Hoi allemaal,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben door een maat van mij gevraagd om een game-pc in elkaar te zetten voor hem. Hij speelt heel veel diverse games, van 2d platformers tot de nieuwste battlefield en race sims. Hij wil ook graag de nieuwe starfield zonder problemen kunnen draaien. Alle games zullen op maximaal 1440p resolutie gespeeld worden en verder hoeft de pc eigenlijk niks speciaals te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste blijft hij rond de 2000 euro met maximaal 2500 euro budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis, headset).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder vind je het lijstje wat ik zelf heb samengesteld (tot nu toe)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zou graag ook een beetje toekomst bestendig willen zijn in de zin dat hij (als het even kan) de eerst komende 7 jaar geen nieuwe pc hoeft te kopen (dan wel op medium/low settings).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Algemeen advies maar voornamelijk heb ik twijfels bij de videokaart. Kunnen jullie mij vertellen of het verstandiger is om kwa GPU de RX 7900 XT OC te nemen? Gezien de wens dat hij graag 7 jaar verder wil met de pc is dit misschien toch een betere optie? Of maakt dit niet veel uit?
Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben door een maat van mij gevraagd om een game-pc in elkaar te zetten voor hem. Hij speelt heel veel diverse games, van 2d platformers tot de nieuwste battlefield en race sims. Hij wil ook graag de nieuwe starfield zonder problemen kunnen draaien. Alle games zullen op maximaal 1440p resolutie gespeeld worden en verder hoeft de pc eigenlijk niks speciaals te kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefste blijft hij rond de 2000 euro met maximaal 2500 euro budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis, headset).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder vind je het lijstje wat ik zelf heb samengesteld (tot nu toe)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 184,95 | € 184,95 |
| 1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 559,- | € 559,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 850 watt | € 126,51 | € 126,51 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 140,71 | € 140,71 |
| Totaal | € 1.723,69 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij zou graag ook een beetje toekomst bestendig willen zijn in de zin dat hij (als het even kan) de eerst komende 7 jaar geen nieuwe pc hoeft te kopen (dan wel op medium/low settings).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Algemeen advies maar voornamelijk heb ik twijfels bij de videokaart. Kunnen jullie mij vertellen of het verstandiger is om kwa GPU de RX 7900 XT OC te nemen? Gezien de wens dat hij graag 7 jaar verder wil met de pc is dit misschien toch een betere optie? Of maakt dit niet veel uit?
Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!
[ Voor 4% gewijzigd door sandervos87 op 19-09-2023 20:15 ]