Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Jullie reactie op all electric warmtepomp offerte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DudeX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10-2023
Hoe beoordelen jullie onderstaande configuratie en offerte?

Offerte voor het plaatsen van een all-electric warmtepomp en deze aansluiten op de bestaande cv-installatie.

De werkzaamheden:
• Het demonteren en afvoeren van de bestaande cv-ketel
• Het dichtmaken van de rookgasafvoer van de cv-ketel met door u aangeleverde dakpannen.
• Op de zolder plaatsen van een Nibe SHB Hydrobox en deze aansluiten op het nieuw te leveren en te monteren buffervat en op de bestaande cv-installatie
• Nabij de Nibe SHB Hydrobox een boiler (t.b.v. sanitair water) van ± 300 liter plaatsen
• De Nibe regelkast plaatsen nabij het buffervat, deze regelkast aansluiten op de warmtepomp binnendeel en buitendeel, buitensensor, watercirculatie pomp.
• De Nibe buitenunit plaatsen op 2 kunststof opstel profielen banden op ± 40 cm vanaf de gevel, condenswaterafvoer loost op de grond (dit kan in de winter ijsvorming geven)
• Vanaf de warmtepomp buiten 2 leidingen leggen over de gevel naar de zolder en aansluiten op de Nibe SHB Hydrobox
• Het aanleggen van een nieuwe voedingskabel vanaf de bestaande meterkast onder de vloer door via de zijgevel met de f-gassen leiding mee naar de technische ruimte op de zolder
• Het uitbreiden van de meterkast en het bijmaken van een extra (kracht)stroom-groep in de bestaande meterkast
• In de woonkamer een thermostaat plaatsen om de temperatuur van de woonkamer mee te regelen
• De bestaande gasleiding afdoppen
• Het vullen en afpersen van de f-gassen installatie en gebruiksklaar opleveren
• De gehele installatie inregelen en de regelkast afstellen, inregelen en bedrijfsklaar opleveren.

Prijs € 16.431 ex. BTW -> € 19.882 inc. BTW

Optioneel
• Stelpost voor het leveren en monteren van Jaga Strada Hybrid convectoren op de 1e verdieping. De meerprijs per convertor: € 1.260 ex. 21% BTW

Uitgangspunten bij het bepalen van de offerte
• De radiatoren op de 1e verdieping geven minder warmte af door de lagere aanvoertempratuur van de warmtepomp (dit kan gevolgen hebben voor het behalen van de gewenste ruimte temperatuur)
• De ±300L boiler (± 60°c) is voldoende voor uw tapwater gebruik
• De te gebruiken materialen kunnen door de bestaande deuropeningen naar binnen en op de opstelplaats komen
• De kruipruimte is bereikbaar en begaanbaar

Niet opgenomen in de offerte
• Elektrische radiatoren t.b.v. de 1e verdieping
• Kosten nutsbedrijven voor het eventueel verzwaren van de aansluiting
• Active koeling
• Hak, breek, boor, sloop, schilder, tegel, kit en graafwerk
• Eventuele bouwkundige werkzaamheden en voorzieningen
• Verhelpen van storingen, lekkages en verstoppingen in de bestaande installaties
• Het creëren van een nieuwe extra elektra groep
• Het aanvragen van eventuele subsidie voor deze warmtepomp
• Eventuele bouwkundige werkzaamheden, voorzieningen

Offerte 30 dagen geldig.

Dank voor jullie reacties.

Alle reacties

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 09:35
Staan er nergens typenummers in de offerte?
Is “ Nibe SHB Hydrobox” zo uniek dat daar maar één type of variant van is? Kan ik me haast niet voorstellen namelijk.

Hoeveel vermogen?
Buitenunit type?

Ook over de Jaga Strada… zijn nogal wat verschillende formaten beschikbaar met dito verschil in prijs…

Er wordt gesproken over “eventuele subsidie”.. Ik neem aan dat je toch wel zeker wilt weten of je hiermee voor subidie in aanmerking komt, en hoeveel…

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Ramon_1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:32
Als op de begane grond vloerverwarming aanwezig is laat dan de verdeler vervangen voor een pomp loze variant en zorg ervoor dat de aanvoer leiding een dikke diameter heeft ( 28mm )
Verder ontbreken type nummers in de offerte

• Coolmint
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:12
Er staat 'ditt kan gevolgen hebben voor het behalen van de gewenste ruimte temperatuur': Ik neem aan dat er een warmteverliesberekening is gemaakt voor het bepalen van het vermogen van de warmtepomp? En dus ook hoeveel afgiftevermogen je nodig hebt in de verschillende ruimtes. 'dit kan gevolgen hebben' klinkt als: dat weet ik niet zeker en ik heb het niet gecheckt. Misschien toch eens wat details vragen? Wat in de vorige reacties ook al stond: ik zou toch echt de details willen omtrent de apparatuur: komt er een SMO20 of SMO40 als controller te hangen, hoeveel vermogen heeft de wp enz. Natuurlijk is de prijs fors, maar er moet ook best wel wat gebeuren zoals ik dat zie. Een 300L boiler op zolder: kan de zolder dat aan en past ie door het luik? De offerte gaat er vanuit dat het kan, maar een 300L boiler heeft ook een bepaalde diameter (soms kan de isolatie er tijdelijk af, maar toch). Anders komen er zeker nog kosten bij. En tenslotte: leidingen over de gevel is gewoon niet mooi, maar als het echt niet anders kan heb je geen keus natuurljk. Misschien dat ze vlak langs een regenpijp kunnen om te voorkomen dat ze ergens midden over d gevel komen ofzo: dat soort dingen moet je vooraf bespreken, als ze eenmaal zijn begonnen valt dat vaak niet meer te veranderen.

• DudeX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10-2023
Beste beantwoorders, ik ben blij dat ik niet de enige ben met vragen. Jullie benoemen ook mijn vragen bij deze offerte. Fijn om te lezen. Ik ga op onderzoek uit. En dank ook voor de praktische tips tav de installatie. Jullie horen van mij. Groet.

[ Voor 4% gewijzigd door DudeX op 19-09-2023 16:55 ]