Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Vervoort
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-03 13:52
Goededag lezers,

Ik ben bezig met het klaar maken van een aantal telefoons maar wil hier graag wat dingen op beveiligen zoals dat je niet zelf apps uit de PlayStore kan installeren.

Dit heb ik nu opgelost door ouderlijk toezicht aan te zetten maar dit zal niet de beste manier zijn.
Het belangrijkste wat ik wil is dat er ten alle tijden een code op de telefoon staat en dat er niet zelf apps geïnstalleerd kunnen vanuit de PlayStore.

Ikzelf dacht aan een soort van MDM/MAM omgeving maar heb nog niks kunnen vinden wat gratis te gebruiken is.

Hebben jullie toevallig ideeën hoe ik dit het beste kan oplossen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
Is het voor prive, zakelijk hoeveel telefoons gaat het om?

Waarom mogen ze de apps niet installeren? Veiligheid, bescherming van de personen? Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Vervoort
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-03 13:52
corporalnl schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:49:
Is het voor prive, zakelijk hoeveel telefoons gaat het om?

Waarom mogen ze de apps niet installeren? Veiligheid, bescherming van de personen? Etc etc.
Het gaat om zakelijk gebruik met zn 20/25 telefoons maar dit kan in een korte periode meer worden.

Wij willen de telefoons alleen gebruiken voor 1 app en nergens anders voor dus meer om onszelf in te dekken dat er ook niks mee kan gebeuren wat wij niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 20:43
1 app, dus niet bellen, berichten sturen email enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Azure MDM een optie? Enroll de phones in Azure Intune en pas dan een MDM profiel toe. Dan kan je alles bepalen wat de gebruiker er mee mag doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
@R.Vervoort
En waarom wil je dat precies? Waar ben je dan bang voor? Er zijn genoeg opties om te zorgen dat de zakelijk omgeving afgeschermd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan de playstore er ook via adb vanaf gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:06

Xanax959

relax...

Op de telefoons op mijn werk zit een soort "kiosk modus". Alleen een paar geselecteerde apps doen het. (Bellen, medisch dossier, contacten)
Ik vind het bijzonder irritant, maar het werkt wél.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1