Wat ik vermoed is dat er (dag)licht achter het rolgordijn is en het rolgordijn dus enigszins lichtdoorlatend is en je daarom deze paarsige kleur krijgt? Maar dat het rolgordijn in werkelijk veel donkerder is en zeer wss donkergrijs of zwart?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Foto gemaakt met mobiel. Ik heb niks geforceerd.MicGlou schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:53:
Tja... de afbeelding is niet heel erg duidelijk en lijkt enigszins wat geforceerd zo weergegeven om die twijfel op te wekken.
Wat ik vermoed is dat er (dag)licht achter het rolgordijn is en het rolgordijn dus enigszins lichtdoorlatend is en je daarom deze paarsige kleur krijgt? Maar dat het rolgordijn in werkelijk veel donkerder is en zeer wss donkergrijs of zwart?
Zo misschien duidelijker? Betreft een licht doorlatend rolgordijn.
:strip_exif()/f/image/z6M9GulPDPurL0CmctsYwJ48.jpg?f=fotoalbum_large)
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Foto camera instellingen, wit balans etc.
Hoe lang hangt het scherm er al, hoeveelheid zon heeft er op ingebrand.
Maar afgaande op de afbeelding is het paars
[ Voor 11% gewijzigd door MarchelHoek op 19-09-2023 18:15 ]
Bla Bla Bla
Maar als het een beetje doorlatend is en er licht van achteren opvalt zie je niet de kleur van het gordijn, maar ook de achtergrond.Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:11:
[...]
Zo misschien duidelijker? Betreft een licht doorlatend rolgordijn.
Je zult om de kleur van het gordijn te maken moeten wachten tot het donker is zodat er van achteren geen licht meer opvalt.
Gok antraciet, maar door het daglicht en de dunheid van doek lijkt het een andere kleur?
Eerste foto is uitsnede van tweede geplaatste foto.MarchelHoek schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:13:
Dus niet te bepalen, IPS/VA Paneel heeft al dag en nacht verschil.
Foto camera instellingen, wit balans etc.
Hoe lang hangt het scherm er al, hoeveelheid zon heeft er op ingebrand.
Maar afgaande op de afbeelding is het paars
Rolgordijn eergisteren ontvangen/opgehangen.
Wat kan ik winnen als ik de kleur goed omschrijf?Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:47:
Hallo allemaal,
De officiële kleur onthul ik op een later moment!
Of krijgen we een topic " winkel heeft de verkeerde kleur geleverd?"
The problem with communication is the illusion it has taken place.
En daar blijf ik bij tenzij er een foto wordt gemaakt met een gecalibreerde camera, bekende lichtbron en referentiekleuren ernaast
Kleuren op een foto, afgebeeld op een standaard consumenten-pcscherm is bijna willekeurig te noemen.
Dus groen met gele stippen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9HgCNP7Mt49MIF4bbAHwetZu.png?f=user_large)
ik verwacht dat je deze kleur had verwacht?
Dus wat dieper paars
Maar het is geen verduisterend gordijn.
Dus er komt licht doorheen. En dan heb je dit effect.....
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Maar wat boeit het nou welke kleur dit officieel is. Als jij het maar mooi vind.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In werkelijkheid met het gecalibreerde oog 😊 is het dus echt paars.
En doe alsjeblieft niet alsof jullie iets verkeerd kunnen zeggen met een mening geven over een kleur! Ik reken jullie d'r niet op af hoor....
En geloof me, zoals ik de foto op m'n mobiel of iMsc pro zie (speciaal aangeschaft voor de kleuren) zo is het in werkelijkheid ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruudstertje op 19-09-2023 19:07 ]
Daar hoeft toch geen topic voor gemaakt te worden dan.....
(had niet eens opgehangen hoeven te worden.
Doos open. Hee dat is paars,. Bellen dat het verkeerd geleverd is)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Topic aangemaakt om te zien wat een anderen van de kleur vinden. Als het zo simpel was geweest had ik uiteraard dit topic niet aangemaakt.DarkSide schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:21:
Dus.... Grijs besteld. Paars gekregen.
