Dag mede tweakers,
Voor ons 3 jaar oude huis willen we graag op de slaapkamers airco laten aanleggen. We hebben ondertussen de eerste offerte binnen, ik vroeg me af of dit bedrag enigszins realistisch is.
/f/image/qp5Q5YOXny9H35xcTwWElbx3.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag jullie meningen!
Voor ons 3 jaar oude huis willen we graag op de slaapkamers airco laten aanleggen. We hebben ondertussen de eerste offerte binnen, ik vroeg me af of dit bedrag enigszins realistisch is.
Situatie
- Nieuwbouw huis uit 2020, vrijstaand, oppervlakte totaal ca. 200m2
- Grondgebonden warmtepomp met vloerverwarming/passieve vloerkoeling op alle verdiepingen
- Woonkamer wordt eigenlijk nooit te warm
- Slaapkamers worden wel erg warm, 26-28 graden in de hete zomerperioden
- WTW installatie
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VHZYJ7oFc4PQdw8rxddZF1zi.jpg?f=user_large)
Te koelen kamers
Ruimte | Verdieping | Oppervlakte | Plafondhoogte | Inhoud | Ligging | Factor | Vermogen | Model |
Hoofdslaapkamer | 1 | 24,5 | 2,62 | 64 | Zuid + oost+west, niet onder een dak | 40 | 2,6 | wandunit |
Studeer/Logeerkamer | 1 | 16,7 | 2,62 | 44 | Noord + oost, niet onder een dak | 30 | 1,3 | wandunit |
Slaapkamer 2 | 2 | 17,4 | 2,62 | 46 | Zuid + oost + west, onder plat/schuin dak | 50 | 2,3 | vloerunit |
Slaapkamer 3 | 2 | 13,7 | 2,62 | 36 | Noord + oost + west, onder plat/schuin dak | 50 | 1,8 | vloerunit |
Voorkeur merk
Onze voorkeur gaat uit naar Daikin (de Perfera serie) omdat we deze de mooiste binnenunits vinden hebben. Daarnaast schijnt dit 1 van de betere merken te zijn.Offertes
Er zijn ondertussen 2 leveranciers langs geweest, met 1 daarvan willen we sowieso niet in zee (1 pitter, kwam niet goed over, we hadden er geen goed gevoel bij. Deze week komt nog een 3e langs, maar ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande oplossing / offerte vinden. Ik vind het behoorlijk aan de prijs!/f/image/qp5Q5YOXny9H35xcTwWElbx3.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag jullie meningen!