Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vloerverwarming i.c.m. houtendekvloer en klik pvc?

Pagina: 1
Acties:

• Ykev
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-12-2024
Beste Tweakers,

Al een aantal dagen lees ik diverse topics waar droogbouw vloerverwarming voorbij komt, maar eigenlijk nog niet in de combinatie met een klik PVC vloer en een houten ondervloer.

Ik ben op zoek naar de beste (lees prijs/kwaliteit) optie voor vloerverwarming in de woonkamer van mijn renovatie huis uit 1917. Het liefste zou ik droogbouw toe passen.

De huidige situatie is een (niet zo vlakke) originele dragende houten vloer.
Hierop wil ik graag een vloverwarmingspakket en afwerken met klik PVC vloer.

Ik ben erg benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande en wat jullie mij aanraden. Mijn grootste zorg is dat ik mij afvraag of het met dit systeem een " robuust" geheel wordt.

Wat vinden jullie van de volgende aanpak(uit een andere post, maar verschil is dat dit toen op een betonvloer kwam)

- Als basis de Fermacell 2E35 platen. Dat is 2x 12,5 mm fermacell met 10 mm houtvezel. Gemonteerd op de houtendekvloer
- Daar zijn de verwarmingsbuizen in gefreesd, diameter 16mm en h.o.h. 100mm.
- De sleuven zijn vervolgens afgedicht met Quartzline Alpha MRP, een reparatiemortel op gipsbasis.
- Daarna heb ik 4 mm egaline aangebracht, in dit geval de Quartzline Alpha SL Underlayment, ook op gipsbasis.
- Dan klik PCV. Neem aan dat lijmen altijd uit den boze is op een houtendekvloer.

Ik zie graag alle tips en reacties langs komen, alvast bedankt!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 14:15

timovd

Voorsprong door techniek

Dry back geleidt beter de warmte dan bij klik-PVC. Vandaar dat dat meestal de voorkeur heeft. Je hebt al geëgaliseerd. Waarom wil je er niet op lijmen? Wil je de vloer zelf leggen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Ben benieuwd of je hier al verder mee bent gekomen. Ben er zelf ook aan het voorbereiden, en twijfel nog over wat punten (zoals: dampscherm aanbrengen tussen houten dekvloer en fermacell, en wel of geen ondervloer tussen fermacell en in mijn geval het zwevende laminaat)

Wel een opmerking:

Als je houten dekvloer niet al te vlak meer is moet je die eerst egaliseren voordat je er fermacell platen opgooit ipv andersom. fermacell kan dat niet opvangen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

paQ

Vooral dat. Zorg voor een goede basis.
Je kunt een houten vloer egaliseren met een flex egaline op een primer voor houten vloeren. Dat is 2 component.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.