Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC dient voornamelijk voor gaming, ik doe niet aan streamen, heb geen grote collectie aan gedownloade films, series, etc., de enigste software die ik soms gebruik is CC3+ (Campaign Cartographer 3+).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet perse een max prijs, hoewel ik het graag onder 4000 Euro wil houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ken niet veel van PCs, heb genoeg opslag ruimte en geheugen nodig zodat alles goed draait. Dat de PC niet al te veel lawaai maakt is ook netjes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ASUS is een merk waar ik lang onderdelen van heb en heb er geen klachten over maar ik ken er niks van dus ik zou geen goede van slechte onderdelen/merken kunnen onderscheiden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik koop mijn PCs meestal met het beste dat er commercieel beschikbaar is. Ik doe dit omdat ik lang doe met mijn PCs, mijn huidige PC is ongeveer 9 jaar oud (I5 CPU, 980 grafische kaart) en ik zou graag met mijn volgende PC even lang toekomen. Met dat gezegd zijnde, ik probeer kost - efficiëntie te balanceren tussen de beste ondedelen beschikbaar en wat ik effectief nodig heb voor een puur gaming PC.
Huidige PC onderdelen:
- Intel® Core i7-13700KF, 3,4 GHz (5,4 GHz Turbo Boost) socket 1700 processor
- MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI, socket 1700 moederbord
- be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler
- Corsair 32 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X grafische kaart
- SAMSUNG 990 PRO, 2 TB SSD
- be quiet! PURE BASE 500DX Window midi tower behuizing
- be quiet! Pure Power 12M 1000W voeding
- Microsoft Windows 11 Home (Nederlandstalig) software
PC dient voornamelijk voor gaming, ik doe niet aan streamen, heb geen grote collectie aan gedownloade films, series, etc., de enigste software die ik soms gebruik is CC3+ (Campaign Cartographer 3+).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet perse een max prijs, hoewel ik het graag onder 4000 Euro wil houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ken niet veel van PCs, heb genoeg opslag ruimte en geheugen nodig zodat alles goed draait. Dat de PC niet al te veel lawaai maakt is ook netjes.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse, ASUS is een merk waar ik lang onderdelen van heb en heb er geen klachten over maar ik ken er niks van dus ik zou geen goede van slechte onderdelen/merken kunnen onderscheiden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
/
Ga je overklokken?
neen
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik koop mijn PCs meestal met het beste dat er commercieel beschikbaar is. Ik doe dit omdat ik lang doe met mijn PCs, mijn huidige PC is ongeveer 9 jaar oud (I5 CPU, 980 grafische kaart) en ik zou graag met mijn volgende PC even lang toekomen. Met dat gezegd zijnde, ik probeer kost - efficiëntie te balanceren tussen de beste ondedelen beschikbaar en wat ik effectief nodig heb voor een puur gaming PC.
Huidige PC onderdelen:
- Intel® Core i7-13700KF, 3,4 GHz (5,4 GHz Turbo Boost) socket 1700 processor
- MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI, socket 1700 moederbord
- be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler
- Corsair 32 GB DDR5-5600 Kit werkgeheugen
- ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X grafische kaart
- SAMSUNG 990 PRO, 2 TB SSD
- be quiet! PURE BASE 500DX Window midi tower behuizing
- be quiet! Pure Power 12M 1000W voeding
- Microsoft Windows 11 Home (Nederlandstalig) software
[ Voor 14% gewijzigd door Ironside op 20-09-2023 08:38 ]