Vraag

• boosty
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? Office & Surfen (kleinschalig allemaal)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Windows Wil je gamen? Nee Video's of foto's bewerken? Nee Of gewoon een beetje surfen en mailen? JA!

Wat is je budget? Geen strak budget
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Plus minus 1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja veel op pad
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Sony HP zijn meteen die meteen opkomen, verleden vaak HP's gehad. Liever geen Chinees en of onbekend merk.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Ik ben heel makkelijk zolang het design heel zakelijk en strak uitziet omdat ik qua inhoud niet veel nodig heb voor mijn werkzaamheden. Ook is het fijn om een fijne beeldscherm resolutie te hebben. Ik heb geen fan van tabletlaptop's! :)

[ Voor 3% gewijzigd door boosty op 20-09-2023 12:30 ]

Alle reacties

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
Kijk eens in bijvoorbeeld de Dell Latitude lijn of HP Elitebook lijn. Elk merk heeft zijn eigen zakelijke lijn. Doorgaans ook vrij pittig geprijst voor de specificaties maar wel vrij degelijk.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hiervoor hebben we de pricewatch :+
https://tweakers.net/laptops/vergelijken/

Met het filter kun je de leveranciers van zakelijke ranges en andere voorkeuren opgeven.
Voorbeeld: https://tweakers.net/lapt...BE6v_OPuESan1ZEY6nRFhHMc3

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Lenovo Yoga Slim 7 Gen 8 (14" AMD)
https://www.lenovo.com/nl...(14-inch-amd)/len101y0038

Sjieke uitstraling door de gepolijste randen.
14,5" 3K OLED scherm voorzien van glazen paneel waardoor het geheel er zeer egaal uit ziet.
Glazen trackpad netjes in het midden van de laptop.
Goed toetsenbord met veel travel.
Gewicht van slechts 1,35kg.
Alleen USB-C poorten.
Beschikbaar in 2 kleuren: Tidal Teal (blauw/groen/grijzige kleur) en Misty Grey (lichtgrijs).
Vanaf 1099 incl. btw.

Video:
YouTube: Lenovo Yoga Slim 7 - AMAZING Display + Battery Life!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
Ik zou eens kijken naar de HP Elite Folio.

Wellicht dat dit een leuke aanvulling is die aansluit bij je wensen.

Lichtgewicht, strak lederen design, binnen je budget. lange accuduur en touch etc. :)

• boosty
SuPaToLL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:03:
Ik zou eens kijken naar de HP Elite Folio.

Wellicht dat dit een leuke aanvulling is die aansluit bij je wensen.

Lichtgewicht, strak lederen design, binnen je budget. lange accuduur en touch etc. :)
Is er een winkel in Nederland waar ik zo een laptop kan bezichtigen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
Ik zie zojuist deze aanbieding bij Megekko...

https://www.megekko.nl/pr...ip-Evo-A12MT-004NL-Laptop?

Dat is wel een heeeeel sjieke laptop voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten.mees
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-03 14:56
Galaxy book 3 zijn ook leuke laptops

Rond 1000€

Lichtgewichten

• boosty
MicGlou schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:32:
Ik zie zojuist deze aanbieding bij Megekko...

https://www.megekko.nl/pr...ip-Evo-A12MT-004NL-Laptop?

Dat is wel een heeeeel sjieke laptop voor dat geld.
MSI is dat wat? ik vind zo een HP uitzien

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:48
boosty schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:38:
[...]

MSI is dat wat? ik vind zo een HP uitzien
MSI is een gerenommeerd merk... misschien op de laptopmarkt niet een hele grote zoals HP of Dell, maar ik zou geen twijfels aan de kwaliteit hebben iig.

• boosty
maarten.mees schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:35:
Galaxy book 3 zijn ook leuke laptops

Rond 1000€

Lichtgewichten
Samsung ziet er leuk uit, kun je daar meer iets over vertellen?

• boosty
MicGlou schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:39:
[...]

MSI is een gerenommeerd merk... misschien op de laptopmarkt niet een hele grote zoals HP of Dell, maar ik zou geen twijfels aan de kwaliteit hebben iig.
Geloof ik wel. Oog zoekt ook wat:)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

Kijk ook eens naar de Surface Laptop reeks. Prima te speccen zoals je wilt en qua uitstraling vergeiljkbaar met een Macbook.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• maarten.mees
Hier hebben ze een galaxy book 2 pro(denk ik).
Ongeloofelik licht, zeer snel (pro versie wel) maar voor jouw toeppassingen geen probleem denk ik. Makkelikl aan dockingstation te hangen met thunderbolt, laad hiermee ook op. Kleine lader (hier wordt vaak een gsm lader gebruikt (30w denk ik). Gaat ook naadloos in de hand met een samsung gsm

Ik zelf heb een msi geweldig ding ook maar eerder op gaming gericht. Msi is ookwel echt een game merk. Van de gewone laptops geen ervaring.

