5.1 surround set +/- €1500,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Zoals de titel al aangeeft zoek ik voor een middelgroot appartement een surround setje van ongeveer 1500 euro. Ik kan in mijn woning geen grote staanders kwijt, dus mijn voorkeur gaat uit naar een wat compactere set. Ik begrijp dat audio heel persoonlijk is en dat luisteren bij een goede HiFi winkel verstandiger is, maar ik wil me alvast orienteren om te kijken wat de meeste bang for buck is die je kunt krijgen voor ongeveer 1500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Content te kijken via mijn Apple TV 4K en PlayStation 5. Ik zal sporadisch muziek luisteren maar niet veel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb bij HiFi Klubben een set gevonden waar ik qua uiterlijk en prijs wel gecharmeerd van ben, maar ik kan over de speakers niet heel veel reviews vinden.

Dit is de set met een X1700H versterker:
https://www.hifiklubben.nl/denon-avr-argon-audio-5-1/

En hier is die met een AVC-S660H:
https://www.hifiklubben.nl/denon-avc-alto-surround-5-1/

Welke van de 2 is de betere keus? Zal dit uberhaupt een goede keus zijn of kan ik beter verder zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
De Denon x1700h is een veel nieuwere receiver. zelf toevallig vorige week terug gestuurd!
Ik zal voor eerste setje gaan. je kan eventueel nog bij teufel kijken.
Daar hebben ze ook dit soort setjes voor die prijs.

Je vind niet veel reviews hierover omdat argon het huismerk is van hifi klubben.
Dus veel sites met reviews ga je niet tegen komen zoals internationale merken.

Ik ken de forte serie. die klinken goed! (zelf gehoord en klinkt naar mijn mening goed)
Teufel vs argon, zou ik persoonlijk voor argon gaan.

Voor dat geld zit je natuurlijk wel onderin de hifi klasse.. dus verwacht niet groots. klinkt natuurlijk beter als een soundbar.

• EValentino
  • Niet online
Eskimoo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:43:
De Denon x1700h is een veel nieuwere receiver. zelf toevallig vorige week terug gestuurd!
Ik zal voor eerste setje gaan. je kan eventueel nog bij teufel kijken.
Daar hebben ze ook dit soort setjes voor die prijs.

Je vind niet veel reviews hierover omdat argon het huismerk is van hifi klubben.
Dus veel sites met reviews ga je niet tegen komen zoals internationale merken.

Ik ken de forte serie. die klinken goed! (zelf gehoord en klinkt naar mijn mening goed)
Teufel vs argon, zou ik persoonlijk voor argon gaan.

Voor dat geld zit je natuurlijk wel onderin de hifi klasse.. dus verwacht niet groots. klinkt natuurlijk beter als een soundbar.
Ik heb gisteren in een opwelling een Dali set gekocht via Marktplaats, voor 550 heb ik het volgende gekocht:

2x Dali Oberon 3
2x Dali Oberon On-Wall
1x Dali Oberon Vokal

Vervolgens heb ik een Dali E9F subwoofer aangeschaft via Marktplaats voor 250 euro, dus ik heb voor 800 euro wel een aardige set dacht ik zo. Nu is mijn budget voor een versterker wel wat groter geworden, dus daar ga ik me vandaag eens in verdiepen. Misschien dat ik even wacht tot de Sony TA-AN1000 weer zakt naar 750-800 euro, tenzij jullie zeggen dat ik beter voor een andere kan gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Geld in de zak houden en lekker voor die Denon X1700H gaan. Die biedt je alles wat je wil en heeft Audyssey ondersteuning. Handig om de receiver/speakers mee in te regelen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Dat is nog redelijk voor dat geld indd! 250 voor een sub ben je zo kwijt. prima!
Wel vraag ik me af waarom je z'n dure receiver wil voor dat setje?
Ik zou zelf voor een x1700h gaan, betaalbaar en heeft alles wat je nodig hebt!

