systeemkasten : real watts

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi,.. Ik heb ladingen systeem kasten gezien...
ik heb er vandaag een gekocht..een midi/big tower.. voor 200 piek..denk je : DAT IS DUUR

maar ja..het is wel een 300 REAL WATTS
(deze was geschikt voor p4 en athlon)

dat kan je voelen aan het gewicht :D (zei die gast... maar ik geloof dat want het is net als met audio versterkers, hoe meer gewicht, hoe krachtiger de voeding (meer watt dus))

maar nou vraag ik me af.. zijn er dan best wel goedkope kasten met inderdaad die 300 REAL WATTS ?? want vaak hoor ik dat et maar 200 of zelfs minder is :? dan weet je ook niet meer wat je moet doen??

graag jullie reacties hierop

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
iemand?? (sorry dat ik em omhoogschop, maar dan weet ik of ik em moet terug brengen of niet :P)

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Real Watts? Nooit van gehoord... wazda?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
gewoon het werkelijk aantal watts..
net als met audio die op die leuke pc boxjes staan 1000 watt PMPO
en dan staat er ergens 10 watt lolz :D zoiets dan.. maar dan in wat mindere mate..

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

PMPO is gewoon piek vermogen.. ze vertellen er niet bij dat dat maar een paar seconden kan (als ie dat al volhoud). 250 watt PMPO.. leuk.. is mischien 20 watt RMS ('echte watts')

dat van die voeding vind ik raar.. gewoon een verkoop lul verhaal

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
ook dat RMS wil nog niks zeggen over vermogen over langere tijd. Lees de Audio FAQ maar eens.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Een watt is een watt en daar is niet mee te rotzooien.
Als een 300W voeding geen 300W kan leveren dan is dat niet goed dus een nieuwe :)
Voor de voedingenboer is het verschil tussen 200W en 300W slechts een paar gulden.
Wat betekend dat ik uiteindelijk F20 betaal voor 200W of F25 voor 300W maar da's inkoop >:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Bollocks, ja nee niet van het geld wat je wel/niet betaald.
Ik geloof dat direct van je.

Maar er is wel degelijk een verschil tussen continue vermogen en piek vermogen.
Jaja het gaat over Watt, maar het vermogen is 1 op 1 gerelateerd aan Watt, als het voltage stabiel blijft.

Dus je moet een goeie voeding van 300 Watt continue hebben.
En niet eentje die maar 5 s. een piek van 300 Watt kan leveren.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Het lijkt me niet dat het zo werkt bij voedingen van compu's.

zou ook wat zijn, gebruik je je voeding tot de max, kennie maar 10 seconden (ofso) aan....

watts van een voeding staat ook niet bij dat het piek vermogen is wel?
Wel leuk bedacht, maar tis wel een beetje krom beredeneerd IMO, tis natuurlijk geen versterker he?

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 20:15

Yuri de Jager

Assume good intent

Ik denk dat REAL WATTS onzin is, maar dat het gewoon het verschil is tussen een goede en een slechte voeding. Mijn ervaring is ook, dat een goede (300W) voeding zwaarder is dan een slechte. Ik heb eens een slechte 400W voeding gehad (had ook maar 4 12V aansluitingen) die niet een PC kon inschakelen wat een Aopen 300W (met veel meer aansluitingen) wel kon. Die Aopen was ook meer dan 2x zo zwaar dan die 400 Watter.

Ik denk dat de kwaliteit van je voeding dus gerelateerd is aan het gewicht.

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
't zal met die voedingen inderdaad wel meestal hetzelfde zijn als met die speakersetjes.. PMPO zegt mij ook niet veel.. (staat trouwens voor peak music power out).. Maar volgens mij eerder het vermogen wat je er < 1ms op kunt zetten voordat de spoelen uitfikken ofzo!

Als er op een voeding 300W staat wil niet zeggen dat hij dat continu kan leveren.. (Ik zou het met de gemiddelde goedkope voeding ook niet proberen.. Dat resulteerd gewoon in doorgebrande schakeltorren!). Misschien dat je er 5 seconden 300W uit kan halen ofzo.. Overigens staan op de voeding ook gewoon de Ampere's die je per voltage uit het ding kunt trekken.. (dus ook het wattage per voltage-groep). Als je die allemaal opteld kom je waarschijnlijk wel in de buurt van de 300W.

(overigens geld voor audio-versterkers ook niet altijd hoe zwaarder, hoe meer vermogen.. Dat hangt heel erg af van de gebruikte trafo, het type versterker (klasse), het type voeding etc.!)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:06
Het gaat meestal niet om het totaal aantal Watts, maar dat van 3.3+5V gecombineerd. Dat varieert meestal tussen de 130 en 180, en meer is natuurlijk beter, het gewicht is denk ik grotendeels afhankelijk van de koellichamen in de voeding, en die hebben wel wat te maken met het vermogen.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ook al zou je geen 300 W aan "real watts" hebben dan kan je P4 of Athlon systeem alsnog wel daarop draaien.

Want zoals elke tweaker weet vraagt de pc de meeste stroom bij de opstartprocedure.
Dus als jij een 250 Watt voeding hebt die 300 Watt piekvermogen aan kan dan start je pc ook wel op hoor (wat het geval was met veel pc's van mensen op dit forum).

En het draait er echt niet minder stabiel om

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
das waar..250 wat is netjes..maar ik ken et ook die minder gaven.. en ik ehb dus wel een dure gekocht.. zwaar ook..en deze kan ECHT 300 watt leveren.. continue dus (staat op de kast ook) de voeding alleen is al bijna 5 kilo :) nou..dan heb je ook wel wat

en ps.. je kan dit wel zien als een soort versterker,.. alleen je moet de mobo zien als de versterker.. :)

Verwijderd

Gaat het hier niet op dat combined wattage ? Dat van 12v, 5v en 3,3v ? Das bij mijn 340watt Chieftech 315 Watt iig =)) Staat erop aan de zeikant:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/psu/hpc340/sirtec-label-big.jpg
Pagina: 1