Vastlopers taakbalk/verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:24
Ik heb niet alles gelezen hier, dus excuus als het al vaker benoemd/gevraagd is..

Maar ik word stui-ter gek van het feit dat die taakbalk en/of verkenner zo vaak vast loopt. Ik heb een hagelnieuwe laptop van het werk (HP Envy 17 CW0375ND), dus ik vermoed dat dat het probleem niet kan zijn. Iemand enig idee wat een optie kan zijn om dit te voorkomen?

Kan het ook aan de koppeling liggen vanuit het aansluiten op een docking station, zodat ik op 2 (HP) beeldschermen kan werken? Ik noem maar een dwars straat, ben een leek op dit gebied.. Maar heb het vanavond zonder de externe beeldschermen nog geenéén keer gehad.

Hopelijk herkent iemand dit probleem, of heeft iemand een idee wat het uberhaupt kan zijn!

Alvast dank!

Twente komt eraan!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
Welk dockingstation heb je?
En heb je daar drivers voor geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscript
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 07:38
Laatst bij twee laptops ook issues gehad dat de verkenner continu aan het crashen was. In beide gevallen was de pc praktisch onbruikbaar.

Het probleem trad toen op na een windows update in combinatie met 3rd party windows plugins. Het verwijderen van die tools loste het issue op.

Het ging bijv om http://classicshell.net en https://github.com/valinet/ExplorerPatcher/.

Dus wellicht zou je het nog in die hoek kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:07
Ik heb dit ook gezien bij het gebruik van Open-Shell.

My favorite programming language is solder.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 14:01

Urk

Bij een klant van mij gebeurd dit heel vaak waarbij ik het vermoeden heb dat het komt doordat ik via GPO een Custom Start-Layout heb geimplementeerd. Explorer crashed dan niet volledig maar je kunt niet meer op start klikken, dat gebeurd er niks. Als je daarna explorer.exe killt en opnieuw start is het custom Start-Layout weg in Windows 10....