Vraag

• tadida
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:27
Ik heb een (junior) full-stack developer aangenomen die binnenkort bij ons begint en daarvoor ben ik op zoek naar een laptop. Op aanraden van andere developers kom ik uit op macbook laptops. Ik ben zelf geen full-stack developer dus input hierop is zeker welkom.

Wat ga je met je laptop doen?
Alleen voor werk bedoelt, full-stack development in verschillende JS stacks. We gaan verschillende scherm setups hebben, 34 inch ultra wides met ingebouwde usb-c docking station en losse 24/27 inch schermen met losse usb docking station.

Wat is je budget?
Het liefst onder €1.500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal voornamelijk thuis of op kantoor gebruikt worden, wel handig als hij ook in het OV te gebruiken is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mij is aangeraden om voor Apple te gaan, ik denk dat de Pro handig is vanwege de native ondersteuning om meerdere schermen aan te kunnen sluiten.

Ik zat zelf eerst te denken aan de nieuwe macbook air omdat deze in de laatste laptop BBG naar voren kwam. Maar die heeft dus niet de gevraagde native ondersteuning voor meerdere schermen.

In diezelfde BBG komt deze nieuwe macbook pro naar voren, maar die is wel gelijk een heel stuk duurder en lijkt mij overkill voor programmeer werk.

Als ik in de Pricewatch kijk dan heb je daar deze goedkopere Macbook Pro M2. Zou die ook afdoende zijn? En zo ja, hoe zit het dan met een M1 macbook pro?

Graag hoor ik jullie advies/meningen zodat ik een weloverwogen keuze kan maken. Ik zou de focus het liefst op de macbooks hebben, maar ik ga een discussie over windows vs macbook zeker niet uit de weg.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tadida
Heb uiteindelijk gekozen voor de M2 macbook air omdat deze qua prijs en toekomstbestendigheid het beste voor ons uit komt. We zullen gebruik gaan maken van 34 inch ultrawide schermen waardoor de eis voor ondersteuning meerdere schermen is vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchProphet
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 09:44
Mag ik vragen welke je dan gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tadida
Natuurlijk mag je dat vragen, het is uiteindelijk de Macbook Air M2 geworden.

De junior is er nu al anderhalve week mee aan het spelen en is er super blij mee. Eerste dagen vroeg hij nog of hij een magic mouse kon krijgen, maar nu is hij zo verliefd op de trackpad van Apple dat die niet meer nodig is.

Groot nadeel is alleen wel dat Apple een stuk minder fijn werkt met scherm segmentatie, dus die ultrawide wordt minder optimaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36
tadida schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:48:
Natuurlijk mag je dat vragen, het is uiteindelijk de Macbook Air M2 geworden.

De junior is er nu al anderhalve week mee aan het spelen en is er super blij mee. Eerste dagen vroeg hij nog of hij een magic mouse kon krijgen, maar nu is hij zo verliefd op de trackpad van Apple dat die niet meer nodig is.

Groot nadeel is alleen wel dat Apple een stuk minder fijn werkt met scherm segmentatie, dus die ultrawide wordt minder optimaal gebruikt.
Overigens zou ik voor lange dagen absoluut niet zo'n niet-ergonomische muis als een magic mouse willen gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchProphet
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-09 09:44
Thanks voor je reactie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
tadida schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:48:
Vertel je medewerker om een app als Rectangle te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht van toepassing: de M2 draait iirc op een ARM processor. Dat schijnt wat voeten in de aarde te hebben met virtualisatie heb ik me laten vertellen. Dus mocht je VM's willen draaien zou ik dat even onderzoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1