Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Om maar gelijk te beginnen, ik weet dat in het onderstaande verhaal ik in eerste instantie een fout heb gemaakt. Alleen ben ik nu met mijn werkgever in discussie over gemaakte kosten.

Ik maak gebruik van een dual sim telefoon, met daarin een Telfort zakelijk sim zonder data abbonement verstrekt door mijn werkgever, en mijn prive sim. Normaal gesproken heb ik altijd data op mijn eigen sim staan. Nou heb ik afgelopen donderdag middag wat zitten prutsen met een andere sim, en niet opgelet dat data van mijn prive sim naar de werk sim is gegaan.

Op zaterdagmiddag tegen vijven krijg ik een paniek belletje van mijn werkgever dat ik ontzettend veel data aan het verbruiken ben, en dat de teller inmiddels op €335 staat.

Ik heb tijdens mijn werk vrijwel de hele dag podcast via YT aanstaan, en zit op de weg dus gebruik daar normaal mijn eigen unlimited data bundel voor.

Nu claimed mijn werkgever dat berichten/meldingen dat je buiten je bundel data aan het verbruiken bent via de mail gaan omdat het een nummer is van een grote account, waar meerdere nummers onder vallen. Ook geeft hij aan dat hij pas op zaterdagmiddag bericht heeft ontvangen dat er teveel data werd verbruikt.

Ik heb op geen enkel moment een bericht gekregen van de provider in die tijd. Ik heb contact gehad met de helpdesk van KPN zakelijk, en die geven aan altijd een sms te sturen naar het betreffende nummer als je buiten je bundel gaat, en dat dat ook wettelijk verplicht is. Ook zou er een vrijwel gelijk een bericht moeten zijn verstuurd, en zullen ze nooit zomaar €300+ in rekening brengen. Punt 2 is dat data buiten je bundel gelimiteerd wordt op een +/-5 Mbps, en dat ik daar dus nooit mee YT had kunnen gebruiken.

Ergens is er dus iets heel erg fout gegaan. Of mijn werkgever heeft verzaakt optijd mij te verwittigen, of het systeem van KPN heeft niet gewerkt. In beide gevallen wil ik niet het volledige bedrag zomaar betalen als het verkomen had kunnen worden. Ook is het raar dat ik zogenaamd een bundel zonder internet heb, maar wel hoge snelheid internet heb kunnen gebruiken.

Iemand die helderheid kan geven?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:42
Geen idee. Kpn kan wel iets leuk zeggen maar je werkgever heeft een contract met KPN, en die zullen niet zomaar alle gegevens/bundels of type abbo delen met jou. ( tenzij je bevoegd bent om dit op te vragen )

Wat ik mij kan herinneren kan het kloppen wat de werkgever zegt. Als het om een groot bundel gaat met meerdere nummers dan kan het per mail gaan. En hoef je niet verminderd te worden in data snelheid.

Heb je ergens voor getekend toen je het toestel kreeg, of zijn er bepaalde voorwaarden bekend bij het gebruik van het toestel?

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 18-09-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:24
@NoFearCreations
Gevoelsmatig zou ik het hele dual-sim gedeelte loshalen voor het verhaal/principe.
Maar het heel feitelijk bekijken, jij krijgt een simkaart van je baas zonder data. Wat is hierbij verteld? Heb je instructies gekregen hoe je dataverbruik dient te voorkomen? Etc. Uiteindelijk is heel vaak je werkgever verantwoordelijk voor fouten die een medewerker maakt. Dus ook per ongeluk data aanzetten.
Pas als je zwart-op-wit afspraken heb gemaakt over eventuele kosten die op je verhaald kunnen worden, staat een werkgever best zwak.

PS: Is het je eigen telefoon geweest?
PPS: Heb je data nodig voor je werk? Want het is anno 2023 best raar dat je een sim van de zaak krijgt zonder data. En als ze cheap de privé data gebruiken van hun medewerkers staan ze nog zwakker.

[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 18-09-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
@chrisborst
Het is inderdaad mijn eigen telefoon. Heb alleen een simkaart van het werk, geen toestel omdat dat in mijn geval dus niet nodig was. Zal mijn contract er is op nazoeken wat er over extra kosten mobiel instaat. Ik heb geen data nodig voor werk.

Ik heb een relatief goede relatie met mijn werkgever, ben ook al 10 jaar in dienst. Maar in de huidige economie is €335 een boel geld voor mij, wat ik dus ook niet achteloos wil betalen als het niet nodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door NoFearCreations op 18-09-2023 19:07 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
@NoFearCreations
Heb je data nodig voor je werk? Want het is anno 2023 best raar dat je een sim van de zaak krijgt zonder data. En als ze cheap de privé data gebruiken van hun medewerkers staan ze nog zwakker.

Krijg je trouwens een vergoeding voor het gebruik van je telefoon?
Kortom, zeker als je al 10 jaar voor dezelfde baas werkt zou ik eens een goed gesprek hierover hebben. Want in de basis hoort je werkgever je alle middelen te geven die nodig zijn voor je werk.

[ Voor 38% gewijzigd door chrisborst op 18-09-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
chrisborst schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:07:
@NoFearCreations
Heb je data nodig voor je werk? Want het is anno 2023 best raar dat je een sim van de zaak krijgt zonder data. En als ze cheap de privé data gebruiken van hun medewerkers staan ze nog zwakker.

Krijg je trouwens een vergoeding voor het gebruik van je telefoon?
Kortom, zeker als je al 10 jaar voor dezelfde baas werkt zou ik eens een goed gesprek hierover hebben. Want in de basis hoort je werkgever je alle middelen te geven die nodig zijn voor je werk.
Het is mijn eigen keuze om geen toestel van het werk te gebruiken. Dual sim is veel makkelijker, hoeft ik geen 2 telefoons mee te nemen en te laden. Toestel blijft ook altijd in de auto, dus ook geen kans op schade.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
@NoFearCreations
Nogmaals, heb je data nodig voor je werk?
Sorry, overheen gelezen.

[ Voor 21% gewijzigd door chrisborst op 18-09-2023 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Had ik erboven al bijgezet, heb geen data nodig. Gebruik telefoon alleen maar om planning of klanten te bellen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
IANAL, maar ik zou zeggen bedrijfsrisico. Beter had de werkgever een abbonnement afgesloten waar geen data mogelijk was.

Wat voor telefoon heb je normaalgesproken van de werkgever? Is daar helemaal geen internet op mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
PROnline schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:35:
IANAL, maar ik zou zeggen bedrijfsrisico. Beter had de werkgever een abbonnement afgesloten waar geen data mogelijk was.

Wat voor telefoon heb je normaalgesproken van de werkgever? Is daar helemaal geen internet op mogelijk?
Ik heb dit nummer al bijna 10 jaar. Toendertijd kon je er een Nokia dumbphone bij krijgen. 2810 ofzo. Daar was dus ook data op mogelijk.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Tja je hebt een fout gemaakt en je baas op kosten gejaagd.

Maar zou zeggen mea culpa zal niet meer gebeuren en baas sluit even voor een euro-tje of 2 meer een data bundeltje af.

Maar als je al paniek raakt van 300 euro en je baas ook weet ik niet of je in de huidige tijd wel bij de juiste werkgever zit.
Pagina: 1