Ik realiseer me dat dit een oud topic is, maar waarom zou ik een nieuw topic aanmaken als er al eentje bestaat 
Sinds een paar weken ben ik me aan het verdiepen in Nagios, en dat gaat al erg goed. De basics van het monitoren van servers/computers lukken me al aardig, bv dingen als drive space, service up/down enz zijn al gelukt mbv de NSclient++
Nu struikel ik echter nu ik niet-standaards wil monitoren. Het komt er op neer dat ik de exit-code van een powershell script in Nagios wil hebben (Normal/Warning/Critical) en dat zou moeten kunnen, als ik dit soort websites mag geloven.
Wat ik nu heb:
Weet iemand a) of wat ik gedaan heb goed is en b) hoe ik dit als monitoring-item zichtbaar maak in Nagios? Ik zit al twee dagen af en aan te googlen, maar ik kan geen stap-voor-stap tutorial vinden die het van begin tot einde uitlegt....
Sinds een paar weken ben ik me aan het verdiepen in Nagios, en dat gaat al erg goed. De basics van het monitoren van servers/computers lukken me al aardig, bv dingen als drive space, service up/down enz zijn al gelukt mbv de NSclient++
Nu struikel ik echter nu ik niet-standaards wil monitoren. Het komt er op neer dat ik de exit-code van een powershell script in Nagios wil hebben (Normal/Warning/Critical) en dat zou moeten kunnen, als ik dit soort websites mag geloven.
Wat ik nu heb:
- NSClient++ draait, service is up, geeft standaard checks goed door aan Nagios.
- Het PS-script van die website waar ik hierboven naar link staat in C:\Program Files\NSClient++\scripts met als naam nagios_powershell_test.ps1
- Ik heb in de nsclient.ini ingevoegd:
code:1 2 3
[/settings/external scripts/scripts] ;my_script description my_script = cmd /c echo scripts\nagios_powershell_test.ps1; exit($LastExitCode)
Dit omgebouwd van het voorbeeld zoals het me goed leek. Ook CheckExternalScripts op enabled gezet. Na opslaan de NSclient++ service geherstart, en Nagios ook.
Weet iemand a) of wat ik gedaan heb goed is en b) hoe ik dit als monitoring-item zichtbaar maak in Nagios? Ik zit al twee dagen af en aan te googlen, maar ik kan geen stap-voor-stap tutorial vinden die het van begin tot einde uitlegt....
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet