Oplossing voor gedeeld bijhouden kilometers/tankbeurten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Mijn vraag

Wij hebben twee auto's, rijden met z'n 2en. Over het algemeen is de ene auto van mij en de andere niet, maar je pakt wel eens de auto die toevallig voorop staat.
Ik vind het altijd fijn om bij te houden wanneer ik tank, hoeveel ik getankt heb (en wat de kosten waren) en hoeveel kilometers ik gereden heb. Dat doe ik eens per tankbeurt in een app, en dat werkt prima, ook voor meerdere auto's.
Het probleem is alleen dat we nu dus met z'n 2en in de auto's rijden, en ik niet de enige ben die de auto meeneemt en tankt. Afspreken wie welke auto tankt en bijhoudt is een oplossing, maar het zou fijner zijn als dat niet nodig is.
Ik vroeg me dus af of meerdere mensen met de interne drive om data te verzamelen ook tegen dit probleem zijn aangelopen en wat de oplossing was.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik nu de app Fuelio, deze werkt nagenoeg perfect. Eens per tankbeurt de nieuwe kilometerstand invullen en hoeveel liter + of de prijs per liter of de totaalprijs, en klaar.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Die app heeft een Google Drive sync, ik heb geprobeerd of ik die niet op een tweede apparaat kan inladen. Dat lukt wel, maar dan krijg je ook direct syncproblemen als je ze allebei niet handmatig ieder paar uur synct, en dan moet je dus dezelfde Google Drive hebben op twee apparaten.

Ik heb gekeken of er andere apps waren die wél het delen van een auto mogelijk maken, maar die kon ik geen vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
Je kan ook 2 tankpassen (op 1 account) nemen, en dan bij het tanken de km-stand op de terminal ingeven (alle tankpassen die ik ken vragen daarom bij afrekenen). Dan heb je aan het eind van de maand alle gegevens op 1 factuur bij elkaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:34:
Je kan ook 2 tankpassen (op 1 account) nemen, en dan bij het tanken de km-stand op de terminal ingeven (alle tankpassen die ik ken vragen daarom bij afrekenen). Dan heb je aan het eind van de maand alle gegevens op 1 factuur bij elkaar.
We gebruiken veelal dezelfde tankpas, maar helaas vraagt het tankstation waar wij tanken niet om een km-stand. Daarnaast vergeet ik die pas ook wel eens en dan vind ik een app toch handiger, want ik kan wel met m'n telefoon betalen als het nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58
Kan de ander niet gewoon het bonnetje vragen en daar de km-stand opschrijven?

Dan kan je dit later zelf in de app invoeren.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
Je zou ook kunnen kijken of spritmonitor.de een goede optie is. Die hebben ook een App, wellicht is het mogelijk om beide auto's in 1 account op te nemen en dan allebei in de app in hetzelfde account in te loggen? Kan eventueel in het Engels, als Duits niet je ding is.

Autoweek heeft ook de verbruiksmonitor, maar volgens mij is daar geen app voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 23:41
Exact dit probleem hebben wij ook, voor nu gebruiken we een gedeelde spreadsheet voor ritten en voor tankbeurten, maar een gedeelde app zou een mooiere oplossing zijn. Iets wat daar echt geschikt voor is heb ik nog niet kunnen vinden. Fuelio is gebonden aan 1 apparaat in de basis, en spritmonitor doet me aan als meer crowdsourcing voor autostats en reparaties dan als voor persoonlijk verbruik bijhouden.

Mocht je iets beters tegenkomen houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Jaapio_B schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:48:
Kan de ander niet gewoon het bonnetje vragen en daar de km-stand opschrijven?

Dan kan je dit later zelf in de app invoeren.
Wat we nu doen is inderdaad even op het bonnetje van het tanken de km-stand schrijven, maar dan kom je erachter dat je in de nieuwe auto nog geen pen hebt liggen of dat je pen het niet meer doet, ik vind een app toch wel handiger. Telefoon hebben we altijd bij in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:57:
Je zou ook kunnen kijken of spritmonitor.de een goede optie is. Die hebben ook een App, wellicht is het mogelijk om beide auto's in 1 account op te nemen en dan allebei in de app in hetzelfde account in te loggen? Kan eventueel in het Engels, als Duits niet je ding is.

Autoweek heeft ook de verbruiksmonitor, maar volgens mij is daar geen app voor.
Die ziet er inderdaad wel uit als een goede optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
rufio64 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:33:
Exact dit probleem hebben wij ook, voor nu gebruiken we een gedeelde spreadsheet voor ritten en voor tankbeurten, maar een gedeelde app zou een mooiere oplossing zijn. Iets wat daar echt geschikt voor is heb ik nog niet kunnen vinden. Fuelio is gebonden aan 1 apparaat in de basis, en spritmonitor doet me aan als meer crowdsourcing voor autostats en reparaties dan als voor persoonlijk verbruik bijhouden.

Mocht je iets beters tegenkomen houd ik me aanbevolen
Rittenregistratie hebben we gelukkig niet nodig, het gaat mij puur om dat ik een beetje bij wil houden hoe zuinig we rijden en in welke periodes we meer of minder hebben uitgegeven aan benzine.

Ideaal zou zijn als Fuelio een online sync zou hebben voor meerdere apparaten, maar volgens de support staat dat niet op de korte termijn op de planning voor ze
Pagina: 1