Gemeente weigert aankoop groenstrook?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junyongtang
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-12-2024
Dag medetweakers...

Ik ben al vanaf 2020-07-02 bezig... en ik heb echt alles geprobeerd. De ambtenaar laten komen voor een kopkoffie en bespreken wat eventueel wel mogelijk is, ze willen gewoon niet. Bruikleen niet - Lenen niet - verzin het maar.... Ik wil er de mooiste openbare tuin van nederland maken met verlichting - watervallen enz en ook dat mag niet.... Ik zit zelf in de kabels en leidingen en geloof er zit hier helemaal niks!!! Gemeente houdt het wel netjes bij... eerlijk is eerlijk.... Ik krijg de neiging om een tuinman in te schakelen! Zie bericht onder lol!

gr JT

Plaatje verwijderd, hier stonden allemaal namen van ambtenaren in. Dat is niet nodig hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2023 22:27 ]

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
junyongtang schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:41:
Dag medetweakers...

Ik ben al vanaf 2020-07-02 bezig... en ik heb echt alles geprobeerd. De ambtenaar laten komen voor een kopkoffie en bespreken wat eventueel wel mogelijk is, ze willen gewoon niet. Bruikleen niet - Lenen niet - verzin het maar.... Ik wil er de mooiste openbare tuin van nederland maken met verlichting - watervallen enz en ook dat mag niet.... Ik zit zelf in de kabels en leidingen en geloof er zit hier helemaal niks!!! Gemeente houdt het wel netjes bij... eerlijk is eerlijk.... Ik krijg de neiging om een tuinman in te schakelen! Zie bericht onder lol!

gr JT

*snip*
Is het dan geen tijd om op te houden? Je belast het ambtelijk apparaat, je verspilt gemeenschapsgeld. Het gaat gewoon niet gebeuren, nee is ook een antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2023 22:29 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dag medetweakers...

gr JT
Ik lees iets over voertuigen parkeren.. is dat de bedoeling?

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2023 22:30 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Nu heb ik er zelf geen last van, maar voor de overige lieden ben ik blij dat zulke groenstroken bestaan tegen zulke (af)dwingende buren.

Vragen mag, dat heb je gedaan en als nee het antwoord is heb je het daar mee te doen. Om het overheidsapparaat onnodig verder te belasten lijkt mij persoonlijk verspilling van geld. De meneer hierboven die al 3 jaar 'zeurt' het lijkt me eens wel genoeg, toch?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@junyongtang Welkom op Tweakers. Ik heb de reacties afgesplitst naar een eigen topic.

Een eigen casus hoort in een eigen topic, daar gebruiken we niet een oud topic voor.

Verder waarom wil je deze groenstrook kopen, waarom vind je dat je hier recht op hebt? Daarnaast waarom wijst de gemeente dit af en kun je je hierin niet vinden.

Kortom wat meer context is welkom.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huizenzoeker
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:45
Fijn voor de betrokken ambtenaren ook om met naam en toenaam op een openbaar forum gegooid te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Het zou goed zijn geweest als je de namen had geanonimiseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Die heb ik al weggehaald.

@junyongtang Nee is ook een antwoord. Die heb je meermaals gehad. Die grond ga je niet krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2023 22:31 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Dag medetweakers...

gr JT

[Mbr]Plaatje verwijderd, hier stonden allemaal namen van ambtenaren in. Dat is niet nodig hier. [/]
Mooiste openbare tuin van Nederland en dan beginnen over watervallen en verlichting. :/ Ik geef die gemeente groot gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:19
Flavius schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:32:
[...]
Mooiste openbare tuin van Nederland en dan beginnen over watervallen en verlichting. :/ Ik geef die gemeente groot gelijk!
Hij wilt gewoon z'n auto's kwijt zoals hij aangaf in dat mailtje :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23:22
Je kunt het altijd vragen. Maar als het antwoord NEE is dan is het gewoon een NEE.
Doe je dit ook bij vrouwen? Blijven door pushen totdat ze overstag gaat....

NEE is NEE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een groenstrook hoort gewoon groen/natuurlijk te zijn. Als je dat wil onderhouden zijn er veel gemeentes die daarin meegaan, maar zelfs dan hangt het af van het beleid (je hebt immers ambtenaren nodig die dit soort zaken dan moeten regelen)

En watervallen en verlichting passen daar natuurlijk niet echt bij, of een auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 09:06

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik wil er de mooiste openbare tuin van nederland maken met verlichting - watervallen enz en ook dat mag niet
"Mooiste tuin" en "watervallen" lijken me nogal moeilijk te combineren _O-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
R20141016 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:43:
Je kunt het altijd vragen. Maar als het antwoord NEE is dan is het gewoon een NEE.
Doe je dit ook bij vrouwen? Blijven door pushen totdat ze overstag gaat....

