MS Teams werkt niet via bluetooth in de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:34

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Wanneer ik in de auto MS Teams gebruik, dan moet ik altijd oordopjes gebruiken, want hij pakt hem nooit via bluetooth. De optie is er niet eens binnen Teams, het lijkt wel also hij bluetooth helemaal niet herkent. Zo te zien ben ik niet de enige, wanneer ik hier op zoek dan krijg ik verschillende suggesties die het allemaal niet oplossen (app herinstalleren, clear cache), zoals hier. Hebben jullie nog een tip? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:26

g0tanks

Moderator CSA
Welk besturingssysteem/telefoon gebruik je?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
g0tanks schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:46:
Welk besturingssysteem/telefoon gebruik je?
Een Samsung Galaxy S21 met alle laatste updates.

Auto is een 2019 Opel Astra met Android Auto. Vorig jaar (o.a. om deze reden) bij de beurt nog gevraagd naar software updates, en waren er toen niet volgens de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 09:36
Heb je al geprobeerd om zonder dat je android auto verbinding maakt (dus geen kabel aansluiten) een teams call met bluetooth te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mss werk het gewoon niet, ik krijg telegram ook niet werkend via BT van de wagen.
Whatsapp gaat wel zonder problemen.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
SadisticPanda schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:10:
Mss werk het gewoon niet, ik krijg telegram ook niet werkend via BT van de wagen.
Whatsapp gaat wel zonder problemen.
Het werkt zeker wel, ik gebruik het wekelijks namelijk. Maar zónder Audroid Auto connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
goldcard schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:01:
Heb je al geprobeerd om zonder dat je android auto verbinding maakt (dus geen kabel aansluiten) een teams call met bluetooth te doen?
Goede tip, ga ik morgen eens proberen!

• goldcard
LankHoar schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:27:
[...]

Goede tip, ga ik morgen eens proberen!
En, werkte het?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vergat het te posten. Nee, helaas niet. Bluetooth optie was nog steeds niet beschikbaar in Teams.

• goldcard
Wellicht ligt het dan nog aan de manier waarop je jouw telefoon met de auto 'gepaird' hebt? Je zou dat even opnieuw kunnen doen en dan nog een keer proberen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
goldcard schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:28:
Wellicht ligt het dan nog aan de manier waarop je jouw telefoon met de auto 'gepaird' hebt? Je zou dat even opnieuw kunnen doen en dan nog een keer proberen?
Dat had ik al een paar keer geprobeerd en loste het niet op helaas.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Iets opmerkelijks: ik was in een Teams gesprek met oordopjes in, Bluetooth wel verbonden met de auto. Ik werd gebeld en nam op, en warempel, ook Teams ging tijdens het telefoongesprek over de auto speakers! Het kan dus toch, maar hoe doe ik dat zonder in parallel te bellen? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ben je niet bang om tijdens een vergadering teveel afgeleid te worden waardoor je jezelf en andere weggebruikers potentieel in gevaar zou kunnen brengen?
Het is al bewezen dat elke extra mentale inspanning tijdens het besturen van een auto gevaarlijke situaties kan opleveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33

Reinier

\o/

Hij staat dan natuurlijk op een parkeerterrein. Of hij heeft een chauffeur.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:38:
Ben je niet bang om tijdens een vergadering teveel afgeleid te worden waardoor je jezelf en andere weggebruikers potentieel in gevaar zou kunnen brengen?
Het is al bewezen dat elke extra mentale inspanning tijdens het besturen van een auto gevaarlijke situaties kan opleveren.
Jij praat nooit met mensen die meerijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Nu online
LankHoar schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:48:
[...]Jij praat nooit met mensen die meerijden?
Praten met een meerijder is iets anders dan met meerdere mensen vergaderen over soms ingewikkelde kwesties. Bovendien, meerijders kan ik veel makkelijker vragen om even hun mond dicht te houden omdat ik mijn aandacht even wil beperken tot een ingewikkelde verkeerssituatie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:06:
[...]

Praten met een meerijder is iets anders dan met meerdere mensen vergaderen over soms ingewikkelde kwesties. Bovendien, meerijders kan ik veel makkelijker vragen om even hun mond dicht te houden omdat ik mijn aandacht even wil beperken tot een ingewikkelde verkeerssituatie.
Echt ingewikkelde kwesties zou ik niet snel in de auto doen. Het zijn vooral 1 op 1 gesprekken, of "listening in" bij iets. Afleiding is voor mij niet wezenlijk anders dan een gesprek in de auto.

