Condensator in 5V circuit om 'slaaptrainer' aan te houden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:00

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Voor mijn zoontje van 3 hebben we een Zazu Slaaptrainer: https://www.mamaloes.nl/z...wit-kinderwekker-za-sam-1

Dit wekkertje is een schaapje die om 19:30 gaat slapen (wordt rood, oogjes gaan dicht) en om 07:00 wakker wordt (oogjes open, klokje groen).

Werkt prima. Duurde wat maanden, maar zoontje komt zijn bed nu niet meer uit voor 07:00.

Het probleem is alleen dat deze of op 4xAA werkt of via USB stroom. Ik heb de batterijen geprobeerd, maar op een setje oplaadbare NiMh houdt dit ding het ~10 dagen vol. Ik ga echt niet elke 10 dagen de batterijen vervangen.

Ik heb de slaaptrainer nu via USB aangesloten en dat werkt opzich prima, maar het probleem is dat zodra je de USB stekker er uit trekt het schaapje uit valt (<1s).

Op moment dat de USB stekker er uit gaat (of batterijen op zijn) is dit ding ook direct al zijn instellingen vergeten.... Dat is super vervelend.

Mijn zoontje speelt nog wel eens met 'schaapje' en het komt wel eens voor dat hij de USB stekker er uit trekt. Kan ik weer al die instellingen terug zetten :+

Binnenin het schaapje is best wat ruimte, dus mijn idee was om een flinke condensator te plaatsen waarmee deze het toch wel ~10s kan volhouden totdat ik weer de USB kabel er in heb.

De meeste onderbrekingen zijn van zeer korte duur en dit zou echt al helpen.

Nu ben ik een beetje roestig rondom condensatoren. Ik heb wat gezocht en vond: https://electronics.stack...-with-a-capacitor-in-line

Daar gaat men uit van 500mA verbruik, maar dat zal bij dit schaapje veel minder zijn. Op 4xAA NiMh werkte het apparaat immers ~10 dagen.

Denk ik nu te simpel dat ik dit met een condensator zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17
Snow_King schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:54:
Daar gaat men uit van 500mA verbruik, maar dat zal bij dit schaapje veel minder zijn. Op 4xAA NiMh werkte het apparaat immers ~10 dagen.
Welke capaciteit hebben jouw batterijen? Dan kan je het nog beter bepalen.
Denk ik nu te simpel dat ik dit met een condensator zou kunnen oplossen?
Met een capaciteit valt het misschien wel op te lossen. Maar met een te hoge capaciteit je kan je wel een inrush current hebben die de usb voeding en/of connector misschien niet zo leuk vinden. Dus inderdaad de capaciteit van de condensator niet te hoog nemen.

Of er een dc-jack in modden, die zijn wat minder gevoelig.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 19-09-2023 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
D-Three schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:14:
[...]

Welke capaciteit hebben jouw batterijen? Dan kan je het nog beter bepalen.

[...]

Met een capaciteit valt het misschien wel op te lossen. Maar met een te hoge capaciteit je kan je wel een inrush current hebben die de usb voeding en/of connector misschien niet zo leuk vinden. Dus inderdaad de capaciteit van de condensator niet te hoog nemen.

Of er een dc-jack in modden, die zijn wat minder gevoelig.
Het zijn Varta 2.100MAh batterijen.

Uitgaande van 2100MAh op 5V (4x1.2V) over 10 dagen, is 240 uur.

2100MAh / 240 uur is ~9mA, correct toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nairolf
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:39
Ik dacht dat het bij dit apparaat (hebben er zelf ook 2) juist het idee was dat je ook beide kan doen, precies voor deze use-case. Batterijen erin en USB aansluiten. Bij een USB-onderbreking nemen de batterijen het (tijdelijk) over.

Ik heb de handleiding niet meer volgens mij, en bij ons staan ze vrij hoog, dus bij ons is het niet van toepassing, dus zeker weten doe ik het niet.. maar heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
nairolf schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:35:
Ik dacht dat het bij dit apparaat (hebben er zelf ook 2) juist het idee was dat je ook beide kan doen, precies voor deze use-case. Batterijen erin en USB aansluiten. Bij een USB-onderbreking nemen de batterijen het (tijdelijk) over.