Daar hoeft toch geen topic voor gemaakt te worden dan.....
(had niet eens opgehangen hoeven te worden.
Doos open. Hee dat is paars,. Bellen dat het verkeerd geleverd is)
En daar zit het probleem nu net. Hun zijn van mening dat het grijs is.... Welles nietes spelletje gaat dit worden.
Ga m'n rechtsbijstand maar eens bellen maandag.
Maak eens een foto zonder dat er een lichtbron achter zit en met goede belichting op het gordijn in plaats van er achter? En wat voor materiaal is het?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Precies wat ik zeg, het is grijs maar zodra er licht doorheen schijnt kan het anders verkleuren door het zonlicht en raam. Waardoor het paars kan uitslaan.Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:07:
Het zou dus grijs moeten zijn maar is in werkelijkheid paars. En lichtdoorlatend, dat wisten we. Hier hebben we bewust voor gekozen.
In werkelijkheid met het gecalibreerde oog 😊 is het dus echt paars.
En doe alsjeblieft niet alsof jullie iets verkeerd kunnen zeggen met een mening geven over een kleur! Ik reken jullie d'r niet op af hoor....
En geloof me, zoals ik de foto op m'n mobiel of iMsc pro zie (speciaal aangeschaft voor de kleuren) zo is het in werkelijkheid ook.
Is het op maat gemaakt? En heb je ook proefstukjes gehad en gezien?
Zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat het als grijs verkocht wordt. Als hij tegen een witte muur hangt zonder lichtbron is het vast grijs.
zo vind ik hem paars
[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 19-09-2023 19:39 ]
Als het niet op maat gemaakt is en het is gekocht als consument zijne dan kan je het middels herroeping de koop ontbinden binnen 14 dagen of anders ligt aan de voorwaardes van de shopRuudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:
[...]
Topic aangemaakt om te zien wat een anderen van de kleur vinden. Als het zo simpel was geweest had ik uiteraard dit topic niet aangemaakt.
En daar zit het probleem nu net. Hun zijn van mening dat het grijs is.... Welles nietes spelletje gaat dit worden.
Ja dat kun je vergeten bij gordijnen. Die zijn bijna altijd op maat gemaakt. Je hebt er wel die je bij moet snijden maar dan had TS dat wel al gezien voordat hij aan de slag ging.NicoHF schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:43:
[...]
Als het niet op maat gemaakt is en het is gekocht als consument zijne dan kan je het middels herroeping de koop ontbinden binnen 14 dagen of anders ligt aan de voorwaardes van de shop
Grote kans inderdaad maar misschien is het een standaard maatYucon schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:46:
[...]
Ja dat kun je vergeten bij gordijnen. Die zijn bijna altijd op maat gemaakt. Je hebt er wel die je bij moet snijden maar dan had TS dat wel al gezien voordat hij aan de slag ging.
corporalnl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:37:
[...]
Precies wat ik zeg, het is grijs maar zodra er licht doorheen schijnt kan het anders verkleuren door het zonlicht en raam. Waardoor het paars kan uitslaan.
Is het op maat gemaakt? En heb je ook proefstukjes gehad en gezien?
Zoals ze hem op de website verkopen hangt het product ook voor een raam en zie je er licht (soort licht mij niet bekend) doorheen komen, opestelling vergelijkbaar met mijn tweede foto.ZpAz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:38:
Hang er een rode lichtbron achter en maak eens een nieuwe foto
Zonder gekheid, ik kan me voorstellen dat het als grijs verkocht wordt. Als hij tegen een witte muur hangt zonder lichtbron is het vast grijs.
zo vind ik hem paars
Op hun productfoto laten ze zien dat het rolgordijn als er licht doorheen schijnt grijs is.
Maakt toch niet zoveel uit hoe de foto gemaakt wordt? De lichtbron is natuurlijk licht, ding hangt zoals de meeste rolgordijnen voor een raam. Als ik iets koop wat grijs is mag het toch in werkelijkheid niet paars oogen?evilution schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:34:
Die foto met een lichtbron er achter zegt natuurlijk helemaal niets over de kleur omdat afhankelijk van het materiaal het spectrum van die lichtbron gefilterd wordt. Het lijkt me sterk dat je een doorschijnend gordijn kunt maken wat effectief een filter is wat alleen grijstinten doorlaat.
