Ervaring met "Phonar" Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 17:10

Flabergasted

Prepare to die !

Topicstarter
Is er iemand die in het bezit is van- of ervaring heeft
met Phonar Speakers - de Compact 2 serie.

Deze lijken me een goed vergelijk met de B&W601 en de
(daar zijn ze weer) Chario Syntar 100 ?
Bovenstaande modellen moeten volgens mij allemaal zo'n 300,-p.st gaan kosten en de specs. zijn zo'n beetje gelijk.

Chario heb ik reeds beluisterd i.c.m. de Denon-1801 en dat
klonk echt goed.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Kijk, dat is nou toevallig. De Phonar Compact 2 heb ik hier staan ter review.
Ik vind het een erg mooie speaker, echt een "steal" voor 300,-. Zitten trouwens echt heel mooi in elkaar. Zo zit de tweeter in een aparte ruimte, en is de speaker van binnen heel goed gedempt, met mooie materialen enzo.

Klinkt gewoon heel relaxted die speaker, verwacht alleen geen heel diep laag ofzo, daarvoor zul je er toch een sub bij moeten zetten.

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Topicstarter
Ter review zelfs !
De enige plaats om ze te luisteren is volgens mij Stassen
(=importeur) en dat is nou net te ver weg.
Kun je misschien aangeven of ze te vergelijken zijn met de Chario's ? Thanx.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 september 2001 23:02 schreef Flabergasted het volgende:
Ter review zelfs !
De enige plaats om ze te luisteren is volgens mij Stassen
(=importeur) en dat is nou net te ver weg.
Kun je misschien aangeven of ze te vergelijken zijn met de Chario's ? Thanx.
Nou, ik ken de chario's erg goed en heb gisteravond bij Jag geluisterd naar die phonar's (dus een vrij korte indruk). Die phonar's zijn een stukkie groter dan de syntar100, en het laag lijkt iets 'echter'. Verder is de phonar iets minder sprankelend en iets minder 'open' (lees in mensentaal: gewoon minder en wat zachter hoog). Alleen heb ik de phonar's in Jag's (kale) kamer gehoord en de chario's in de (volle) kamer van m'n zus.

Van de phonar was ik niet gelijk zwaar onder de indruk, maar ik had al een biertje op, het was 2:00 s'nachts en ik was moe en wilde ze 'ook even' horen... Dus misschien heb wel iets beter moeten luisteren :o. Wat ik wel zeker weet is dat die chario's wat feller en pittiger zijn, want die zijn zelfs in een zwaar gedempte kamer best lekker pittig. Verder ben ik stiekem 'verliefd' op het merk chario.

Ps, een speaker waar ik meer van onder de indruk ben is de DM303 van B&W. Je moet het niet erg vinden dat het allesbehalve een beukspeaker is, het laag is zo rustig en mooi! het valt alleen bij 80hz oid al behoorlijk af. Piano klink wel erg mooi, en ook de lagere tonen komen er -erg- mooi uit. Ik schrok thuis weer van de stoot laag die mijn 602's geven in mijn opstelling ;(.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Ik schrok thuis weer van de stoot laag die mijn 602's geven in mijn opstelling;(.
Hehe. Ik dacht trouwens dat het eerder andersom zou zijn, dat je zou schrikken van het "weinige" laag dat er uit de 303 komt.

Ik was trouwens ook erg onder de indruk van de 303, maar ik moet zeggen dat ook ik de Phonar ook nog niet zo goed (in far field) heb kunnen testen. Met de 303 heb je iig een goede koop. Maar misschien dat je gewoon een keer het beste naar een zaak kan gaan waar je ze allebei kan beluisteren.

En ik Stassen nou echt de enige die Phonar in NL verkoopt?

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Topicstarter
Ik heb inderdaad begrepen dat Stassen de enige importeur zou zijn !?

Bedankt voor jullie reacties en de "moraal" van zo'n beetje
elke geplaatse topic; "zelf luisteren" is natuurlijk logisch en ga ik dit weekend weer's ter harte nemen.
Hierbij zal ik zeker o.a. de DM303 eens beluisteren !

Misschien nog een ergens een voordelig (internet) adresje voor deze merken ?

Voor verdere bevindingen over deze Phonar speakers hou
ik me uiteraard aanbevolen, omdat ik toch wel het idee heb
dat ze enigzins kunnen concurreren met de instap speakers van o.a. B&W. en Mission en dus een overweging waard zijn.
Pagina: 1