Koop wel 2x2,5mm als kabel, persoonlijk zou ik niet lager adviseren.
Hoger mag, maar overbodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Eskimoo op 20-09-2023 09:23 ]

• EValentino
  • Niet online
Eskimoo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:19:
Geen geld voor dat setje en sub!
Wel vraag ik me af waarom je z'n dure receiver wil voor dat setje?
Ik zou zelf voor een x1700h gaan, betaalbaar en heeft alles wat je nodig hebt!

Koop wel 2x2,5mm als kabel, persoonlijk zou ik niet lager adviseren.
Hoger mag, maar overbodig.
Ik was me inderdaad aan het verdiepen in de bekabeling, maar ik word er niet veel wijzer van. Als ik bijvoorbeeld deze kabels als voorbeeld neem:

https://www.amazon.nl/-/e...r+kabel%2Caps%2C70&sr=8-5

https://www.amazon.nl/-/e...+kabel%2Caps%2C70&sr=8-10

Dan zie ik 99% aan super positieve reviews, maar ook wat 1* reviews waar je de kabels ziet oxideren en waar ze aangeven dat de aders makkelijk afbreken/afbrokkelen... Ik wil ook weer geen vermogen uitgeven aan kabels natuurlijk.

Over de receiver: ik vond het uiterlijk en de featureset erg mooi en ben sowieso wel gecharmeerd van Sony spul, maar ik denk dat ik maar op de X1700H ga jagen. Het enige wat me tegenhoudt is dat die al wat langer uit is, maar dat zit misschien gewoon tussen mijn oren, hij heeft inderdaad alles wat ik nodig zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Je wil wel OFC kabels. volledig koper, ja zijn duurder maar beter.
Deze heb ik gekocht! Prima spul, en niet te duur.
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

De x1700h is van 2021, dat is echt niet oud voor een receiver. maar juist nieuw.
daarnaast heeft die receiver alles wat je nodig hebt, ook 8k en 4k120. dus zit indd tussen je oren.
Het is het geld niet waard om z'n dure sony te nemen. blijft je eigen geld & beslissing.

• EValentino
  • Niet online
Eskimoo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:47:
Je wil wel OFC kabels. volledig koper, ja zijn duurder maar beter.
Deze heb ik gekocht! Prima spul, en niet te duur.
https://www.amazon.nl/dp/...dt_b_product_details&th=1

De x1700h is van 2021, dat is echt niet oud voor een receiver. maar juist nieuw.
daarnaast heeft die receiver alles wat je nodig hebt, ook 8k en 4k120. dus zit indd tussen je oren.
Het is het geld niet waard om z'n dure sony te nemen. blijft je eigen geld & beslissing.
Deze had ik ook gezien inderdaad, maar daar zie je ook wel wat 1* reviews over oxideren.

• Eskimoo
Zullen altijd reviews tussen zitten, waar ook mensen niet tevreden zijn.
Snap dat je waar wilt voor je geld, maar denk dat je gewoon op zoiets uit komt..

Daarnaast vraag ik me af stel dat hij oxideert, of je het verschil hoort.
maar dat is een ander verhaal. ik zou die kabel kopen.
Heb ook deze ook voor mijn fronts gekocht https://www.amazon.nl/Kr%...luids%2Caps%2C100&sr=8-12
Prijs wel wat duurder.. maja alles kost veel geld, ik zou gewoon die van DCsk kopen.

• EValentino
  • Niet online
Eskimoo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:55:
Zullen altijd reviews tussen zitten, waar ook mensen niet tevreden zijn.
Snap dat je waar wilt voor je geld, maar denk dat je gewoon op zoiets uit komt..