Ik heb de handleiding niet meer volgens mij, en bij ons staan ze vrij hoog, dus bij ons is het niet van toepassing, dus zeker weten doe ik het niet.. maar heb je dat al geprobeerd?
Ik lees de handleiding net, daar staat het inderdaad in:
When using both USB and batteries, Sam will first
use the USB and not drain the batteries.
Ik heb dit geprobeerd met NiMh batterijen en die liepen toen ook alsnog leeg waardoor het hele idee niet op ging. Probleem is daar wellicht dat deze 1.2V zijn en niet de 1.5V van een Alkaline batterij.

Gewoon even een setje AA batterijen kopen is denk ik makkelijker. De Tweaker in mij wilde gelijk een condensator gaan plaatsen :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:05

sanzut

It's always christmas time

Bij ons zat de USB kabel bij schaapje een beetje los. Deze hebben we met wat Ducttape permanent aan schaapje geplakt. Sindsdien valt hij niet meer uit als de stroom uitvalt.

Overigens hebben wij er ook altijd batterijen inzitten, we nemen schaapje gewoon mee als ze bij opa en oma gaan logeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij hebben ook zo'n sam slaaptrainer. Behoorlijk vervelend ja dat ie zo snel leegloopt. Gelukkig had onze dochter 'm amper nodig en ging ze snel slapen, anders had ik nog een alternatief, wellicht heb jij dat ook;

een hue color lamp programmeren in de hue app. Desnoods met een leuke lampenkap er om heen :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:59

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een simpele Li-Ion cel en een USB laadprintje?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
sanzut schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:41:
Bij ons zat de USB kabel bij schaapje een beetje los. Deze hebben we met wat Ducttape permanent aan schaapje geplakt. Sindsdien valt hij niet meer uit als de stroom uitvalt.

Overigens hebben wij er ook altijd batterijen inzitten, we nemen schaapje gewoon mee als ze bij opa en oma gaan logeren.
Alkaline batterijen?
memphis schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:17:
Een simpele Li-Ion cel en een USB laadprintje?
Ook overwogen, maar voltage is te laag (3.6V) ben ik bang. Ook heb je dan een niet beschermde cel en ivm brandgevaar doe ik dat liever niet.
NeFoRcE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:13:
Wij hebben ook zo'n sam slaaptrainer. Behoorlijk vervelend ja dat ie zo snel leegloopt. Gelukkig had onze dochter 'm amper nodig en ging ze snel slapen, anders had ik nog een alternatief, wellicht heb jij dat ook;

een hue color lamp programmeren in de hue app. Desnoods met een leuke lampenkap er om heen :)
Ah ja! We hebben wel Hue in huis. Ik ga dat overwegen als ik schaapje niet werkend krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Snow_King schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:04:

Ook overwogen, maar voltage is te laag (3.6V) ben ik bang. Ook heb je dan een niet beschermde cel en ivm brandgevaar doe ik dat liever niet.
Een volle accu is 4.2v, daarnaast is een Li-Ion nog redelijk veilig

Je kunt ook de 4x NiMh batterijen via een klein weerstandje van de 5v USB op spanning houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 16:24
NeFoRcE schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:13:
Dit is precies wat ik van plan ben. Met name zodat ik gemakkelijk op afstand kan bijsturen met het schema. Handig om zaterdagochtend wat op te rekken als we op vrijdag een feestje gehad hebben.

Heeft het aftellen met de individuele sterren veel meerwaarde voor kinderen? Want dat is lastiger te realiseren met maar één lamp... Al is het ook wel een leuk excuus om met een slimme ledstrip aan de slag te gaan.

En die rode lamp, blijft die de hele nacht aan? Of wordt die smorgens om een bepaalde tijd weer rood, dan oranje en dan groen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:19

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Li-ion cellen heb je ook met beveiliging.

Overigens zou ik met lage batterij spanning des te meer denken dat hij USB boven batterij verkiest. Heb je die zelfde batterijen wel eens gewoon 10 dagen laten liggen? Klinkt mij namelijk alsof ze gewoon EOL zijn. Of misschien eens kijken of de USB er inderdaad niet zo stevig in zit als je denkt (en dus veel meer op batterij werkt dan je denkt). Want ja, iets met licht gebruikt gewoon best veel energie.

[ Voor 27% gewijzigd door Septillion op 19-09-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Separator schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:44:
[...]

