Hoi medetweakers,
Ik ben mogelijk toe aan een volledig nieuw systeem, ik heb een dik jaar geleden een upgrade gedaan van mobo, ram en cpu. Maar toch kriebelt het om een volledig nieuwe next gen build te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem 1440p gamen. Ik doe er ook wat werk op, maar dit is hooguit wat Office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 1500 zou fijn zijn. Als er beduidend meer winst te behalen valt, kan het budget wat opgerekt worden tot max 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste vraag is, wat is wijs om eventueel mee te nemen in een nieuwe build?
Helemaal opnieuw starten en het oude verkopen? Of toch bepaalde onderdelen meenemen.
Randapparatuur hoeft nog niet vervangen te worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Ook AMD of Intel maakt me weinig uit. Wel een case waar kabelmanagement goed kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede koeling/airflow. Liefst zo stil mogelijk. Als het even kan graag kwaliteit, zodat ik ik er een tijdje mee kan doen. Een beetje rgb mag maar ik wil geen extreem flashy gedoe.
Ga je overklokken?
Nee. Daar heb ik geen zin meer in (vroeger wel eens gedaan)
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het kiezen voor wel of niet meenemen van componenten, case etc. bijv de psu, hoe veilig is het nog om een psu van +- 7 jaar oud mee te nemen?
Hulp bij balans vinden tussen kracht en budget.
Suggesties voor hoeveel vermogen de psu moet hebben voor een onderstaande build?
Een betere betaalbare case waarmee mensen goede ervaringen hebben?
Ik heb een wenslijst met een voorlopige build, maar ik vind die best prijzig lijken voor wat ik krijg. Ik vind het moeilijk om keuzes te maken voor bijvoorbeeld toch een stap hogere gpu of cpu.
Jullie mogen uiteraard totaal afwijken van deze lijst, dus alles is welkom!
Bij voorbaat dank aan ieder die mee denkt.
Ik ben mogelijk toe aan een volledig nieuw systeem, ik heb een dik jaar geleden een upgrade gedaan van mobo, ram en cpu. Maar toch kriebelt het om een volledig nieuwe next gen build te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem 1440p gamen. Ik doe er ook wat werk op, maar dit is hooguit wat Office werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 1500 zou fijn zijn. Als er beduidend meer winst te behalen valt, kan het budget wat opgerekt worden tot max 2000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Tray | € 91,77 | € 91,77 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 406,31 | € 406,31 |
| 1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 2TB (64MB cache) | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (64MB cache) | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-16GTZRC | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (EU-model) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 162,80 | € 162,80 |
| Totaal | € 1.140,18 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste vraag is, wat is wijs om eventueel mee te nemen in een nieuwe build?
Helemaal opnieuw starten en het oude verkopen? Of toch bepaalde onderdelen meenemen.
Randapparatuur hoeft nog niet vervangen te worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Ook AMD of Intel maakt me weinig uit. Wel een case waar kabelmanagement goed kan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede koeling/airflow. Liefst zo stil mogelijk. Als het even kan graag kwaliteit, zodat ik ik er een tijdje mee kan doen. Een beetje rgb mag maar ik wil geen extreem flashy gedoe.
Ga je overklokken?
Nee. Daar heb ik geen zin meer in (vroeger wel eens gedaan)
Wat verwacht je van ons?[i]
Hulp bij het kiezen voor wel of niet meenemen van componenten, case etc. bijv de psu, hoe veilig is het nog om een psu van +- 7 jaar oud mee te nemen?
Hulp bij balans vinden tussen kracht en budget.
Suggesties voor hoeveel vermogen de psu moet hebben voor een onderstaande build?
Een betere betaalbare case waarmee mensen goede ervaringen hebben?
Ik heb een wenslijst met een voorlopige build, maar ik vind die best prijzig lijken voor wat ik krijg. Ik vind het moeilijk om keuzes te maken voor bijvoorbeeld toch een stap hogere gpu of cpu.
Bij voorbaat dank aan ieder die mee denkt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 238,68 | € 238,68 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,- | € 213,- |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 559,- | € 559,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,50 | € 134,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 118,86 | € 118,86 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 134,90 | € 134,90 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 134,90 | € 269,80 |
| Totaal | € 1.668,74 | |||
[ Voor 0% gewijzigd door Pr0spectr op 20-09-2023 16:15 . Reden: ontbrak nog wat ]