Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kleppenput loopt vol met water - Irritrol Hercules

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Mijn vraag:

Ik ben bezig met het aanleggen van een beregeningsysteem in de tuin, ik had een week of twee geleden een kleppenput ingegraven in de tuin, en aangesloten op 4 pop-up sproeiers en twee druppel slang lijnen. Dat is allemaal prima en al afgesteld.

Nu ging het afgelopen weekend regenen en zag ik dat kleppen put zich vult met water de ondergrond is klei, en ik heb de put direct daarop geplaatst, de put heb ik bij doe het zelf beregening gekocht, en is voorzien van 4 rainbird kleppen en een kunstof bodem. Ik dacht eerst dat het deksel de lekkage gaf, dus heb ik afgelopen nacht een zak over het deksel aangebracht, en toch was de put vol, dus loopt het via de bodem in de put.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb het deksel gesloten me teen zak, ik heb gekeken of de lekkage van de leidingen kwam, en nu de toevoer en de afvoer van kit voorzien.

Wat doen jullie om de kleppen put vrij van water te houden? Ik ben bang dat ik het geheel moet uitgraven en dan de ondergrond anders maken, met geel zand en kiezels.

Beste antwoord (via Willems op 06-10-2023 11:52)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 17:40

Cr3ator

1 bar is geen bar

Willems schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:14:
[...]
Ik ben bang dat ik het geheel moet uitgraven en dan de ondergrond anders maken, met geel zand en kiezels.
Als je niet kan voorkomen dat er water in komt, is dit je beste optie: zorgen dat het water makkelijk weg kan rondom en onder de put.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 17:40

Cr3ator

1 bar is geen bar

Willems schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:14:
[...]
Ik ben bang dat ik het geheel moet uitgraven en dan de ondergrond anders maken, met geel zand en kiezels.
Als je niet kan voorkomen dat er water in komt, is dit je beste optie: zorgen dat het water makkelijk weg kan rondom en onder de put.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Inderdaad dat hebben we nu gedaan, uitgegraven onder de put, en daarin grind gedaan, en nu zakt het water goed weg na een stevige regenbui. Dus wanneer iemand ook in kleigrond een put wil plaatsen niet vergeten om de drainage te verbeteren ;-)