• Yaksa
  • Nu online
LankHoar schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:12:
[...]Echt ingewikkelde kwesties zou ik niet snel in de auto doen. Het zijn vooral 1 op 1 gesprekken, of "listening in" bij iets. Afleiding is voor mij niet wezenlijk anders dan een gesprek in de auto.
"Niet snel" en "Vooral" . Dus het komt toch regelmatig voor dat je wel ingewikkelde kwesties met meerdere(n) aan het bespreken bent.
Ik zou dat zelf nooit doen, ik heb gewoon, op de achtergrond, de radio op een muziekzender staan, dat geeft het minste afleiding. Autorijden zelf is tegenwoordig al lastig genoeg met al die wegpiraten om je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Yaksa schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:22:
[...]

"Niet snel" en "Vooral" . Dus het komt toch regelmatig voor dat je wel ingewikkelde kwesties met meerdere(n) aan het bespreken bent.
Ik zou dat zelf nooit doen, ik heb gewoon, op de achtergrond, de radio op een muziekzender staan, dat geeft het minste afleiding. Autorijden zelf is tegenwoordig al lastig genoeg met al die wegpiraten om je heen.
Krijg een beetje moraalridder gevoel bij je posts. Laten we het er op houden dat ik niet meer afgeleid wordt dan muziek of een gesprek met mensen in de auto, en maar weer on topic gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
LankHoar schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:32:
Iets opmerkelijks: ik was in een Teams gesprek met oordopjes in, Bluetooth wel verbonden met de auto. Ik werd gebeld en nam op, en warempel, ook Teams ging tijdens het telefoongesprek over de auto speakers! Het kan dus toch, maar hoe doe ik dat zonder in parallel te bellen? :D
Inbellen en ophangen etc gaat idd niet via bluetooth, maar het geluid wel.
De meeting starten/stoppen gaat altijd via de telefoon (telefoonhouder is aan te raden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
goldcard schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

Inbellen en ophangen etc gaat idd niet via bluetooth, maar het geluid wel.
De meeting starten/stoppen gaat altijd via de telefoon (telefoonhouder is aan te raden).
Ik gebruik de app om de meeting te starten/eindigen, op mijn telefoon inderdaad. Maar het geluid gaat dan ook alsnog over de telefoon, ook al ben ik verbonden met bluetooth (en ik heb inderdaad een telefoonhouder, altijd praktisch ook voor Flitsmeister).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 19:53
Ik denk dat het niks met Teams te maken heeft, maar met de manier waarop je BT-verbinding met de auto is geconfigureerd. Ik ben geen BT-expert, maar er zijn zo te zien twee 'kanalen'. Ik kan in mijn verbinding met de auto namelijk aangeven of het alleen spraak, alleen audio, of spraak én audio moet zijn. Als jij alleen spraak hebt geconfigureerd, werken telefoontjes en whatsapp prima, maar de rest niet... Als Teams dan gebruik maakt van het 'audio-kanaal' (geen idee) dan werkt het inderdaad niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
stax schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:54:
Ik denk dat het niks met Teams te maken heeft, maar met de manier waarop je BT-verbinding met de auto is geconfigureerd. Ik ben geen BT-expert, maar er zijn zo te zien twee 'kanalen'. Ik kan in mijn verbinding met de auto namelijk aangeven of het alleen spraak, alleen audio, of spraak én audio moet zijn. Als jij alleen spraak hebt geconfigureerd, werken telefoontjes en whatsapp prima, maar de rest niet... Als Teams dan gebruik maakt van het 'audio-kanaal' (geen idee) dan werkt het inderdaad niet..
Hmm die opties heb ik nooit gezien. Maar ik kan ook muziek afspelen via BT. Als ik geen kabel aansluit (en AA dus niet start), dan kan ik alsnog muziek via BT afspelen. Zou dat dan alsnog gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:22

ST10©DE

Dus.............

Ik heb geen Android, maar moet je de Teams app geen toestemming geven om gebruik te mogen maken van bluetooth? (in instellingen van je telefoon)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ST10©DE schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:25:
Ik heb geen Android, maar moet je de Teams app geen toestemming geven om gebruik te mogen maken van bluetooth? (in instellingen van je telefoon)
Locatie e.d. stond uit, maar bluetooth is geen permission, volgens mij mag in Android alles daar eigenlijk wel gebruik van maken. Ik heb voor de zekerheid toch even alles aangevinkt en zal het vanavond op de terugweg eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Dit is by design: Teams app ondersteund alleen speaker en telefoon-aan-je-oor modus. Teams audio via BT werkt gewoon niet op een Samsung :(

