Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb Xiaomi Mi smart speaker, maar als ik muziek afspeel (ik heb Spotify en Youtube Music getest) wordt het volume automatisch verlaagd/zachter als het nummer een rustiger gedeelte heeft, en gaat het omhoog/harder als het nummer overgaat in een zachter gedeelte. meer "actief" deel. Dit kan meerdere keren per seconde fluctueren bij nummers als "Bohemean Raphsody" etc., of zelfs alleen bij nummers met instrumentale partijen.
Dit gebeurt alleen op zachte volumes, dus na zo'n 10% oid. Nachtmodus is uitgeschakeld.

Hebben anderen dezelfde (irritante) ervaring en hopelijk een oplossing?

Het maakt overigens niet uit of ik de muziek stream via Google home (Wifi) of rechtstreeks naar de speaker stuur via Bluetooth. Ook OS lijkt niet van invloed, gebeurt op een Android mobiel, Windows PC of iPad.

[ Voor 15% gewijzigd door kaajee op 18-09-2023 14:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 15:52

bladebla

<Piéééép>

Ja, ik heb dezelfde ervaring en geen oplossing. :-( Op hogere volume is het probleem minder aanwezig maar ik luister graag de muziek wat zachter op de achtergrond.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60