Vervanging Xbox 360 controller

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 12:53
Hoi,

Ik zoek een vervanging voor mijn Xbox 360 controller, voor PC-gebruik. Het ding is ondertussen al 15 jaar oud en de stick drift begint toch wel significant te worden.

Wat is je budget?
~€65 klinkt redelijk voor een draadloze controller?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

- Draadloos
- Xbox-layout
- Gedraagt zich als een Xbox-controller op PC (Xinput, maar dat heeft elk ding tegenwoordig wel dunkt me)

Overwegingen

8BitDo Ultimate Bluetooth Controller (ABXY layout is niet Xbox...)
Gulikit KingKong2 Pro (ABXY layout niet Xbox, wel te switchen met extra meuk)
uitvoering: Microsoft Xbox Wireless Controller (2020) + draadloze adapter voo... (Kans op stick drift)

Zijn er nog andere interessante controllers die ik over het hoofd zie? De Gulikit en 8bitdo adverteren beide zero stick drift.

Beste antwoord (via ikt op 18-09-2023 15:26)

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds een jaar of 2 à 3 (?) de XBox Series controller, en vind die veel fijner in de hand liggen dan de XBOX 360 controller die ik daarvoor gebruikte. Ik heb wel de batterijpack en USB dongle erbij gekocht, waardoor het totaal een stuk hoger uitkomt dan die € 65 :(. Zonder USB dongle heb ik echter heel beroerde connectie via bluetooth, zowel op mijn laptop als PC.

Ik heb de 8BitDo Ultimate even gehad, maar na een paar dagen teruggestuurd omdat ik die niet fijn in de hand vond liggen. Bij de XBOX controllers wijzen de punten net iets naar buiten, bij de 8BitDo recht naar beneden waardoor ik hem een beetje verkrampt vast had. Ik vond de meegeleverde dongle en (laad)dock wel echt grote pluspunten, maar uiteindelijk gaat het om hoe het speelt...

Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar de Gulikit, maar ben een beetje bang dat die zonder dongle ook geen goede verbinding heeft. Ik laat me echter graag van het tegendeel overtuigen 8). Voor de controller zelf zou ik dan ook de XBOX layout knopjes mee willen bestellen, maar die zitten vaak niet in bundels. Oh hier wel zie ik nu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:03

HugoBoss1985

Xenotech

De Steam Controller.

Ik heb mijn XBOX 360 controller voor pc gebruik vervangen met de XBOX 2020 wireless een jaar geleden en geen stick drift issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zumbrink
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-04 00:48
Niet draadloos maar misschien wel een overweging, zelf heb ik vorige maand een xbox 360 controller (ivm stick drift na 10+ jaar) vervangen door:https://www.gamesir.hk/co...ds/products/gamesir-g7-se
.
Deze heeft als enige? hall effect sticks dus zou niet moeten slijten/driften.

[ Voor 9% gewijzigd door Zumbrink op 18-09-2023 15:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb sinds een jaar of 2 à 3 (?) de XBox Series controller, en vind die veel fijner in de hand liggen dan de XBOX 360 controller die ik daarvoor gebruikte. Ik heb wel de batterijpack en USB dongle erbij gekocht, waardoor het totaal een stuk hoger uitkomt dan die € 65 :(. Zonder USB dongle heb ik echter heel beroerde connectie via bluetooth, zowel op mijn laptop als PC.

Ik heb de 8BitDo Ultimate even gehad, maar na een paar dagen teruggestuurd omdat ik die niet fijn in de hand vond liggen. Bij de XBOX controllers wijzen de punten net iets naar buiten, bij de 8BitDo recht naar beneden waardoor ik hem een beetje verkrampt vast had. Ik vond de meegeleverde dongle en (laad)dock wel echt grote pluspunten, maar uiteindelijk gaat het om hoe het speelt...

Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar de Gulikit, maar ben een beetje bang dat die zonder dongle ook geen goede verbinding heeft. Ik laat me echter graag van het tegendeel overtuigen 8). Voor de controller zelf zou ik dan ook de XBOX layout knopjes mee willen bestellen, maar die zitten vaak niet in bundels. Oh hier wel zie ik nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 15:25
Ik heb de Xbox One controller via USB kabel aangesloten op mijn toetsenbord (heeft een extra USB poort). Geen gezeur met batterijen. De nieuwste controller is weer net iets beter, maar niet zoveel beter dat ik de moeite neem om die steeds te wisselen tussen Xbox Series X en mijn pc.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
HugoBoss1985 schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:57:
De Steam Controller.

