TV-Out en video afspelen gaat niet samen.....

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb een Asus AGP-V7100 GeForce2 MX 32mb met TV-Out, en gebruik de nieuwste NVidia Drivers.
Die staan ingesteld op "Clone" waardoor ik tegelijk beeld op monitor + tv heb.
Maar videobestanden spelen niet goed af :(
Zolang ik het op 100% afspeel met MediaPlayer gaat het goed maar wil ik Full Screen dan is de resize heel lelijk en het speelt heel schokkerig. Dit is bij DivX, MPEG en ASF. Ik heb andere spelers gebruikt maar dat maakt niks uit.
DivX 4 is geinstalled, ik heb het ook geprobeerd met DivX 3.11 maar dat maakt geen verschil. Soms geeft MediaPlayer aan dat ie geen codec kan vinden maar het speelt wel (schokkerig) af (:?)

Maar zet ik nou de NVidia drivers gewoon op de monitor, dan is er niks aan de hand en werkt alles gewoon goed... Dus waar zit het probleem? Ik wil wel graag monitor + tv tegelijk kunnen zien en het heeft altijd goed gewerkt...

Ik heb ook DVobSub geinstalleerd, en daar zou misschien het probleem kunnen liggen maar ik heb geen idee hoe ik dat eraf krijg :? :?

Oja de NVidia drivers heb ik ook al opnieuw geinstalled en dat hielp ook niet :(
Ik gebruik Windows 2000, Direct X 8 kan ik daar niet onder installen (zegt ie..)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Hmm ik heb een aantal dingen van VobSub uit het register gehaald en nu kan ik helemaal niks meer met Media Player afspelen :'(
Hij vraagt altijd om een codec die die niet vind :'(

Verwijderd

directx 8 onder win2000 kan volgens mij wel, even de goede versie bij M$ weghalen....

Voor de rest, hoop ik dat iemand anders de gouden tip voor je heeft.

Suc6
M.

Verwijderd

je moet eens proberen om de Hardware Acceleration uit (laag) te zetten en de resolutie op 800x600 te zetten
(Dit is te vinden bij troubleshooting bij eigenschappen op je desktop --> settings --> advanced --> troubleshooting(probleemoplossing))

Dit werkt bij mij goed!!
En MicroDVDPlayer gebruiken!!
WMP zuigt!! En hard ook!!

Let us know if it works!!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Win2k reinstall :(

Nu werkt het wel weer goed... :)
DivX / Subtitle codecs waren een beetje erg overhoop gegooid denk ik ...