NEE is NEE
Maar. Maar. Ze weten eigenlijk nog niet dat ze het wél willen!
Alle gekheid op een stokje. Wat ben ik toch blij met dit soort berichten als bewijs dat ons openbare bestuur prima kan werken :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
Ik zie niet echt een vraag. Volgens mij is het een prima samenvatting dat de gemeente weigert en dat het daarmee klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58
Meestal is het willen kopen ook een teken van dat je er zelf iets mee wilt doen.

De gemeente weerhoud je er echt niet van als je hun plantsoen wilt schoffelen en onderhouden.Zelfs een plantje erbij zetten zullen ze niet heel moeilijk over doen.

Complete herinrichting van een plantsoen is vaak niet de bedoeling. Zou een chaos worden als je in 1 straat 20 verschillende plantsoenen hebt met andere bomen en planten.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03

timovd

Voorsprong door techniek

MrMonkE schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:00:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat TS niet wil dat ambtenaren weten at zijn account is.
Artikel 3.6 van de algemene voorwaarden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 21:32

eagle00789

Est. November 2005

Ik ben het met de gemeente volledig eens. samen met andere posters hier.

Het zou een mooie boel worden als iedereen maar zijn "groen"strook zou aanpassen naar wens.
Zie je dit al in amsterdam gebeuren dat iemand een stuk van de gracht dicht gooit om hier een mooi tuintje aan te leggen? Dit klinkt misschien extreem maar komt in feite wel neer op wat de TS hier wilt.

Verder lees ik ook dingen als iets met een auto. dat zou betekenen dat je er (zoals ik de reacties lees) geen tuintje van wilt maken, maar iets van een parkeerplaats voor een auto (eventueel met tuintje) maar dat zal de gemeente nooit toestaan.

Neem je verlies en stop met het verkwisten van geld van ons (zoals hier bewezen) werkende ambetelijk apparaat.

Doe jezelf ook een plezier en zet dit uit je hoofd. je zult er een stuk rustig van worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jij wil iets kopen wat de ander wil niet verkopen. Welk recht denk jij te hebben dat de je de ander kunt dwingen te verkopen?

Signatures zijn voor boomers.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Heb een foto van de groenstrook? Ben wel benieuwd waar we straks de mooiste tuin van Nederland kunnen aanschouwen!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Modbreak:De off-topic reacties zijn verwijderd.

Mensen laat een topic rusten als dat nodig is, er is door een aantal om info gevraagd dan wachten we daarop. Daarnaast is de mening dat nee ook een antwoord is meerdere keren gegeven, dan is dat ook duidelijk.

Als een TS uiteindelijk niet reageert dan is dat ook een optie.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Dag medetweakers...

gr JT

[Mbr]Plaatje verwijderd, hier stonden allemaal namen van ambtenaren in. Dat is niet nodig hier. [/]
Okay
Met andere woorden ik wil iets en daar moeten anderen maar aan meewerken zo niet dan ga ik jullie zwart maken
Zou je willen stoppen gemeenschap geld te verspillen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 17:03
Ik zou graag mensen even willen wijzen op hun "intonatie" in hun berichten. Ik heb nu een paar keer een wat kleinerende reactie gelezen ("mooi + waterval?! LOL!), of een beetje een botte reactie.

Ik zou zeggen dat TS het goed bedoeld. Er is iemand bezig met een concept waar ze enthousiast van worden en met goede intenties bezig is met zijn omgeving prettiger te maken voor omstanders.

Dat de invulling daarvan niet per iedereens smaak staat daar los van, ik stel voor dat ook te beschouwen dus als twee losstaande dingen. Mensen die enthousiast zijn moet je niet uitlachen.

----------------

Dus, @junyongtang, je hebt er nu aardig wat energie in gestoken en helaas niet het persoon weten te overhalen dat hier over gaat. Er is een punt waar je moet gaan accepteren dat het toch niet gaat gebeuren. Doorgaan op dit punt is zonde van tijd/geld/energie van alle partijen.

Ik meen in je eerste bericht een hoop emotie te lezen, ik stel voor dat je een manier zoekt om dat kwijt te raken en dan je energie op een ander plan te richten. Scheelt je ook een hoop frustratie.

