Slimme deurbel Marcel Zuidwijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ivo Nulens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-10 21:31
Goede Dag

In mijn huurhuis heb ik een bticino deurbel met stem en contactslot geen video, nu wil ik de deurbel toepassen in home assistant zodat als de deurbel word ingeduwd ook de ip camera word geactiveerd

Ik heb een Smart Doorbell van marcel Zuidwijk liggen en werkt in home assistant en die krijg die ook in home assistant zichtbaar,
maar van de bekabeling heb ik geen kaas gegeten,

situatie --> 2 kabeltjes naar de binnenunit vertrekend in van de bticino mudule waar 4 kabeltjes opzitten

Waar kan ik de smart doorbel op aansluiten er zijn 3 aansluitingen voorzien op de slimme deurbel, kan dat op de luidspreker in de binnen unit of moet ik toch bij de zekering kast zijn

MVG
Ivo

Alle reacties

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:31

• Ivo Nulens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-10 21:31
goede avond

Die schema had ik ook al gevonden, heb dus 4 kabels gevonden voor de parlefoon en deurunit, voor de elec deuropening hebben ze 2 andere kabels gebruikt dus t komt wel in orde,

merci alvast

• Bramson
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05-2024
Hoi Ivo,

Ik heb een vraag, werkt de module van Marcel ook stand alone of moet dit via een zigbee hub? Ik ben een enorme leek mbt domotica maar wil mijn bestaande bel slim maken. Ik wil graag een melding krijgen op mijn telefoon als ik bijvoorbeeld achter in de tuin zit maar wil wel graag de bestaande gong blijven gebruiken.