Soms geen verbinding met Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kannamori
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-03 20:04
Ik snap er gewoon helemaal niets meer van. Bijna elke avond verlies ik internet verbinding en moet de modem weer opnieuw opstarten om het weer bruikbaar te maken. Ik heb contact gehad met Ziggo, het aansluitpunt en de modem zijn beide al vervangen. Signaal sterkte ziet er volgens de klantenservice medewerkers goed uit. De diagnose tool in de webgui van de modem zegt ook niets nuttigs, alleen dat de één van mijn toestellen niet een goede WiFi verbinding heeft. Een ping test laat ook gewoon zien dat mijn PC wel verbinding kan maken met websites maar alle toestellen op het netwerk zeggen gewoon dat er geen internet verbinding is.

Op dit moment zegt Ziggo ook dat ze niets verder voor me kunnen doen en het enige dat ik zelf volgens hun kan proberen is toestellen één voor één loskoppellen tot dat ik geen storing meer krijg.

Als jullie nog wat tips voor me hebben zou ik het graag horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Dat advies van Ziggo lijkt mij prima. Kan ook andersom, alles loskoppelen en beginnen met één apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Wat bedoel je met "alle toestellen op het netwerk zeggen gewoon dat er geen internet verbinding is"?
Geven ze die melding zelf of kan je niet browsen?
En is dit zowel via WiFi als bedraad met UTP kabel?

- Het kan zijn dat je WiFi alleen wegvalt
- Het kan zijn dat je DNS server niet bereikbaar is
- Het kan iets met een DHCP lease zijn die niet meer werkt na een eerste lease
- Het kan eigenlijk vanalles zijn, maar grote kans dat de verbinding tussen Ziggo en je modem nog prima is, anders had de helpdesk dat moeten zien in de logs.

Dus je zal toch wat specifieker moeten zijn, begin eens met kijken of je wel nog je modem kan bereiken (http://192.168.178.1/) als je internet down is en kijk daar naar de Internet status (staat waarschijnlijk gewoon op de hoofdpagina).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Heb je nu een (eigen) router? Ik had eerder ook allerlei willekeurige internetproblemen, sinds ik een eigen goede (denk rond de €85 euro - dus niet super speciaal) router heb gekocht niets van dat alles.

Ergens moet het gewoon werken met wat je krijgt, maar ik zou je anders adviseren zelf een router aan te schaffen. Mijn frustraties verdwenen in ieder geval als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kannamori
Klippy schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:40:
Wat bedoel je met "alle toestellen op het netwerk zeggen gewoon dat er geen internet verbinding is"?
Geven ze die melding zelf of kan je niet browsen?
En is dit zowel via WiFi als bedraad met UTP kabel?

- Het kan zijn dat je WiFi alleen wegvalt
- Het kan zijn dat je DNS server niet bereikbaar is
- Het kan iets met een DHCP lease zijn die niet meer werkt na een eerste lease
- Het kan eigenlijk vanalles zijn, maar grote kans dat de verbinding tussen Ziggo en je modem nog prima is, anders had de helpdesk dat moeten zien in de logs.

Dus je zal toch wat specifieker moeten zijn, begin eens met kijken of je wel nog je modem kan bereiken (http://192.168.178.1/) als je internet down is en kijk daar naar de Internet status (staat waarschijnlijk gewoon op de hoofdpagina).
- Ze geven allemaal aan dat er geen internet verbinding is en ik kan met geen enkele server buiten mijn netwerk verbinden, zowel bedraad als draadloos.
- DNS van Google (8.8.8.8) als Ziggo hebben geen effect hier op.
- Lijkt geen probleem te zijn met DHCP lease omdat producten met een statisch IP hier ook last van hebben.
- Ik kan makkelijk in de WebUI van de modem komen en die lijkt goed te werken.

• Klippy
  • Laatst online: 23:50

Klippy

Still Game

Kijk dat is al meer nuttige info, dan kan je al een hele hoop uitsluiten. Ik had mijn geld op een DNS probleem gezet :p

En je modem geeft wel aan dat er internetverbinding is?
Als die ook offline weergeeft dan zit de Ziggo helpdesk gewoon te slapen en moet je ze nogmaals bellen, maar heeft het ook nut om een keer je signaalwaardes hier te posten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Kannamori
De modem geeft aan dat er gewoon internet is en dat hij verbinding kan krijgen met Google.

• sypie
  • Niet online
Ondanks dat je al iets met DNS geprobeerd hebt toch nog even verder daadover.

Waar staat de DNS van je computer/laptop op ingesteld?
Waar staat de DNS van het modem op ingesteld?

Dat zijn meerdere locaties waar je de DNS op in kunt stellen, en waar het dus ook kan gaan haperen. De DNS servers van Ziggo hebben nou niet bepaald de beste reputatie opgebouwd in het verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25
Ik kom soortgelijke problemen wel eens tegen als er ergens een of ander toestel zelf voor gateway gaat spelen. Je clients proberen dan daar hun internet te halen in plaats van bij de modem met dit probleem als gevolg. Advies van Ziggo klopt dat gewoon, haal alles los, begin met 1 pc aan te sluiten op de modem en test of het dan wel blijft werken. Grote kans dat je probleem ergens een router, wifi repeater of iets dergelijks in je netwerk is, dat probleem gaat hoogstwaarschijnlijk niet bij Ziggo liggen.
Pagina: 1