Zou mss nog op black friday wachten tenzij het dringend is. Staat immers alles veel goedkoper

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:48:
Kijk ook eens naar de Surface Laptop reeks. Prima te speccen zoals je wilt en qua uitstraling vergeiljkbaar met een Macbook.
Dit. Ik heb al een paar keer een Surface laptop gehad en dat bevalt qua look&feel heel goed. Geen performance monsters maar qua bouw etc écht heel mooi. En een 3:2 scherm dat veel beter is dat andere layouts.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarten.mees
P_de_B schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:58:
[...]

Dit. Ik heb al een paar keer een Surface laptop gehad en dat bevalt qua look&feel heel goed. Geen performance monsters maar qua bouw etc écht heel mooi. En een 3:2 scherm dat veel beter is dat andere layouts.
Kost je dan wel 1500€
Maar ook prima kwaliteit laptops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boosty
P_de_B schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:58:
[...]

Interessant en nog niet eerder aan gedacht. Waar zou ik een leuke deal kunnen scoren? Ik zag Black Friday voorbij komen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
maarten.mees schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:16:
[...]

Kost je dan wel 1500€
Maar ook prima kwaliteit laptops
Klopt zeker, maar ik hecht meer aan bouwkwaliteit, scherm (3:2 en touch!) en look&feel dan de laatste snelle processor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• maarten.mees
Zeker doen dan :)

• maarten.mees
Kan ze ook niet echt met elkaar vergelijken. Heb de nieuwe book3 en surface nog niet vastgehad maar il denk dat ze vrij gelijkaardig zijn. Zou zeker is een coolblue binnenstappen om te vergelijken :)

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:16

macnerd

No Apples please :-)

Voor een simpele laptop om alleen mee te surfen en mailen heb je niet veel nodig. Zelf heb ik een refurbished HP Elitebook gekocht voor 500,- die nog in nieuwstaat was (nog geen krasje), en nog fabrieksgarantie had ook. Ik heb 'm nu 2 jaar, maar hij is nu 4 jaar oud. En doet 't als een tierelier.

Er zit een Core i5, 16 GB geheugen en een SSD in. Dat is ruim genoeg om alles te draaien wat ik wil (vaak 40+ tabjes Chrome, MS Office, Visual Studio, Notepad++ met tig open documenten, af en toe filmje kijken etc.

Ik laat alles open waar ik mee bezig ben. Zit ik een filmpje te kijken en wil ik plots iets opzoeken, dan open ik Chrome (met nog heel veel pagina's) en ga zoeken. Wil ik dan even mail kijken of een berekening maken in Excel, dan doe ik dat. Geen centje pijn, ding blijft lekker lopen.

Als iemand de naam van de toko wil weten waar ik het gekocht heb, stuur maar een DM. Ben toch wel bijna dagelijks hier te vinden :)

MacNerd

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Ik vind een asus zenbook er erg strak uitzien voor z'n prijs. Voor 1000 euro een nieuw exemplaar uit een echt zakelijke lijn is toch wat krap, maar zo'n zenbook zou wel lukken. Het is ook een voordeel dat ze lichter zijn dan de echt zakelijke lenovo's en elitebooks die ik gehad heb. ook minder stevig, maar tot nu toe overleeft hij probleemloos al 2 jaar dagelijks gebruik en je ziet het er niet aan af

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 21-09-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosty
macnerd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:38:
Voor een simpele laptop om alleen mee te surfen en mailen heb je niet veel nodig. Zelf heb ik een refurbished HP Elitebook gekocht voor 500,- die nog in nieuwstaat was (nog geen krasje), en nog fabrieksgarantie had ook. Ik heb 'm nu 2 jaar, maar hij is nu 4 jaar oud. En doet 't als een tierelier.

Er zit een Core i5, 16 GB geheugen en een SSD in. Dat is ruim genoeg om alles te draaien wat ik wil (vaak 40+ tabjes Chrome, MS Office, Visual Studio, Notepad++ met tig open documenten, af en toe filmje kijken etc.

Ik laat alles open waar ik mee bezig ben. Zit ik een filmpje te kijken en wil ik plots iets opzoeken, dan open ik Chrome (met nog heel veel pagina's) en ga zoeken. Wil ik dan even mail kijken of een berekening maken in Excel, dan doe ik dat. Geen centje pijn, ding blijft lekker lopen.

Als iemand de naam van de toko wil weten waar ik het gekocht heb, stuur maar een DM. Ben toch wel bijna dagelijks hier te vinden :)
Ik zou dat wel willen weten, kun je mij berichten svp
Pagina: 1