Daarnaast vraag ik me af stel dat hij oxideert, of je het verschil hoort.
maar dat is een ander verhaal. ik zou die kabel kopen.
Heb ook deze ook voor mijn fronts gekocht https://www.amazon.nl/Kr%...luids%2Caps%2C100&sr=8-12
Prijs wel wat duurder.. maja alles kost veel geld, ik zou gewoon die van DCsk kopen.
Oke duidelijk, ik haal die wel gewoon inderdaad. Is 30M écht 30 meter of rekenen ze elke kabel en is het gewoon 2x 15M aan elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Ik heb geen 30m gehaald, ik heb 1x 20m 1x10m gehaald. de 20 meter en 10 meter waren gewoon 1 stuk.
Dus dat zal met 30m ook gewoon zo zijn,

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Kabels zijn wel het minst belangrijke. Ik zou niet veel meer betalen dan € 1,50 - € 2,00 per meter. Tenzij je wil dat je speakerkabels er mooi uitzien. Banaanpluggen zijn niet nodig, tenzij je de kabels vaak verwisselt tussen speakers. Elk rood/zwart draad van 2,5mm voldoet. Ik zou wel rood/zwart halen, dat maakt het overzichtelijker om de boel juist aan te sluiten.

Een RCA kabel voor je subwoofer hoeft ook niet veel te kosten. Dit voldoet prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 20-09-2023 13:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:22:
Kabels zijn wel het minst belangrijke. Ik zou niet veel meer betalen dan € 1,50 - € 2,00 per meter. Tenzij je wil dat je speakerkabels er mooi uitzien. Banaanpluggen zijn niet nodig, tenzij je de kabels vaak verwisselt tussen speakers. Elk rood/zwart draad van 2,5mm voldoet. Ik zou wel rood/zwart halen, dat maakt het overzichtelijker om de boel juist aan te sluiten.

Een RCA kabel voor je subwoofer hoeft ook niet veel te kosten. Dit voldoet prima.
Top, ga ik gewoon bovenstaande kabels bestellen en lekker knutselen van de week, bedankt heren _/-\o_

• Eskimoo
Daarnaast kun je bananen stekkers kopen, die helpen tegen oxidatie.
dat is namelijk zelfde materiaal op materiaal. waardoor dit dus blijkbaar niet gebeurd.
Oxidatie ontstaat als je 2 metalen bij elkaar voegt die niet hetzelfde zijn, waarbij de eigenschappen soort van elkaar mixen. waardoor dus oxidatie ontstaat. Misschien beetje gek uitgelegd, maar na mijn weten werkt dat zo.
enkel ja die kosten wel wat.
Dat is eventuele oplossing voor je.

Succes met aansluiten! :)

[ Voor 50% gewijzigd door Eskimoo op 21-09-2023 09:55 ]

• EValentino
  • Niet online
Eskimoo schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:52:
Daarnaast kun je bananen stekkers kopen, die helpen tegen oxidatie.
dat is namelijk zelfde materiaal op materiaal. waardoor dit dus blijkbaar niet gebeurd.
Oxidatie ontstaat als je 2 metalen bij elkaar voegt die niet hetzelfde zijn, waarbij de eigenschappen soort van elkaar mixen. waardoor dus oxidatie ontstaat. Misschien beetje gek uitgelegd, maar na mijn weten werkt dat zo.
enkel ja die kosten wel wat.
Dat is eventuele oplossing voor je.

Succes met aansluiten! :)
Jij laat me toch weer twijfelen om naar de groenteboer te gaan haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
Begin met direct wire, en mocht je ooit dat nog willen kan dat altijd he!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:04

FeaR

In GoT we trust

EValentino schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:48:
[...]
Jij laat me toch weer twijfelen om naar de groenteboer te gaan haha
Vraag dan of de groenteboer Nakamichi heeft. Om mezelf te quoten:
FeaR schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:59:
"Nakamichi" wordt op diverse fora genoemd als leuke budget stekkers. Heeft niets meer te maken met het HiFi merk van vroeger. Het is nu een plakmerk dus de kwaliteit kan per batch verschillen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• EValentino
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:22:
[...]

Vraag dan of de groenteboer Nakamichi heeft. Om mezelf te quoten:

[...]
10 stuks voor 12,50 is prima inderdaad, dan neem ik ze er lekker bij.
Pagina: 1