Maak eens een foto zonder dat er een lichtbron achter zit en met goede belichting op het gordijn in plaats van er achter? En wat voor materiaal is het?
Dat maakt dus wel uit omdat dat natuurlijk licht, afhankelijk van het materiaal en opbouw daarvan, het lichtspectrum filtert en bepaalde kleuren meer of minder doorlaat. Het maakt ook nogal uit wat voor natuurlijk licht want dat is -afhankelijk van tijdstip, hoogte van de zon, bewolking- ook nogal variabel.Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:55:
[...]
Maakt toch niet zoveel uit hoe de foto gemaakt wordt? De lichtbron is natuurlijk licht, ding hangt zoals de meeste rolgordijnen voor een raam. Als ik iets koop wat grijs is mag het toch in werkelijkheid niet paars oogen?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Maar ik vermoed dat er toch een fout is gemaakt of ze zijn in die winkel wel heel erg kleurendoof.
Soms ben ik bijna gelukkig
(Als het dan nog steeds geen grijs is, dan heb je m.i. wel een terechte klacht over het geleverde product)
Maarja, overdag schijnt er daglicht doorheen.....
Ja, en dat daglicht beïnvloedt de kleur die jij ziet. Het gordijn is gewoon grijs. Ik heb hier een wit gordijn en natrium straatverlichting buiten. Dan is 's avonds dat gordijn dus ogenschijnlijk oranje.Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:02:
Ja als ik het op de grond leg, of er nu het donker is naar kijk dan is het grijs....
Maarja, overdag schijnt er daglicht doorheen.....
Pfff rechtsbijstand dan krijg je zo'n stagiair! Ik zou minimaal 2 onafhankelijke advocaten inzetten. Dit soort dingen wil je natuurlijk goed oplossen.Inverted_World schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:42:
Ja dit is wel rechtsbijstand waardig inderdaad!
Ja ik snap wat je zegt maar dan moet je het niet als grijs verkopen.evilution schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:21:
[...]
Ja, en dat daglicht beïnvloedt de kleur die jij ziet. Het gordijn is gewoon grijs. Ik heb hier een wit gordijn en natrium straatverlichting buiten. Dan is 's avonds dat gordijn dus ogenschijnlijk oranje.
De foto's op de website van de verkoper suggereren dus ook dat bij daglicht het nog steeds grijs is. Gevalletje misleidend lijkt mij. Als ze nou vermeld hadden dat het door lichtinval/lichtbron paars kan worden...
Je weet wat die lui vragen tegenwoordig?Alexji schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:28:
[...]
Pfff rechtsbijstand dan krijg je zo'n stagiair! Ik zou minimaal 2 onafhankelijke advocaten inzetten. Dit soort dingen wil je natuurlijk goed oplossen.
Eerst rechtsbijstand proberen.
De meeste mensen leerden over primaire en secundaire kleuren op de basisschool..Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:56:
[...]
Als ze nou vermeld hadden dat het door lichtinval/lichtbron paars kan worden...
Ah, blijkbaar ben je het niet eens met de kleur. Dat kan, maar daar gaan wij verder niets aan doen en het is zeker niet waard om het in een topic te zetten. Scherm kalibraties, lichtinval etc. alleen al zorgen voor andere meningen en percepties.Je zal dat met je rechtsbijstand moeten uitvogelen of met de fabrikant. Als je er dán nog niet uitkomt, kan je een topic openen om juridisch advies in te winnen in het juiste subforum.Ruudstertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:
[...]
Topic aangemaakt om te zien wat een anderen van de kleur vinden. Als het zo simpel was geweest had ik uiteraard dit topic niet aangemaakt.
Voor nu gaat deze in ieder geval dicht. Succes !
[ Voor 65% gewijzigd door Notna op 20-09-2023 08:06 ]
Dit topic is gesloten.