Weet iemand of het kan en hoe je daaraan zou beginnen? Ik zou een extra pomp in een vloerverwarmingcircuit willen zetten serieel met een andere pomp. Alle mogelijke combinaties van aan/af moeten mogelijk zijn voor beide pompen. Ik zou een bypass willen maken over beide pompen voor als 1 van de 2 niet aan zou staan, dat de pomp die aan staat niet door de pomp moet gaan pompen die af staat, snappie?
Ik had al gedacht aan een terugslagklep in het bypass circuit maar eigenlijk is een elektrisch gestuurde bolkraan mooier denk ik. Want, ik weet bijv niet goed, wat zou het geven als beide kranen aan staan? Gaat er dan ook wat flow "lekken" door de bypass? Op zich niet zo erg maar goed. Met een bolkraan ben ik altijd wel zeker hoe de flow gaat lopen.
Wat ik dus zou moeten hebben is een elektrische bolkraan met eindeloopcontacten. Die laatste om te kunnen verifieren of de kraan echt open/toe staat (stel dat die vast komt te zitten in een bepaalde stand).
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe werkt dat normaal gezien in de praktijk? Ik bedoel maar sturing en uitlezen, wat is daar hardwarematig voor nodig? Welke "signalen" heeft de bolkraan nodig? En hoe lees je dat uit? Als iemand misschien gewoon al een link heeft met iemand die het beschrijft, dan heb ik wat leesvoer en geraak ik waarschijnlijk ook wel verder
Uiteindelijk zou ik dat dus met een ESP32 gaan doen (op ethernet verbonden) waar esphome op gaat staan.
Wat ik dus zou moeten hebben is een elektrische bolkraan met eindeloopcontacten. Die laatste om te kunnen verifieren of de kraan echt open/toe staat (stel dat die vast komt te zitten in een bepaalde stand).
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe werkt dat normaal gezien in de praktijk? Ik bedoel maar sturing en uitlezen, wat is daar hardwarematig voor nodig? Welke "signalen" heeft de bolkraan nodig? En hoe lees je dat uit? Als iemand misschien gewoon al een link heeft met iemand die het beschrijft, dan heb ik wat leesvoer en geraak ik waarschijnlijk ook wel verder
Uiteindelijk zou ik dat dus met een ESP32 gaan doen (op ethernet verbonden) waar esphome op gaat staan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QMMGm127YGvabHOcXrx7YQRN.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/SbNuGvbOvdAfroUDrjuo7BCX.jpg?f=fotoalbum_large)