[ Voor 30% gewijzigd door Martijn.C.V op 20-09-2023 10:49 ]

Complimentje?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Martijn.C.V schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:45:
Ik zou graag mensen even willen wijzen op hun "intonatie" in hun berichten. Ik heb nu een paar keer een wat kleinerende reactie gelezen ("mooi + waterval?! LOL!), of een beetje een botte reactie.

Ik zou zeggen dat TS het goed bedoeld. Er is iemand bezig met een concept waar ze enthousiast van worden en met goede intenties bezig is met zijn omgeving prettiger te maken voor omstanders.

Dat de invulling daarvan niet per iedereens smaak staat daar los van, ik stel voor dat ook te beschouwen dus als twee losstaande dingen. Mensen die enthousiast zijn moet je niet uitlachen.
Ik denk dat jij hier net zo goed een aanname doet dat dit de intenties van de TS zijn. Voor hetzelfde geld wil hij inderdaad gewoon een parkeerplaats voor zijn auto en is dat waterval ding een afleidingsmanoeuvre. Ik heb de verwijderde documenten niet gezien maar daar baseren mensen hun reactie op. Het lijkt me dat zonder deze dingen je niet dezelfde informatie hebt en dus ook niet dezelfde aannames doet. Maar je doet wel degelijk net zo goed een hoop aannames.

Of het nou positief of negatief is heeft verder weinig zin tot de TS gaat reageren.

I have stability. The ability to stab.

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 17:03
SmurfLink schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat jij hier net zo goed een aanname doet dat dit de intenties van de TS zijn. Voor hetzelfde geld wil hij inderdaad gewoon een parkeerplaats voor zijn auto en is dat waterval ding een afleidingsmanoeuvre. [...]

Of het nou positief of negatief is heeft verder weinig zin tot de TS gaat reageren.
Zeker waar, ik weet t ook niet. Maar ik weet wel dat er in z'n topic staat dat ie er een (subjectief) mooie openbare tuin van wilt maken, en niets over parkeerplaatsen. Dus lijkt me het handigste om dat voor nu ook aan te houden :)

Complimentje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:22
De eigenaar wil het niet verkopen. Daarmee is het in principe klaar.

Als jij mijn huis prachtig vindt en me 10x zoveel biedt als dat het waard is, dan mag ik ook gewoon "nee" zeggen.
Gewoon nee. En dan heb je pech. Hoe mooi je voorstel ook is, ik mag je voorstel weigeren. Zonder opgaaf van redenen, zonder motivatie.
Dat jouw wederpartij nu de gemeente is, doet daar niets aan af. Ook die mogen jouw voorstel gewoon weigeren, zolang dat in elk geval binnen het beleid van de gemeente past. En het behoud van groen-stroken lijkt me in beginsel wel binnen het beleid van elke gemeente passen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic?
Je stelt niet eens een vraag.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 22:45
Kan me voorstellen dat de gemeente het niet toestaat.

Als eigenaar blijf je aansprakelijk voor alles wat op je grond gebeurd, dus risico.
Daarnaast komt er achteraf ook onderhoud bij kijken, risico op vandalisme, ...
Je zit met wat vergunningstechnisch allemaal mogelijk is, ...

Als je met meer steun van de buurt naar de gemeente toegaat, dan kan het verhaal interessanter worden.
Want meer mensen = meer kiezers, maar ook meer sociale controle.

Maar nee is ook een antwoord.

Mocht ik een stuk grond op overschot hebben en een buurtbewoner wilt er iets op doen dan zou ik ook niet zomaar ja antwoorden.
Het kan een hoop consequenties qua aansprakelijkheid en ook naar toekomstig gebruik van de grond.

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:53
Als je een keer begint als gemeente kun je bij de buren ook niet snel nee zeggen. Voor je het weet wordt er beton in de groenstrook gezaaid en staan overal auto's.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien de TS speciaal hiervoor geregistreerd heeft en sinds gisteren ook niet echt meer reageert, betwijfel ik of dat ooit nog wel gaat komen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

alwind schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:56:
Als je een keer begint als gemeente kun je bij de buren ook niet snel nee zeggen. Voor je het weet wordt er beton in de groenstrook gezaaid en staan overal auto's.
Hoe zie jij beton zaaien dan precies voor je? :$

• tweakduke

tweakduke

Jammer dat men zich niet houdt aan de gestelde modbreak. Dan gaat het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.