Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Upgraden of compleet nieuwe PC aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• barrytweakz
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-09-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Weer enigzins nieuwe games spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige PC. Ik vraag me af of ik hem helemaal weg kan doen, of verkopen, of is het nog mogelijk deze PC te upgraden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-Th53GpdoRPYt4ckU24NgkyVDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WqtupcgPof0ZCQehuE5bwjRi.png?f=fotoalbum_large

1 van de twee interne 'geheugens' (Vengeance) begaf het een paar jaar geleden, en moest ik het verwijderen anders wil de PC niet booten.. volgens mij heb ik er nog garantie op (??) maar ik zou niet weten hoe ik dat aan moet pakken.. Iemand tips? De kast zit ook vol met stof, en een paar jaar geleden maakte de voeding ook heel veel herrie, maar om een miraculeuze reden is hij nu super stil.. sowieso hoor ik helemaal geen fans.. misschien zijn ze allemaal gestorven en is mijn pc daarom zo stil? :X .. Ik had hem voor 2250 euro gekocht in 2015, dus hij heeft wel goed voor me gewerkt :)

Ga je overklokken?
Nee zeker niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Of jullie me kunnen vertellen of ik nog onderdelen van mijn oude PC kan gebruiken, of beter helemaal vanaf scratch een nieuw systeem moet samenstellen? Ik geef zelf de voorkeur om de PC te laten bouwen door informatique of alternate of zoiets. Daarna ga ik wel het forum doorzoeken naar goede suggesties :) Dus voor de duidelijkheid, ik ben nu (nog) niet op zoek naar tips voor een vervangend systeem...

Alle reacties

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:33
Mijn advies is nieuwe bouwen. Alles is oud, vanaf afstand weinig lastig te oordelen maar zelfs de waterkoeler pomp kan kapot zijn. Beeldscherm kan je nog meenemen.

Verkoop zal ook niet heel veel opleveren, je kunt het proberen of geef em weg aan een neefje of nichtje.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het enige wat je mee zou kunnen nemen zijn je beeldscherm en de behuizing van je huidige pc, wanneer die bevalt/bevallen. Als je een nieuw systeem laat bouwen dan alleen je beeldscherm.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• koenieee
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:34
Ik heb bijna dezelfde samenstelling, maar ga er in rtx 2070 kaart inzetten die ik voor een schappelijke prijs op de kop probeer te tikken....

Mijn systeem gaat al bijna tien jaar mee, maar speel ook weer niet op hoge settings

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 22:55
Ontwikkelingen hebben in de eerste paar jaar na jouw build niet extreem veel gedaan. Dus als je 3 of 4 jaar na aanschaf de vraag had gesteld was upgraden waarschijnlijk de betere optie. Maar er zijn ondertussen zo veel generaties overheen gegaan waaronder een aantal waar hele forse verbeteringen zijn geweest dat de oude hardware amper nog iets waard is. Tuurlijk kun je de behuizing en randapparatuur meenemen, maar een keer goed schoonmaken en doorschuiven naar iemand met minder hoge eisen is in mijn ogen een beter doel. (Ookal zal het systeem niet veel opleveren)
Haal de koeling van de cpu af en vervang een keer de koelpasta. (Als je het aandurft doe je dat ook bij de gpu) Dan zou het op zijn minst goed te gebruiken moeten zijn.

Voor je wel op zoek gaat naar een vervangend systeem zou ik aanraden te bedenken of je weer zo lang zonder upgrade wil.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:25
Bij je 1440p/144Hz scherm (ASUS ROG Swift PG278Q Zwart) zou je met jouw budget naar dit topic kunnen kijken: [BBG][10-23] High-end 4k-gamesysteem
Pagina: 1