Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 22:37
Ik ben op zoek naar file `/lib/modules/usbserial.ko` DS118 DSM7.2. Deze is per ongeluk vervangen/verwijderd door een andere file.

Relevante software en hardware die ik gebruik Synology DS118 DSM7.2

Wat ik al geprobeerd heb is om deze van een ander type Synology of van een andere DSM versie te downloaden. Maar je moet de laatste DSM versie 7.2 hebben en ook deze specifieke DS118 (platform rtd1296)

Bijzonder fijn als je mij hiermee kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Je kunt vanaf het download centrum van Synology de Dsm van een DS118 downloaden.
Als je die .spk opent met bijvoorbeeld Winzip dan kun je heel simpel die file eruit halen en terug plaatsen op je Nas

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
Het is nog niet zo eenvoudig, omdat de files niet meer in .spk format erop staan maar in .tar format. Een eenvoudige manier om deze te extracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
dat kan met 7-Zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
dank!. Echter 7-zip lijkt hem wel te kunnen openen, maar bij het openen geeft hij de melding dat de file toch niet te openen is.

• Ben(V)
Een .spk is ook een.tar formaat en daarbinnen zit weer een tar bestand.

Misschien is hij corrupt geraakt tijdens het downloaden.
Download hem eens opnieuw.
Ik gebruikt 7-zip regelmatig om bestanden uit een .spk te halen dus het moet werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• asimonse
Gedaan, maar schijnt dat deze encrypt is vanaf versie 7. Kan dat mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Ok het is encrypted tegenwoordig.
Als alternatief kun je de usbserial.spk van de SynocCommunity downloaden voor de architectuur van jouw cpu (rtd1296) voor jouw DSM versie.
Die kun je hier vinden:
https://synocommunity.com/package/synokernel-usbserial

Als je die spk met 7-zip opent, dan vind je de drivers hier:
\package.tgz\package.tar\.\lib\modules\rtd1296-7.0\4.4.180+\drivers\usb\serial\

[ Voor 3% gewijzigd door Ben(V) op 24-09-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
Dank. Wat waardeer ik zoveel meedenken werk!

Deze heb ik ook gedownload, maar mogelijk heeft het hier toch te maken met een versie conflict. Op synokernel gaat het tot DSM7.1. En ik hen DSM 7.2.
Het lijkt erop dat ik een reset moet gaan doen van mijn synology waarmee hij alle files gaat herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De toolchain voor de laatste DSM versie is nog niet vrij gegeven door Synology dus kan er nog geen kernel module gebouwd worden.

Reset werkt niet, je moet dan ook het volume verwijderen en dan ben je alles kwijt.
Als je ergens nog een lege disk hebt kun je die er tijdelijk even als enige disk erin zetten en DSM geheel vers erop zetten, daarna het bewuste bestand ergens bewaren, je oude disk terug zetten en het bestand plaatsen.
Je kunt beter hier vragen of er iemand met een DS118 is die dat bestand met je wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asimonse
Ik ben benieuwd of er iemand is met een DS118 DSM7.2 (rtd1296) die mij aan deze file kan helpen. Het geheel resetten naar fabrieksinstellingen en zodoende deze file herstellen, blijkt toch niet zo makkelijk te zijn.
Pagina: 1