Dit is precies wat ik van plan ben. Met name zodat ik gemakkelijk op afstand kan bijsturen met het schema. Handig om zaterdagochtend wat op te rekken als we op vrijdag een feestje gehad hebben.

Heeft het aftellen met de individuele sterren veel meerwaarde voor kinderen? Want dat is lastiger te realiseren met maar één lamp... Al is het ook wel een leuk excuus om met een slimme ledstrip aan de slag te gaan.

En die rode lamp, blijft die de hele nacht aan? Of wordt die smorgens om een bepaalde tijd weer rood, dan oranje en dan groen?
Die sterren snapte ik nooit, wist niet wat dat inhield, maar we hebben 'm ook maar een paar dagen gebruikt en zat mij kapot te ergeren aan die snelle leegloop haha.

En ik zou de lamp vanaf een uur of 6 smorgens bijv. 1% rood geven. Als het donker is is dat al fel zat.
En wat je zegt, in het weekend ofzo kan je dan mooi tunen. En als je home assistant hebt, kan je er nog veel meer mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Snow_King schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:39:
[...]

Ik lees de handleiding net, daar staat het inderdaad in:

[...]

Ik heb dit geprobeerd met NiMh batterijen en die liepen toen ook alsnog leeg waardoor het hele idee niet op ging. Probleem is daar wellicht dat deze 1.2V zijn en niet de 1.5V van een Alkaline batterij.

Gewoon even een setje AA batterijen kopen is denk ik makkelijker. De Tweaker in mij wilde gelijk een condensator gaan plaatsen :+ :P
Heb je dan niet gewoon een slechte USB connectie en/of voeding?
Die batterijen zijn volgens de handleiding als backup bedoeld, dus dan ga ik er vanuit dat dit getest is en dat dit werkt. Als je batterijen toch leeg lopen, dan lijkt het erop dat er iets niet klopt in je laadcircuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:12
Wellicht houdt hij het langer vol op herlaadbare 1.5V lithium units.
Deze dingen: https://www.conrad.nl/nl/...5-v-4-stuk-s-2613950.html
Aangezien de spanning niet zo ver zakt. Echter zie ik dat er lampjes en mechanica in zitten, dus....
De vraag is alleen of deze cellen voldoende stroom kunnen leveren als er motortjes in zitten.

Er zijn ook nog Lithium niet-herlaabare FR6 cellen gebruiken, maar die kosten meer.
Wellicht toch makkelijker om elk weekend nieuwe nimh's erin te doen.

Je kunt geen lion 14500 cellen gebruiken omdat de spanning dan te hoog word (4s: 14V). Je gaat dan wel van <10Wh met nimh naar ~15Wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
yep ik heb home assistant draaien dus ik voel mij verplicht om de slaaptrainer slim te maken 8)

[ Voor 143% gewijzigd door Separator op 19-09-2023 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Separator schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:20:
@NeFoRcE yep ik heb home assistant draaien dus ik voel mij verplicht om de slaaptrainer slim te maken 8)
je kan bijv;

jouw (en/of je partners telefoon) van de lader 's morgens? Dan lamp van kind op groen. 8) Zo heb ik bijv. als beide telefoon 's avonds draadloos (charger_type) opladen, dan huis in nachtmodus. Maar andersom kan je dat dus doen door bijv de lamp van je kind te bepalen :)

[ Voor 21% gewijzigd door NeFoRcE op 19-09-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
@NeFoRcE Precies! Wil er binnenkort vast mee beginnen nu ze nog in de hoge ledikantjes liggen. Dan plak ik een slimme schakelaar op de slaapkamerdeur om de lamp handmatig op groen te zetten op het moment dat wij binnenkomen. Kunnen ze alvast de link gaan leggen tussen groen = uit bed.

Maar wil het topic niet kapen, ik kom er in het hass topic wel een keer op terug als het zo ver is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Snow_King schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:54:
Voor mijn zoontje van 3 hebben we een Zazu Slaaptrainer: https://www.mamaloes.nl/z...wit-kinderwekker-za-sam-1
[..]
Het probleem is alleen dat deze of op 4xAA werkt of via USB stroom. Ik heb de batterijen geprobeerd, maar op een setje oplaadbare NiMh houdt dit ding het ~10 dagen vol. Ik ga echt niet elke 10 dagen de batterijen vervangen.
[..]
Ik quote even selectief.

