Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tado voor enkele kamers, parttime vader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 23:27
Tado werkt het beste, als het op elke radiator is geinstalleerd. Daar ben ik mij van bewust.

Ik woon echter alleen in een kleine eensgezinswoning, met soms 2 kinderen. Ene week 2 dagen, andere week 4 dagen. Ik werk regelmatig thuis en heb mijn werkplek in de woonkamer. Ik ben dus vrijwel altijd in de woonkamer. Daarnaast heb ik een zieke vogel die kaal is, dus deze ruimte is altijd wel iets warmer en wordt ook extra verwarmd met warmtepanelen.

Ik heb al een tado thermostaat, voornamelijk omdat ik en de kids slecht uit bed komen als het koud is. Hij gaat automatisch aan 's ochtends en 's avonds en ik geef overdag aan of ik thuis ben. Bespaard heb ik hier niet mee, ik geef evenveel uit als voorgaande jaren. Comfortabel is het wel. Verbruik is ongeveer 3 tot 6 kuub gas per dag.

3 radiators beneden, woonkamer en keuken (geen deuren tussen). En de gang
Boven 4 radiatoren, 3 slaapkamers en badkamer.
Zolder geen radiator.

Nu is mijn idee om 3 tado radiator knoppen aan te schaffen voor de slaapkamers. Dit zal dan meer zijn om overdag de radiatorknoppen laag te zetten in de slaapkamers. Als de kids niet aanwezig zijn, zal ik die 2 slaapkamers op een lagere temperatuur zetten.

Dit is niet helemaal de use case waar een tado voor is bedoeld. Zal dit effect hebben en eventueel besparen?

Beste antwoord (via DannyvdM op 19-09-2023 09:57)

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
Dat kan prima en voor dit gebruiksdoel is het ook niet nodig om de woonkamer ook van de knoppen te voorzien. Wel is het dan handig om in te stellen dat de slaapkamers geen warmte mogen vragen aan de CV. Anders kan je woonkamer warmer worden dan gewenst aangezien je daar geen knoppen hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 19-09-2023 07:24 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:53
Dat kan prima en voor dit gebruiksdoel is het ook niet nodig om de woonkamer ook van de knoppen te voorzien. Wel is het dan handig om in te stellen dat de slaapkamers geen warmte mogen vragen aan de CV. Anders kan je woonkamer warmer worden dan gewenst aangezien je daar geen knoppen hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door GermanPivo op 19-09-2023 07:24 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 23:27
Top, ik wist niet dat je de warmtevraag kan uitzetten bij tado. Ik denk dat daarmee wel een besparing te behalen valt.

Hartelijk dank!