Voor mijn schoonmoeder zijn we op zoek naar advies over de aanschaf van zonnepanelen::fill(white):strip_exif()/f/image/sQQJN4MpopDGXFsww0Dx8Q8x.png?f=user_large)
Het voorstel/legplan dat we hebben gekregen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/awDMf9eXBXnPmQND7aSYfbEb.png?f=user_large)
Budget: Geen fixed budget, beetje bang for buck is altijd mooi meegenomen.
10x Jinko Tiger JKM420N Neo n-type
1x Solaredge SE3000
10x Solaredge S500B Optimizer
ClickfitEvo montagesysteem
Bovenstaande voor 4322,60
Arbeid: 840,00
Totaal: 5162,60 = 1,23 per WP
Bovenstaande is excl. de omzetting van 1-fase naar 3-fase.
Ik kan slecht inschatten of dit nu een goede prijs is. Heb zelf in 2019 voor 1,27 per WP een installatie laten aanleggen, maar lees ook her en der dat de prijzen best hard dalen op het moment.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over bovenstaande.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/sQQJN4MpopDGXFsww0Dx8Q8x.png?f=user_large)
Het voorstel/legplan dat we hebben gekregen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/awDMf9eXBXnPmQND7aSYfbEb.png?f=user_large)
Schaduw
De buurman heeft een hoge boom in zijn tuin staan die wel schaduw op het dak werpt. Vandaar de keuze in het legplan om de panelen bovenin te leggen.Jaarverbruik
Grofweg 2800 kWh per jaarHuidige elektriciteitsaansluiting
1-fase, maar gezien het voornemen op niet al te lange termijn elektrisch te gaan rijden, zullen we deze laten ombouwen naar een 3-fase aansluiting.Budget en doel
Doel: duurzaamheid en met de komst van een EV zelf stroom opwekkenBudget: Geen fixed budget, beetje bang for buck is altijd mooi meegenomen.
Wie gaat het project uitvoeren
Iemand die er verstand van heeftBijhouden van data
Altijd leuk om in een grafiekje te kijken. Heeft geen prioriteit.Reeds verkregen offertes
Eerste offerte is binnen (met legplan van hierboven):10x Jinko Tiger JKM420N Neo n-type
1x Solaredge SE3000
10x Solaredge S500B Optimizer
ClickfitEvo montagesysteem
Bovenstaande voor 4322,60
Arbeid: 840,00
Totaal: 5162,60 = 1,23 per WP
Bovenstaande is excl. de omzetting van 1-fase naar 3-fase.
Regio
Regio VeluweIk kan slecht inschatten of dit nu een goede prijs is. Heb zelf in 2019 voor 1,27 per WP een installatie laten aanleggen, maar lees ook her en der dat de prijzen best hard dalen op het moment.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over bovenstaande.