Wij hebben exact hetzelfde schaap. :)
Alleen die van ons doet meer dan een maand met zijn batterijen, doorgaans een maand en dag of 7 a 10.
Mijn procedure: Begin van de maand neem ik het schaap mee naar boven. Daar prik een micro USB er aan, haal de batterijen uit het schaap en steek ze in de lader.
En ik kan het een week vergeten, pas daarna komt schaap in de gevarenzone van mogelijk uitvallen.

Ik verdenk hierom dat je batterijen "boosdoener" zijn.
Zeker in dit soort apparaten denk je: och ik prop er een stel NiMH's in die ik nog heb liggen en klaar.
Wanneer de batterijen ouder en meer cycli gemaakt hebben verliezen ze wat capaciteit, maar dat is vaak niet eens het probleem. Vaker is stijgende interne weerstand de boosdoener van eerder uitvallen van apparaten. Apparaat krijgt de capaciteit er niet meer uit omdat door de hoge interne weerstand de spanning zakt bij stroomvraag. Zakt de spanning onder de drempelwaarde van het apparaat: ding uit.

In ons schaap zitten 4 stuks witte Panasonic Eneloop batterijen. Die van mij "garanderen" 1900 mAh, ik zie dat de huidige 2000 mAh claimen. De set die er hier in zit gaat al zeker 2 jaar zonder problemen mee. Ze hebben nog steeds een zeer lage interne weerstand. :)
Eneloops betaal je wel wat meer voor. Als het goedkoper moet dan zijn de IKEA Ladda batterijen het proberen waard. Die schijnen uit dezelfde fabriek te komen. De 1900 mAh variant zou hetzelfde zijn als normale Eneloops (die ik heb) en de 2450 mAh een evenknie van de Eneloop Pro.
Dat de batterijen na 2 jaar nog steeds uitstekend zijn hebben ze pas nog bewezen. Doordat de vorige maandwissel in onze vakantie viel was ik de oplaadbeurt afgelopen keer vergeten. In de tweede week van augustus viel Sam het schaap pas uit, toen we net weer een paar dagen thuis waren.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 19-09-2023 10:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Kan je er niet gewoon een powerbankje tussen zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:05

sanzut

It's always christmas time

Gewone normale Duracell, of AH huismerk batterijen. Niks geks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Flake schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:08:
[...]

Heb je dan niet gewoon een slechte USB connectie en/of voeding?
Die batterijen zijn volgens de handleiding als backup bedoeld, dus dan ga ik er vanuit dat dit getest is en dat dit werkt. Als je batterijen toch leeg lopen, dan lijkt het erop dat er iets niet klopt in je laadcircuit.
Nee, de USB is prima. Het is alleen dat mijn zoontje er soms mee gaat spelen en dan de kabel er uit trekt.

Ik heb er nu geen batterijen in zitten omdat ik niet wist dat beide kon, maar dat kan dus wel.
Ultraman schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:34:
[...]

Ik quote even selectief.

Wij hebben exact hetzelfde schaap. :)
Alleen die van ons doet meer dan een maand met zijn batterijen, doorgaans een maand en dag of 7 a 10.
Mijn procedure: Begin van de maand neem ik het schaap mee naar boven. Daar prik een micro USB er aan, haal de batterijen uit het schaap en steek ze in de lader.
En ik kan het een week vergeten, pas daarna komt schaap in de gevarenzone van mogelijk uitvallen.

Ik verdenk hierom dat je batterijen "boosdoener" zijn.
Zeker in dit soort apparaten denk je: och ik prop er een stel NiMH's in die ik nog heb liggen en klaar.
Wanneer de batterijen ouder en meer cycli gemaakt hebben verliezen ze wat capaciteit, maar dat is vaak niet eens het probleem. Vaker is stijgende interne weerstand de boosdoener van eerder uitvallen van apparaten. Apparaat krijgt de capaciteit er niet meer uit omdat door de hoge interne weerstand de spanning zakt bij stroomvraag. Zakt de spanning onder de drempelwaarde van het apparaat: ding uit.

