Werk en prive foto's apart gescheiden, regelen via Intune

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterBosman
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Mijn vraag
Is het mogelijk om dmv Intune een policy aan te maken dat gemaakte foto's van het werk, niet in de map van prive album komen en viceversa? Daarnaast wanneer toestel wordt ge-wiped, dat prive foto's blijven staan.

Ben benieuwd of jullie hiermee bekend zijn.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
En hoe zou een stuk software het verschil moeten zien tussen een privé en een werkfoto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat @Archer_VC10 zegt :)

Een telefoon is met intune een corporate of een personal device en daar houdt qua iPhones de boel wel op.
Voor Android heb je wel het persoonlijke en werkprofiel, maar dat houdt ook in dat de fotos standaard in het personal profiel opgeslagen zijn.

Ik heb eigenlijk niet getest of je ook een camera app in het werkprofiel kan zetten met een gallery app. Dat zou je kunnen testen. Dan heb je wel controle over de fotos, maar hangt het natuurlijk wel van de gebruiker af.

Met iPhones ga je dat niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:03
Het enige dat ik kan bedenken is een tweede foto app installeren, bijvoorbeeld Camera FV-5. Dan kun je verschillende directories instellen. Als je de andere foto app de foto's op een SD-kaart laat schrijven, blijven ze mogelijk bewaard bij een wipe. In ieder geval kun je voor een wipe even de SD-kaart verwijderen.

Je moet alleen er om denken dat je werk foto's met de ene app maakt, en prive toto's met de andere.
Mogelijk nadeel is dat de ingebouwde viewer beide foto's laat zien, want die zoekt gewoon naar foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
Een iPhone kan natuurlijk niet met een SD kaart werken, die past daar niet in. Samen met hierboven... ik denk niet dat dit gaat werken. 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@PeterBosman toen je je topic opende kreeg je een template met een aantal vragen, zoals om welke (relevante) hardware en software het hier gaat, en wat je zelf al hebt gezocht, gevonden en geprobeerd. Op deze manier kunnen we je het beste helpen, en komen we niet met oplossingen die je al lang en breed zelf had gevonden. Nu is het gissen om welk platform het gaat (iPhone's, waarschijnlijk).

Ik zal het topic vooralsnog open laten, maar let hier in het vervolg op.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1