Hallo,
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Ik heb zelf al het nodige uitgezocht maar zou graag wat feedback willen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik speel voornamelijk Warframe, Elder Scrolls Online, Cyberpunk 2077, Hunter call of the Wild. Ik wil ook Starfield, Baldur's gate 3 e.d. spelen. Mijn huidige systeem is 7-10 jaar oud dus maximale settings haal ik inmiddels niet meer
Ik speel voornamelijk op 1080p resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel niet competitief. Wifi en Bluetooth zou handig zijn. PC hoeft verder niks bijzonders te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1200-1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, printer, 2 monitoren en mijn behuizing (Thermaltake Armor VA8000BWS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de nodige best buy guides gelezen, reviews e.d maar mijn hardware kennis is beperkt. Ik twijfel heel erg over de CPU (AMD Ryzen 7 7800X3D of misschien de AMD Ryzen 5 7600(x)? of toch een andere?) de en GPU (12GB vram of 16gb vram...). Is de voeding voldoende of heb ik meer/ minder nodig? Zijn er verbeteringen?
Dit is de config die ik had bedacht:
Bij voorbaat bedankt.
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe PC. Ik heb zelf al het nodige uitgezocht maar zou graag wat feedback willen hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Ik speel voornamelijk Warframe, Elder Scrolls Online, Cyberpunk 2077, Hunter call of the Wild. Ik wil ook Starfield, Baldur's gate 3 e.d. spelen. Mijn huidige systeem is 7-10 jaar oud dus maximale settings haal ik inmiddels niet meer
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik speel niet competitief. Wifi en Bluetooth zou handig zijn. PC hoeft verder niks bijzonders te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1200-1500 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, printer, 2 monitoren en mijn behuizing (Thermaltake Armor VA8000BWS)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de nodige best buy guides gelezen, reviews e.d maar mijn hardware kennis is beperkt. Ik twijfel heel erg over de CPU (AMD Ryzen 7 7800X3D of misschien de AMD Ryzen 5 7600(x)? of toch een andere?) de en GPU (12GB vram of 16gb vram...). Is de voeding voldoende of heb ik meer/ minder nodig? Zijn er verbeteringen?
Dit is de config die ik had bedacht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 274,- | € 274,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 319 AMD Radeon RX 6800 | € 464,- | € 464,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 94,50 | € 94,50 |
| 1 | Voedingen | Seasonic B12 BC-750 | € 74,65 | € 74,65 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 89,- | € 89,- |
| Totaal | € 1.427,- | |||
Bij voorbaat bedankt.