Op woensdag 05 september 2001 23:02 schreef Flabergasted het volgende:
Ter review zelfs !
De enige plaats om ze te luisteren is volgens mij Stassen
(=importeur) en dat is nou net te ver weg.
Kun je misschien aangeven of ze te vergelijken zijn met de Chario's ? Thanx.
Nou, ik ken de chario's erg goed en heb gisteravond bij Jag geluisterd naar die phonar's (dus een vrij korte indruk). Die phonar's zijn een stukkie groter dan de syntar100, en het laag lijkt iets 'echter'. Verder is de phonar iets minder sprankelend en iets minder 'open' (lees in mensentaal: gewoon minder en wat zachter hoog). Alleen heb ik de phonar's in Jag's (kale) kamer gehoord en de chario's in de (volle) kamer van m'n zus.
Van de phonar was ik niet gelijk zwaar onder de indruk, maar ik had al een biertje op, het was 2:00 s'nachts en ik was moe en wilde ze 'ook even' horen... Dus misschien heb wel iets beter moeten luisteren

. Wat ik wel zeker weet is dat die chario's wat feller en pittiger zijn, want die zijn zelfs in een zwaar gedempte kamer best lekker pittig. Verder ben ik stiekem 'verliefd' op het merk chario.
Ps, een speaker waar ik meer van onder de indruk ben is de DM303 van B&W. Je moet het niet erg vinden dat het allesbehalve een beukspeaker is, het laag is zo rustig en mooi! het valt alleen bij 80hz oid al behoorlijk af. Piano klink wel erg mooi, en ook de lagere tonen komen er -erg- mooi uit. Ik schrok thuis weer van de stoot laag die mijn 602's geven in mijn opstelling

.