In ons schaap zitten 4 stuks witte Panasonic Eneloop batterijen. Die van mij "garanderen" 1900 mAh, ik zie dat de huidige 2000 mAh claimen. De set die er hier in zit gaat al zeker 2 jaar zonder problemen mee. Ze hebben nog steeds een zeer lage interne weerstand. :)
Eneloops betaal je wel wat meer voor. Als het goedkoper moet dan zijn de IKEA Ladda batterijen het proberen waard. Die schijnen uit dezelfde fabriek te komen. De 1900 mAh variant zou hetzelfde zijn als normale Eneloops (die ik heb) en de 2450 mAh een evenknie van de Eneloop Pro.
Dat de batterijen na 2 jaar nog steeds uitstekend zijn hebben ze pas nog bewezen. Doordat de vorige maandwissel in onze vakantie viel was ik de oplaadbeurt afgelopen keer vergeten. In de tweede week van augustus viel Sam het schaap pas uit, toen we net weer een paar dagen thuis waren.
Ik heb een setje Varta 2.100MAh nieuw gekocht bij Nkon.nl eerder dit jaar. Zijn zeker geen oude batterijen. Daarom vond ik het al zo vreemd.

Ik ga denk ik gewoon eens een setje Nicd van de Hema proberen en kijken hoe lang die mee gaan.

Ik gebruik echter liever NiMh omdat ik weggooien zo zonde vind...
memphis schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:23:
Kan je er niet gewoon een powerbankje tussen zetten?
Lost het probleem van een 3-jarige die aan de kabel gaat zitten niet op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 21:57
yep ik heb home assistant draaien dus ik voel mij verplicht om de slaaptrainer slim te maken 8)
Wij hadden ook eerst zoiets, maar die had geen indicatie hoe lang het nog duurde voordat het tijd was om op te staan, het gevolg was alsnog een kind naast mn bed met de vraag over hoelang hij eruit mag. Heb die nu vervangen door een atom echo met esphome via TTS vanuit home assistant bij een druk op de knop verteld hoelang hij nog in bed moet blijven. Heeft me al heel wat uurtjes slaap opgeleverd aan de logs te zien.

• Separator
@Mr_x007 slim bedacht! Ik zit nu te denken aan de Aqara T1 Led strip. Daarvan zijn de leds individueel aan te sturen. Dan kan ik iets maken wat langzaam vult tot alle leds groen zijn.

Grootste uitdaging is dat mijn vriendin gewoon zo'n "dom" schaap wil. Die wordt er een beetje moe van dat ik alles slim wil maken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 08:23
Uitstekend idee! Dat stomme schaap is inderdaad erg fragiel qua voeding. En was een paar bytes geheugen nou echt teveel gevraagd? Ik stel dat ding ook gemiddeld eens per week opnieuw in.

Ik heb bij m'n zoontje het beter aangepakt, door de slaap trainer gewoon in z'n brandweerautobed in te bouwen: https://community.home-as.../640745?u=stephanvierkant. Fijne is ook dat je dan het tijdstip nog kan aanpassen als je kind al op bed ligt.

Ik zoek nog inspiratie om voor m'n dochter iets zelf te bouwen, maar als iemand dat schaap heeft verbouwd met een esp'tje erin is dat natuurlijk ook prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Separator
@StephanVierkant Ik heb het uiteindelijk pragmatischer opgelost door gebruik te maken van een IKEA GU10 meerkleuren spot. Deze heb ik in een goedkope plafondbehuizing gezet, daarna zelf aan de onderkant een stuk MDF gezet en aan de bovenkant een lichtdoorlatende pinguin los erop die we over hadden van een andere lamp.

In Home Assistant heb ik een vaste automation die gedurende een periode (30 min) gedimd een aantal kleuren langsgaat, waarna hij uiteindelijk verspringt naar groen op max brightness. Op het Home Assistant home scherm / dashboard kan ik (of mijn vriendin) via de HA app een tijd instellen waarop deze automation start.

We gebruiken hem daarnaast ook als bedlampje bij het slapengaan. Dan druk ik ad hoc op een startknop in HA waarna hij gedimd op rood gaat gedurende een periode (een uur) waarna hij uitschakelt.

Bevalt goed moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wcJCkuS5GceYY5ot9gVyIYMs1U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZHhkKJ94T7noa6wqOkaOVKBO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyXV6rbesavmrvseNWzmmUAz04Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9vpRpQNpRc3SF6V8VBXNUq1z.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 22:29
Is een super condensator op de 5 volt line niet handiger?
https://www.conrad.nl/nl/...5-mm-1-stuk-s-457454.html
Pagina: 1