Toon posts:

CPU zo dicht mogelijk bij de voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Mijn leraar Hardware zegt dat men de CPU zo dincht mogelijk bij de voeding moet zetten omdat ie zo gemakkelijker kan afkoelen.

Maar volgens mij is dit zever.

wat denken jullie ervan???

THX for the reactions!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50
hmm

waarom dan?

de voeding straalt toch ook warmte uit? lijkt me dat het dan juist heter wordt? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
dacht ik ook, daarom net zei ik dat ik het zever vond

we hebben er dan toch hetzelfde gedacht over.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je koeling heel warm is klopt het niet, maar als je hem zo juist in de luchtstroom plaatst is dit inderdaad zo zou ik denken...

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
dacht ik ook, daarom net zei ik dat ik het zever vond

we hebben er dan toch hetzelfde gedacht over.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Bij een enermax klopt dit wel denk ik. De meeste andere voedingen hebben geen goede luchtdoorstroming en worden zelf te warm.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19
Ik heb hier de voeding opengesloopt en em ondersteboven gehangen met een fan eronder. Ding blaast altijd koude lucht. Mobo is helaas een AT, dus alle warmte blijft achter de vele kaarten hangen (ja, mijn server zit vol met extra LPT en NICs, ik heb geen zin in een dure switch om 10Mbit BNC, UTP en 100Mbit UTP bij elkaar te knopen)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Sommige voedingen blazen en andere zuigen. Als je een blazende voeding hebt die z'n warme lucht tegen je CPU uitbraakt dan is dat niet bepaald bevorderlijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Gewoon ff fan omdraaien dan...
Pagina: 1