Dakkapel op schilddak

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombuurman88
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 04-06 09:55
Hallo,

Wij zijn geintresseerd in een dakkapel op onze woning. betreft een jaren 30 woning, met een schilddak. Offertes ontvangen voor dakkapellen van kleine 4 meter breed.

Nu hebben wij 2 verschillende partijen gehad die langs zijn geweest.

partij 1 geeft aan, ivm het Schilddak, willen wij hier niet aan beginnen. ( te grote verbouwing voor alleen een dakkapel ) ivm balken weg halen en nieuwe plaatsen en huidige aftimmering veel extra werk op gaat leveren.

partij 2, is wel bereid een kapel te komen plaatsen ( ook deze partij geeft aan dat er in de constructie wat opgevangen moet worden) maar met een balk moest dat wel goed komen.

Partij 2 geeft wel aan dat de constructeur pas wil kijken/beoordelen na het tekenen van de offerte en eventuele meer kosten bij de offerte op komen.

Wij snappen niet helemaal hoe het kan dat er zo n verschil is tussen het niet willen plaatsen en "met een extra balk komt t wel goed"

Hebben meer mensen ervaring met het plaatsen van een dakkapel op een Schilddak?

Zo ja, is er toen tegen problemen aangelopen waardoor er veel in de constructie aangepast moest worden?

* het betreft 2 redelijk grote partijen die dakkapellen verkopen ik vind het niet noodzakelijk om de naam te noemen. ( voordat wij akkoord hebben gegeven iig )

bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:23

BLN

Veel dakkapel boeren plaatsen een standaard dakkapel op een standaard manier. Hun verdienmodel zit er in dat ze in heel korte tijd een dakkapel kunnen plaatsen.

Als jij door een andere partij jouw dak laat klaar maken volgens de specificaties van partij 1 zullen ze er wel een willen plaatsen.

Ik gok dat je bij deze partijen uit bent gekomen vanwege de prijs. Ik zou juist een lokale aannemer/timmerman zoeken die dakkapellen plaatst. Die kan nog steeds een "standaard" dakkapel plaatsen, maar dan ook de constructie voorbereiden die daarvoor nodig is.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:30
Beide geven eigenlijk geen zin erin te hebben, die tweede probeert je strikken door je te laten tekenen en daarna kijkt die wel of die het kan doen of tegen de hoofdprijs omdat het op nacalculatie is. Dat zou ik zelf nooit tekenen.

Als het schijnbaar zo'n lastig dak is, kan je ook eerst een constructeur kunnen laten tekenen & rekenen zodat dat risico wordt afgedekt voordat je gaat aanbesteden. Dat kan al voor een paar 100 euro.

Zo wordt het risico en de kosten gereduceerd voor alle partijen. De kans bestaat wel dat je dan niet bij de standaard dakkapellen boeren uitkomt omdat het maatwerk is of omdat na een constructie tekening dat standaard werk toch wel mogelijk is.