Ik heb mijn XBOX 360 controller voor pc gebruik vervangen met de XBOX 2020 wireless een jaar geleden en geen stick drift issues.
De Steam Controller heb ik, maar ik kan er nooit aan wennen. De Xbox 2020 controller is inderdaad mijn fallback mochten de twee andere bagger zijn.
Zumbrink schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:02:
Niet draadloos maar misschien wel een overweging, zelf heb ik vorige maand een xbox 360 controller (ivm stick drift na 10+ jaar) vervangen door:https://www.gamesir.hk/co...ds/products/gamesir-g7-se
.
Deze heeft als enige? hall effect sticks dus zou niet moeten slijten/driften.
sdk1985 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:08:
Ik heb de Xbox One controller via USB kabel aangesloten op mijn toetsenbord (heeft een extra USB poort). Geen gezeur met batterijen. De nieuwste controller is weer net iets beter, maar niet zoveel beter dat ik de moeite neem om die steeds te wisselen tussen Xbox Series X en mijn pc.
Bedraad ;( Ik heb nog een nauwelijks gebruikte bedrade Xbox 360 controller ergens liggen, maar die ligt te verstoffen juist omdat die bedraad is :P
gwystyl schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:06:

Oh, nuttig om te weten! Ja, ik vind de 360 vorm echt ideaal. Zo'n rechte controller lijkt me nu je het zegt inderdaad niet comfortabel.

Ik waag het op de AliExpress Gulikit met dongle en al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 15:25
ikt schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:18:

Bedraad ;( Ik heb nog een nauwelijks gebruikte bedrade Xbox 360 controller ergens liggen, maar die ligt te verstoffen juist omdat die bedraad is :P
Oh ja dat was heel lang geleden, dan had je nog zo'n speciale pc versie :X . Tegenwoordig zijn die dingen universeel. Met andere woorden deze controller zat bij een Xbox One S en ik heb er zelf een micro-usb kabel ingestoken. Via bluetooth kun je hem overigens ook met de pc verbinden.

Ik vind het overigens heerlijk met die kabel. Het houdt de controller lekker ligt, er zitten geen batterijen in nu, en geen gezeur met, al dan niet oplaadbare, batterijen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ikt schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:18:
[...]

De Steam Controller heb ik, maar ik kan er nooit aan wennen. De Xbox 2020 controller is inderdaad mijn fallback mochten de twee andere bagger zijn.

[...]

[...]

[...]

Oh, nuttig om te weten! Ja, ik vind de 360 vorm echt ideaal. Zo'n rechte controller lijkt me nu je het zegt inderdaad niet comfortabel.

Ik waag het op de AliExpress Gulikit met dongle en al!
Succes, ik ben benieuwd naar je ervaringen met en zonder dongle.... Dan hak ik misschien ook eindelijk de knoop door O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 23:31
Houdt er rekening mee dat de knoppen van een xbox series controller veel meer lawaai maken dan die van een 360 controller.

• ikt
gwystyl schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:21:
[...]

Succes, ik ben benieuwd naar je ervaringen met en zonder dongle.... Dan hak ik misschien ook eindelijk de knoop door O-)
Heb 'm ondertussen ontvangen en een potje mee gespeeld.

Met ontvanger werkt het net zo goed als de 360 controller. Via Bluetooth is er wat lag merkbaar, maar mijn game stottert ook, dus ik vermoed dat mijn bluetooth dongle gewoon... kwalitatief minder is :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 14:26
ikt schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:51:
[...]

Heb 'm ondertussen ontvangen en een potje mee gespeeld.

Met ontvanger werkt het net zo goed als de 360 controller. Via Bluetooth is er wat lag merkbaar, maar mijn game stottert ook, dus ik vermoed dat mijn bluetooth dongle gewoon... kwalitatief minder is :P
Ik zit letterlijk naast mijn computer, met bluetooth, en toch heb ik na een paar maanden de dongle aangeschaft voor mijn Xbox Series controller. Dat had ik veel eerder moeten doen. Met dongle werkt het zoveel beter. Of voelt het beter. Maar YMMV, aangezien ik in een nogal stedelijk gebied zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

alex3305 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:23:
[...]

Ik zit letterlijk naast mijn computer, met bluetooth, en toch heb ik na een paar maanden de dongle aangeschaft voor mijn Xbox Series controller. Dat had ik veel eerder moeten doen. Met dongle werkt het zoveel beter. Of voelt het beter. Maar YMMV, aangezien ik in een nogal stedelijk gebied zit.
Ja dat heb ik dus ook gedaan. via BT werkte gewoon heel brak. Steeds disconnects of lag. Ik ben alleen wel benieuwd of de Series dongle ook werkt voor de Gulikit controller. Andersom zeggen ze dat het wel werkt, dus het zou kunnen?

@ikt dank voor de ervaringen, ik ga vrouwlief eens inweken of er nog een controller bij kan 8) O-)
Pagina: 1