Eind dit jaar wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Op de tweede verdieping is onder de punt van de nok een overloop gebouwd. De nok is hier 5,15m hoog. Op de overloop willen we kledingkasten neerzetten met daarboven een vliering. Echter zijn de wanden op deze verdieping gemaakt met metal stud. De aannemer van het project, maar ook een externe aannemer hebben allebei al benoemd dat de metal stud niet sterk genoeg is om een vliering te kunnen dragen. De aannemer van het project heeft de volgende info verstrekt over de metal stud wand: MSH-100/ 1.75.1.a. 100mm dikke wand met aan weerszijden een gipsplaat van 12,5mm.
:fill(white):strip_exif()/f/image/D2cGIenzwOuX9BgMxWZUQ0Jc.png?f=user_large)
Nu hebben we in ieder geval twee opties.
1. Staanders aan de buitenzijde van de wanden plaatsen en hierop de vliering bouwen. De kasten (Pax Ikea) moeten we dan om de staanders heen bouwen. Prima optie, maar niet de mooiste.
2. Ik begreep dat het ook mogelijk is om de metal stud te versterken met hout. De platen verwijderen en hout toevoegen tussen de metal stud. Echter weet ik nog niet goed hoe. Zijn alleen staanders tegen de metal stud staanders voldoende of moet er ook balkhout horizontaal tussen de staanders komen?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie kijk op optie 2. Wat zou er nodig zijn voor het verstevigen van de metal stud wanden en hoe ziet dat er dan uit?
Wat gaat er op de vliering komen? Troep... zoals iedereen met een vliering komt deze na verloop van tijd vol te liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/D2cGIenzwOuX9BgMxWZUQ0Jc.png?f=user_large)
Nu hebben we in ieder geval twee opties.
1. Staanders aan de buitenzijde van de wanden plaatsen en hierop de vliering bouwen. De kasten (Pax Ikea) moeten we dan om de staanders heen bouwen. Prima optie, maar niet de mooiste.
2. Ik begreep dat het ook mogelijk is om de metal stud te versterken met hout. De platen verwijderen en hout toevoegen tussen de metal stud. Echter weet ik nog niet goed hoe. Zijn alleen staanders tegen de metal stud staanders voldoende of moet er ook balkhout horizontaal tussen de staanders komen?
Ik ben vooral benieuwd naar jullie kijk op optie 2. Wat zou er nodig zijn voor het verstevigen van de metal stud wanden en hoe ziet dat er dan uit?
Wat gaat er op de vliering komen? Troep... zoals iedereen met een vliering komt deze na verloop van tijd vol te liggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Johan2812 op 19-09-2023 21:23 ]