Advies bij aankoop Audi A1 Sportback S-line 30TFSI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 12:57
Hi Tweaks,

We overwegen momenteel de aankoop van een waanzinnig mooie Audi A1 uit 2019 met 97.000km op de teller. Het betreft een van origine Nederlandse auto, dus geen importer. Origineel geleverd via officiele Audi dealer in Amsterdam en gebruikt als lease auto, heeft altijd netjes alle onderhoud gehad, nu dus als occassion in de verkoop. De auto beschikt over een S-line exterieurpakket, 116pk (30 TFSI motor) en biedt alles wat je wenst: stoelverw, navigatie, infotainment, virtual cockpit, lane assist (kind of, rijstrooksensor) en dat alles in een prachtige kleur. De vraagprijs is 21.900 euro. De auto komt met een grote onderhoudsbeurt en 6 maanden garantie (evt 12 maand bovag tegen bijbetaling).

We hebben al 2 proefritten gemaakt en de auto rijdt goed, behalve dat me 2 kleine dingetjes opvielen: bij stationair draaien voel je de auto trillen (alsof de auto te laag is in toeren, maar dat is niet zo, bij nader inspectie blijkt het het motorblok te zijn dat trilt in het rubber waarin de motor hangt, het is ook precies die frequentie die je voelt trillen). Punt 2 is dat je als je over een drempel rijdt je soms en heel klein tikje ergens in een wielkas hoort, maar ik weet niet waar dit op kan wijzen. Kan iemand ons vertellen waar hem dat in kan zitten en of dit een dealbreaker moet zijn of niet?

Mijn vraag is niet zozeer of de audi wel is waar we voor moeten gaan. Wij zijn er over uit dat we dit model gewoon het mooist vinden (ja, ook mooier dan een BMW 1 serie of een Seat ibiza :? ), dus antwoorden als: voor dat geld kun je beter krijgen heb ik niet zo veel aan. We zijn redelijk standvastig dat we dit type willen, ik zeg nadrukkelijk dit TYPE, niet dit specifieke exemplaar.

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Als je echt twijfelt kan je toch een aankoopkeuring laten doen bij een andere onafhankelijke garage. Dit kan meestal voor zo'n 100 a 150 euro. Wat natuurlijk een klein bedrag, tov aankoopbedrag, is voor een heleboel zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:57
De tweedehands markt is “booming” momenteel.
Ik heb 2 jaar geleden een A1 voor mijn vrouw gekocht ook rijkelijk aangekleed en uit dec-2019 met slechts 25000km op de teller (wel import) en Audi Plus garantie voor 24k.
Het zijn echt leuke auto’s met weinig gebreken mijn vrouw is er nog elke dag super blij mee.

Beiden “gebreken” die je noemt heeft ons model in ieder geval niet. Dus dat is wel iets waar je even naar zou kunnen laten kijken.
Bij elke Audi dealer kan je voor een vast bedrag een controle uit laten voeren inderdaad en dat zou ik dan ook zeker doen. Als de verkoper achter zijn waar staat dan moet dit geen enkel probleem zijn, zeker niet omdat je het zelf betaald. Als hij daarover gaat zeuren moet je je zorgen maken en zou ik hem laten staan.

Check met die kilometer stand ook de distributieriem even.

[ Voor 45% gewijzigd door GeeMoney op 19-09-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:10
Volgens mij is de vergelijking met de 1 serie niet helemaal eerlijk, de 1 serie is een maatje groter (A3/Golf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
TheBrut3 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:18:
Volgens mij is de vergelijking met de 1 serie niet helemaal eerlijk, de 1 serie is een maatje groter (A3/Golf).
Ga eens achterin zitten in een 1-serie :P
Verder geeft hij al aan dat de keuze vast staat voor het model de vraag is alleen of het exact deze zou moeten worden.

[ Voor 18% gewijzigd door GeeMoney op 19-09-2023 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft de auto toevallig een sportonderstel op de optielijst staan? Dan kan het drempelgeluid heel goed het einde van de veerweg zijn (of het aantikken van de bodem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartHomer1993
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-04 12:57
GeeMoney schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:19:
De tweedehands markt is “booming” momenteel.
Ik heb 2 jaar geleden een A1 voor mijn vrouw gekocht ook rijkelijk aangekleed en uit dec-2019 met slechts 25000km op de teller (wel import) en Audi Plus garantie voor 24k.
Het zijn echt leuke auto’s met weinig gebreken mijn vrouw is er nog elke dag super blij mee.

Beiden “gebreken” die je noemt heeft ons model in ieder geval niet. Dus dat is wel iets waar je even naar zou kunnen laten kijken.
Bij elke Audi dealer kan je voor een vast bedrag een controle uit laten voeren inderdaad en dat zou ik dan ook zeker doen. Als de verkoper achter zijn waar staat dan moet dit geen enkel probleem zijn, zeker niet omdat je het zelf betaald. Als hij daarover gaat zeuren moet je je zorgen maken en zou ik hem laten staan.

Check met die kilometer stand ook de distributieriem even.
Je reactie heeft ons toch aan het denken gezet om even bij een officiele audi dealer te gaan kijken. Op een of andere manier voelt dat toch wat safer dan een lokale autoboer. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
Een lokale autoboer hoeft toch geen beperking te zijn? Een officiële dealer heeft niet per definitie een betere auto staan. Ze geven je wel meer zekerheid, maar dat is vaak ook verdisconteerd in de vraagprijs. Het advies dat hier wordt gegeven is volgens mij heel passend. Geef aan dat je een onafhankelijke aankoopkeuring op eigen kosten wil laten uitvoeren. Stemmen ze daarmee in, koop je voor een laag bedrag ook een stukje zekerheid met hoogstwaarschijnlijk een lagere aankoopprijs. Willen ze dat niet dan is het de lagere aankoopprijs niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Uit 2019, met 97.000 km op de teller en daartussen de corona periode... Daar is wel vrij stevig mee gereden...
En dan vind ik 22k best veel geld voor een A1... Heb je al eens gekeken wat nieuwprijs zou zijn voor de opties die je wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 12:54

BLN

Het trillen bij stationair komt ook voor als de airco pomp is ingeschakeld. Die belast de motor met 1-1,5 kw en omdat het geen extra uitstoot mag opleveren gaat de motor dan gesmoord en laag in toeren draaien. Vroeger ging een motor dan gewoon 400 toeren p/m meer draaien.

Een tikje in een wielkas kan van alles zijn. Kan ook een geluid uit het interieur zijn. En dan bedoel ik een voorwerp wat in een bakje/kastje ligt en geluid maakt. Maar een dealer onderhouden auto met <97000 km zal niet uit elkaar vallen. Tenzij het een PSA auto is met drama blok.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
-

[ Voor 99% gewijzigd door Jumpman op 08-08-2024 11:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.