Laat jij je pc altijd aan staan?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik heb de gewoonte om mijn pc uit te zetten als ik hem niet gebruik. Hierdoor maakt hij per dag een paar koude starts.
Ik heb gehoord dat dit net als bij auto's niet bevordelijk is voor de levensduur.
Maar als je hem altijd ingeschakeld laat, dat heb je er weer
een hele dure stroomvreter bij.
Een snelle Thunderbird trekt al snel 100watt idle.

Wat doen jullie met deze materie?

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:02
onze thuisserver (een p100) staat 24/7 aan :P

maar de huidige pc's trekken natuurlijk veel meer stroom. lijkt me niet dat het slecht is voor de pc als je hem uitschakelt en vervolgens een uurtje later weer aanzet.

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Hij gaat elke dag aan als ik thuiskom, en uit als ik ga slapen, draait meestal 8-12 uur achtereen.

En iedere keer al windows crasht een warme herstart natuurlijk. Of als het geheugen weer vol met niks zit.
Maar ik heb er net een reepje bijgeprikt, dus dat loopt voorlopig weer prima :)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

RvV

's Ochtends aan en 's avonds weer uit.

Y'24

• Ampie
  • Laatst online: 19-07 08:07

Ampie

aka Frenkie 4-fingers

}:O...
altijd aan

"Ik moet een nieuwe gitaar." - "Hoezo? Is je oude stuk?" - "Nee, die ligt in de poep." - "Alweer?" - "Nog steeds."

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik zou hem wil *willen* laten aanstaan (heb UD draaien) maar men SuperOrb maakt net het geluid van een opstijgende F16 :(

Verwijderd

Als je je pc 2 keer op een dag opstart smorgens vroeg n dan VOOR dat je naar school/ werk gaat. en dan zet je hem weer uit en de 2e keer als je weer thuis komt dan zet je hem weer aan en dan de rest van de dag/avond dus ook aan!

Een beetje pc verslaafde zit toch wel minimaal 2x per dag aan zijn pc.. :P

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 09:22

TheFruitNerd

iets met fruit

Check ff [topic=220017/1/25] wil je?

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

kan je zo'n ding uitzette dan? :p

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 21:06 schreef Rocketman het volgende:
Ik heb de gewoonte om mijn pc uit te zetten als ik hem niet gebruik. Hierdoor maakt hij per dag een paar koude starts.
Ik heb gehoord dat dit net als bij auto's niet bevordelijk is voor de levensduur.
Maar als je hem altijd ingeschakeld laat, dat heb je er weer
een hele dure stroomvreter bij.

Wat doen jullie met deze materie?
en computer is geen auto, kan geen kwaad hoor, een auto is meestal grotendeels van metaal dat krimt en uizet als je het warm en koud laat worden, een auto is meer mechanish.

Verwijderd

Nee >:) >:) >:)

Verwijderd

Server staat altijd aan, Clients gaan wel gewoon uit.
Naja kom bijna niet buiten (zie usericon) dus pc staat wel 14 uur aan op een dag, Client 2 een stuk minder.

Verwijderd

Savonds staat alles uit. :)

• lange
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

m'n gateway en branderbak staan altijd aan, m'n 2 game machine's alleen de gehele dag want die maken echt teveel herrie om mee te slapen, m'n videobak gaat alleen aan als het nodig is (om de avond ofzo) en m'n linux/knutsel doos staat ook gewoon altijd aan.

btw vanaf 3x per dag je pc aan en uit zetten geeft het al meer slijtage (hdd en fans enzo) dan de gehele dag je beestje te laten draaien.

Verwijderd

s'morgens aan, meel checken, uit, naar school, pc weer aan en dan s'avonds voor het slapen gaan, gaat ie weer uit :P

Verwijderd

Staat 7*24 u aan zet hem standby als ik hem ff niet gebruik. Zo niet weten waarom ik hem uit zo moeten zetten in standby stand is het stroom verbruik heel laag.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Hier staat ie 24/7 aan, ik gebruik m'n pc ook als http-,ftp- en mailserver.
binnenkort komt er een apart servertje te staan.

Niet?
[Specs]

• _JGC_
  • Laatst online: 02:08
Server 24/7 draaiend (vandaag voor't eerst na 600 uren idle time sparen een nieuwe NIC erbij, hoera: ben van m'n crashes af)

Clients draaien alleen wanneer ik thuis ben, dus 's avonds (heb helaas win98 er weer op, nu kan mijn broertje ook weer inloggen)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ene server heeft geeneens een aan/uitknop (zit op een stuk hout geschroefd, kijk hier: http://130.89.233.11/~sf/files/images/sufr-server1.jpg ), de andere linux server staat ook dag en nacht aan voor het hosten van CS servers en mijn workstation (check signature) staat dag en nacht aan omdat ik te lam ben om 's ochtends te wachten totdat win2k geboot is :)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 21:13 schreef Vai het volgende:
kan je zo'n ding uitzette dan? :p
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat je hem onder het startmenu uit kunt zetten.

>:)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

mijn K6-2/300@300 servertje (NT4 Server, SP6a) draait 24/7 per dag terwijl mijn WS (werkstation) 's avonds rond 9 aan gaat en als ik ga slapen (rond 1 uur) weer uit gaat.

Op werk draait mijn DT (desktop) 24/7, netals de servers daaro :*

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 04 september 2001 21:06 schreef Rocketman het volgende:
Daar klopt dus helemaal niks van, want idle wordt dat ding nauwelijks warm (ECHT idle dus) en stressed komt ie misschien aan ruim de helft van die 100Watt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Mijntes is ook zo vaak mogelijk aan :)
Als er niemand thuis is dan is die dus uit :Z

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
ding van mij draait alleen overdag en me freesco-bak 24/7

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

ik denk dat hier 1/4 van ons totaal opgenomen vermogen naar PCs en toebehoren gaat.

Vader 1 pc, 1/2 van de tijd aan als ie wakker is, zeg maar 5 uur (een deel van de tijd wordt gebruikt door mijn moeder.)
Broer 1 pc, aan als ie thuis is, en vaak ook nog als ie effe weg is, 6 uur
Ikke, Server altijd aan, client aan als ik thuis ben, 6 uur, client 2 aan als ik moet scannen of backuppen, .25 uur

per dag natuurlijk.

Maar wij betalen netjes onze belastingen, dus who cares.

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Hij staat altijd aan!!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze topic is helaas een vrij zinloze opsomtopic aan het worden, en aangezien er al precies zo'n een topic in de HK staat sluit ik deze in plaats van 'm naar de HK te moven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.