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 04-10-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
LankHoar schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Hmm die opties heb ik nooit gezien. Maar ik kan ook muziek afspelen via BT. Als ik geen kabel aansluit (en AA dus niet start), dan kan ik alsnog muziek via BT afspelen. Zou dat dan alsnog gelden?
Nee, dan ligt het dus niet aan de gebruikte profielen. Ik zie elders wel dat Teams bij het opstarten standaard overschakelt naar 'luidspreker' en dat je dat alleen kunt voorkomen door éérst de vergadering te starten, en dán pas je bluetooth-verbinding te maken. Als je telefoon automatisch verbindt met je auto bij instappen, dan zou je dus BT even uit kunnen zetten, vergadering starten, en dan BT weer aanzetten zodat hij verbinding maakt. Schijnt te werken bij headsets die hetzelfde probleem hebben als jouw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stax
SniperGuy schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:24:
Dit is by design: Teams app ondersteund alleen speaker en telefoon-aan-je-oor modus. Teams audio via BT werkt gewoon niet op een Samsung :(
Dat is niet zo. Collega met een Galaxy S21 heeft het prima aan de praat in zijn ID4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LankHoar:

Welkom in de Wondere Wereld van Bluetooth, daar waar alles automagisch gaat maar meestal NIETS vanzelf.... ;)

Ik heb, integenstelling tot jou, iOS /Apple iPhone spullen in gebruik in combinatie met een VW Tiguan (carkit) maar bij mij werkt het bellen mét MS Teams en bijwonen of opstarten van MS Teams Meetings gewoon zoals door mij verwacht in de auto. Ik hoop dat je er voor jouw Android installatie en carkit wat aan gaat hebben!!
  • In de BT-instellingen van de iPhone heb ik daarvoor in moeten stellen dat er van het 'Autostereo' (Carkit) profiel gebruik gemaakt moet worden tijdens het automatisch koppelen van déze telefoon aan de carkit van déze auto (is instelbaar pér BT koppeling).
  • In de BT-instellingen van de auto / carkit moet er vervolgens ook aangegeven staan dat er van het A2DP / AVRCP BT protocol gebruik gemaakt moet worden.
Met deze twee instellingen werkt de audio select optie 'phone' binnen MS-TEAMS zelf zo dat ALLE audio uit MS-Teams, door de telefoon, naar de carkit doorgezet wordt, inclusief de microfoon. Als één van deze twee instellingen ontbreekt of anders ingesteld staat (of per-ongeluk wordt) dan werkt het audiodeel van MS-Teams NIET meer via de carkit maar gaat het over de telefoonspeaker / telefoonhoorn.

MS-Teams (de App) heeft dus totaal geen weet van een Carkit maar kan alleen de telefoon óf de interne speaker van de telefoon selecteren. De telefoon zélf bepaalt vervolgens wat er met audio gebeurd, afhankelijk van de BT instellingen op de telefoon (pér gekoppeld device afzonderlijk) én aan de ontvangende kant qua mogelijkheden.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 04-10-2023 17:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
stax schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Dat is niet zo. Collega met een Galaxy S21 heeft het prima aan de praat in zijn ID4.
Dat is best apart, ik kan in Teams alleen als audio output DEVICE of SPEAKER kiezen als ik reeds een BT headset gekoppeld heb.
Het is zelfs zo erg dat als in Spotify vervolgens open, Spotify via de inde Teams gekozen output afspeelt en dat terwijl Spotify aangeeft af te spelen via de BT headset 8)7 |:(

Teams bepaald dus waar de audio heen gestuurd wordt en dat is mijn telefoon alles behalve BT. Sluit ik Teams af gaat de audio weer netjes naar de BT :X
Nergens kan ik een override of audio output kiezen. Noch in Teams, noch in de Samsing instellingen (zoals media output).
"Calls only" in de BT instellingen van de headset helpt niet
Eerst de call opzetten en daarna de BT verbinden helpt ook niet

[ Voor 15% gewijzigd door SniperGuy op 04-10-2023 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nou, ik heb werkelijk waar geen idee wat er nu veranderd is, maar iets heeft geholpen! Vanmorgen pakte hij automatisch bluetooth toen ik in een call ging, en ik was al verbonden met bluetooth/Android Auto.

Betekent wel dat ik geen antwoord als beste kan aanmerken, want het kwam een beetje onverwachts nu. Ben wel blij dat het eindelijk werkt! De tijd van klooien met oordopjes is voorbij :) Dus bedankt voor alle input, hopelijk heeft een ander met dit probleem er ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
LankHoar schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:10:
Nou, ik heb werkelijk waar geen idee wat er nu veranderd is, maar iets heeft geholpen! Vanmorgen pakte hij automatisch bluetooth toen ik in een call ging, en ik was al verbonden met bluetooth/Android Auto.

Betekent wel dat ik geen antwoord als beste kan aanmerken, want het kwam een beetje onverwachts nu. Ben wel blij dat het eindelijk werkt! De tijd van klooien met oordopjes is voorbij :) Dus bedankt voor alle input, hopelijk heeft een ander met dit probleem er ook wat aan.
Leuk dat je nog even terugkoppeling geeft en fijn dat het werkt voor je!
Pagina: 1