Misschien is het paniekzaaien om niets, maar wellicht zegt deze post op het forum van Ubiquiti jullie meer dan ik.
Toevallig was ik vandaag aan het browsen op het forum, en kwam de volgende post tegen:
/f/image/EfFZiyXesqk5dM5QuGBS8tAr.png?f=fotoalbum_large)
De AWS keys heb ik voor een deel verborgen om zeker te zijn dat deze niet verder gedeeld worden als dit echt is.
Volgens mij wordt er aangegeven dat er een data breach is. Hoe aannemelijk is het volgens jullie dat dit ook het geval is?
De post op het forum zelf was na enkele minuten verwijderd, via Firefox heb ik een schermafbeelding kunnen maken omdat ik een ander tabblad open had staan.
Edit 19/09 18:00:
Er lijken nieuwe posts op te komen die hetzelfde aanduiden.
/f/image/dyzOfJlhZTeZRZGMZRmXxlUU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UGUouXRel9QjDNYgh9u8udz8.png?f=user_large)
Edit 20/09 13:30:
Zojuist geprobeerd een post te maken op het Ubiquiti forum met de vraag of het klopt dat er een databreach is, deze is na een uur verwijdert zonder enige reactie.
Toevallig was ik vandaag aan het browsen op het forum, en kwam de volgende post tegen:
/f/image/EfFZiyXesqk5dM5QuGBS8tAr.png?f=fotoalbum_large)
De AWS keys heb ik voor een deel verborgen om zeker te zijn dat deze niet verder gedeeld worden als dit echt is.
Volgens mij wordt er aangegeven dat er een data breach is. Hoe aannemelijk is het volgens jullie dat dit ook het geval is?
De post op het forum zelf was na enkele minuten verwijderd, via Firefox heb ik een schermafbeelding kunnen maken omdat ik een ander tabblad open had staan.
Edit 19/09 18:00:
Er lijken nieuwe posts op te komen die hetzelfde aanduiden.
/f/image/dyzOfJlhZTeZRZGMZRmXxlUU.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/UGUouXRel9QjDNYgh9u8udz8.png?f=user_large)
Edit 20/09 13:30:
Zojuist geprobeerd een post te maken op het Ubiquiti forum met de vraag of het klopt dat er een databreach is, deze is na een uur verwijdert zonder enige reactie.
[ Voor 35% gewijzigd door Byte op 20-09-2023 13:29 ]