Nieuwe MacBook, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi allemaal :)

Op dit moment loop ik met een 14" MacBook Pro M1 32GB rond van m'n werkgever, 1 Oktober start ik met mijn eigen bedrijf en moet ik dus een nieuwe laptop hebben, Windows is uitgesloten dus het moet weer een Mac worden.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben DevOps Engineer / Architect, dus vooral veel internet, Office en wat Python & Go development af en toe. Foto's en video's bewerken of zo is dus niet aan de orde, daarvoor heb ik thuis een desktop staan.

Wat is je budget?
Max 3000 euro inclusief btw. Maar liever iets minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Yes, ik reis veel voor werk!

De optie's
uitvoering: Apple MacBook Air 2023 15" M2 8-core, 24GB ram, 10-core GPU, 1TB ... - De nieuwe MacBook Air 15", iets groter dan ik nu heb, maar dat is wel handig voor onderweg of locaties waar ik geen extra scherm heb, nadeel is er ook : Max 1 extern scherm via USB-C.
uitvoering: Apple Macbook Pro 2023 14" M2 Pro 10 Core, 16‑core GPU, 32GB ram,... - Dezelfde als ik nu heb, maar met de M2 Pro ipv M1 Pro, fijne laptop, genoeg aansluitingen, maar wel iets kleiner (qua scherm). Stukkie duurder en het grootste probleem : Niet leverbaar binnen een week of 3.

Ik twijfel dus enorm over de Air 15", lijkt me een ideale laptop, maar ik ben op zoek naar wat ervaringen van mensen hier. Misschien mensen die de Air 15" hebben geprobeerd en kunnen vertellen hoe het bevalt?

Alvast enorm bedankt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer