Ervaring muurvernis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 15:33
Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over muurvernis.
Wij hebben een aanpandig schuur verbouwd tot hobbyruimte/kapsalon.
De ruimte is afgewerkt met stuc en zal binnenkort gesausd worden.
Ik heb mij oog laten vallen vallen op de SPS Protect Mat, ondat de muren dan minder/niet meer vlekgevoelig zijn.
Nu vroeg ik mij wie van jullie ervaring hebben met het toepassen van (deze) muurvernis.

Zouden jullie het aanbevelen voor zo'n ruimte?
Zou één laag al voldoende zijn, of is twee altijd beter?
Wat voor roller hebben jullie gebruikt een lakroller, of een muurverfroller?

Beste antwoord (via Scheppie op 19-09-2023 12:11)

• Jarno Nelis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-03 12:50
verschilt wat je met de hobbyruimte wil doen. ja het weert eigenlijk alles, maar de vraag is ga je het nodig hebben of is een schrobvaste muurverf ook al genoeg. Ikzelf raad vernis vaker aan als het om ruimtes gaat waar vet, olie, zeepresten, roet of andere sterk vlekkende substanties zijn.

verder over het verwerken hiervan is het belangrijk om nat in nat te werken om aanzetten te voorkomen. mocht je al een geschilderde muur hebben is het belangrijk om deze van te voren goed schoon te maken. en zoals het met bijna alle verf gaat 2 lagen is het beste resultaat.

qua roller zou ik voor een vilt lakroller gaan want je wil het in dunne lagen aanbrengen en zulke rollers zorgen daarvoor.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Nelis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-03 12:50
verschilt wat je met de hobbyruimte wil doen. ja het weert eigenlijk alles, maar de vraag is ga je het nodig hebben of is een schrobvaste muurverf ook al genoeg. Ikzelf raad vernis vaker aan als het om ruimtes gaat waar vet, olie, zeepresten, roet of andere sterk vlekkende substanties zijn.

verder over het verwerken hiervan is het belangrijk om nat in nat te werken om aanzetten te voorkomen. mocht je al een geschilderde muur hebben is het belangrijk om deze van te voren goed schoon te maken. en zoals het met bijna alle verf gaat 2 lagen is het beste resultaat.

qua roller zou ik voor een vilt lakroller gaan want je wil het in dunne lagen aanbrengen en zulke rollers zorgen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-06 22:28
Ik weet niet of we diezelfde vernis hebben.
Maar achter het gasfornuis hebben we de hele wand in de vernis laten zetten na het sausen.

Blijft gewoon netjes, en we nemen het regelmatig af.
Soms boenen vanwege ingedroogde saus, maar geen glimmende plekken hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
Jarno Nelis schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:23:

De ruimte wordt hoofdzakelijk gebruikt als kapsalon. Dus er kan water, zeep/shampoo, waterstofperoxide (3-6%) en haarverf tegen de muur spatten. Mijn ervaring met het poetsen van (schrobvaste) muurverf is dat dan de plek wel (min of meer) schoon wordt, maar dan een beetje begint te glimmen.

Bedankt voor de tips m.b.t het aanbrengen ik zal daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
FRANQ schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:09:
Ik weet niet of we diezelfde vernis hebben.
Maar achter het gasfornuis hebben we de hele wand in de vernis laten zetten na het sausen.

Blijft gewoon netjes, en we nemen het regelmatig af.
Soms boenen vanwege ingedroogde saus, maar geen glimmende plekken hiervan.
Bedankt voor je reactie, dat is eigenlijk precies waar ik naar op zoek ben.