Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:15
Voor mijn schoonmoeder zijn we op zoek naar advies over de aanschaf van zonnepanelen:
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zXffIUyQ5HeqA08DnqVTIXpxR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sQQJN4MpopDGXFsww0Dx8Q8x.png?f=user_large
Het voorstel/legplan dat we hebben gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcpJK72SGV5D4QbRvevsifVxcEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/awDMf9eXBXnPmQND7aSYfbEb.png?f=user_large
Schaduw
De buurman heeft een hoge boom in zijn tuin staan die wel schaduw op het dak werpt. Vandaar de keuze in het legplan om de panelen bovenin te leggen.
Jaarverbruik
Grofweg 2800 kWh per jaar
Huidige elektriciteitsaansluiting
1-fase, maar gezien het voornemen op niet al te lange termijn elektrisch te gaan rijden, zullen we deze laten ombouwen naar een 3-fase aansluiting.
Budget en doel
Doel: duurzaamheid en met de komst van een EV zelf stroom opwekken
Budget: Geen fixed budget, beetje bang for buck is altijd mooi meegenomen.
Wie gaat het project uitvoeren
Iemand die er verstand van heeft :)
Bijhouden van data
Altijd leuk om in een grafiekje te kijken. Heeft geen prioriteit.
Reeds verkregen offertes
Eerste offerte is binnen (met legplan van hierboven):
10x Jinko Tiger JKM420N Neo n-type
1x Solaredge SE3000
10x Solaredge S500B Optimizer
ClickfitEvo montagesysteem
Bovenstaande voor 4322,60
Arbeid: 840,00
Totaal: 5162,60 = 1,23 per WP
Bovenstaande is excl. de omzetting van 1-fase naar 3-fase.
Regio
Regio Veluwe

Ik kan slecht inschatten of dit nu een goede prijs is. Heb zelf in 2019 voor 1,27 per WP een installatie laten aanleggen, maar lees ook her en der dat de prijzen best hard dalen op het moment.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over bovenstaande.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SolarEdge... minimaal 6+6 uitvoeren, zeker in combinatie met een boom en graag het opbrengst verlies rapport uit SolarEdge designer opvragen.

Prijs is prima verder... maar we moeten het ontwerp even goed checken en ik ben vrij zeker dat er wat aangepast moet worden.... SolarEdge is alles behalve een vrijbrief om maar te doen wat je wil.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.