Mijn vraag
Vraag of iemand dit bekend voorkomt en een oorzaak zou kunnen verzinnen.
Situatie als volgt:
Wanneer ik Netflix/HBO Max en Spotfiy stream, krijg ik een onregelmatige "statische" tik/klik in mij linkerkanaal. Ook op onregelmatige momenten kan de audio even overslaan of gaat het scherm even een seconde op zwart, terwijl de audio doorgaat.
Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden wanneer het zich voordoet, wat moeilijk was omdat het zich erg onregelmatig voordeed/doet. Wanneer doet het zich niet voor, dat is bij Youtube streamen. ik kan de hele dag YT streamen, geen enkel probleem.
Bij Netflix/HBO en Spotify komt het voornamelijk voor bij "drukkere" momenten in de stream, maar het beperkt zich daar niet bij. Denk daarbij aan actiefilms waar de tik veelvuldig voorkomt, maar bij rustige films/series ook, albeit niet zo vaak.
De "statische" tik (ik kan het niet anders omschrijven) is overigens onafhankelijk van het volume.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Set up is als volgt:
PC videokaart HDMI out -> Marantz SR 6009 HDMI out -> LG 55" TV
3.1 Canton zuilen en subwoofer, Magnat centerspeaker
WIFI verbonden (kabel heeft hetzelfde probleem)
Videokaart is al een keer gewisseld, zelfde probleem
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers op de PC geupdated (AMD 6750 XT)
Marantz SR 6009 laatste firmware + audio-instellingen uitgezet (Dynamic EQ etc)
LG laatste firmware laten installeren
Kwaliteit stream Spotify teruggeschroefd naar normaal en lager
HDMI 1.2 kabel vervangen door een 2.0
Met die laatste actie is het probleem met Spotify eigenlijk niet meer voorgekomen.
Hierdoor rijst mijn vraag dan,
is de Marantz niet meer voldoende in staat de hoge kwaliteit van streams te verwerken?
Is de LG TV dan ook te oud om het beeld te verwerken of laat de Marantz hier dan ook een steek vallen?
immers, YT draait de hele avond zonder uitval.
Maar dat zou het gevolg van de nieuwe HDM-kabel voor Spotify dan weer tegenspreken.
Wie o wie herkent dit?
Vraag of iemand dit bekend voorkomt en een oorzaak zou kunnen verzinnen.
Situatie als volgt:
Wanneer ik Netflix/HBO Max en Spotfiy stream, krijg ik een onregelmatige "statische" tik/klik in mij linkerkanaal. Ook op onregelmatige momenten kan de audio even overslaan of gaat het scherm even een seconde op zwart, terwijl de audio doorgaat.
Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden wanneer het zich voordoet, wat moeilijk was omdat het zich erg onregelmatig voordeed/doet. Wanneer doet het zich niet voor, dat is bij Youtube streamen. ik kan de hele dag YT streamen, geen enkel probleem.
Bij Netflix/HBO en Spotify komt het voornamelijk voor bij "drukkere" momenten in de stream, maar het beperkt zich daar niet bij. Denk daarbij aan actiefilms waar de tik veelvuldig voorkomt, maar bij rustige films/series ook, albeit niet zo vaak.
De "statische" tik (ik kan het niet anders omschrijven) is overigens onafhankelijk van het volume.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Set up is als volgt:
PC videokaart HDMI out -> Marantz SR 6009 HDMI out -> LG 55" TV
3.1 Canton zuilen en subwoofer, Magnat centerspeaker
WIFI verbonden (kabel heeft hetzelfde probleem)
Videokaart is al een keer gewisseld, zelfde probleem
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers op de PC geupdated (AMD 6750 XT)
Marantz SR 6009 laatste firmware + audio-instellingen uitgezet (Dynamic EQ etc)
LG laatste firmware laten installeren
Kwaliteit stream Spotify teruggeschroefd naar normaal en lager
HDMI 1.2 kabel vervangen door een 2.0
Met die laatste actie is het probleem met Spotify eigenlijk niet meer voorgekomen.
Hierdoor rijst mijn vraag dan,
is de Marantz niet meer voldoende in staat de hoge kwaliteit van streams te verwerken?
Is de LG TV dan ook te oud om het beeld te verwerken of laat de Marantz hier dan ook een steek vallen?
immers, YT draait de hele avond zonder uitval.
Maar dat zou het gevolg van de nieuwe HDM-kabel voor Spotify dan weer tegenspreken.
Wie o wie herkent dit?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe