Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen; primair wil ik me richten op 1440p >60fps gaming en een redelijke toekomstbestendigheid. Ben vooral nu aan het oriënteren, ben van plan rond cyber monday te kijken wat ik allemaal kan aanschaffen. Ik zou ook graag willen experimenteren met VR in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500 euro, maar budget is erg flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Atm is mijn pc als volgt:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou eigenlijk systeem willen hebben rondom een 7900XT, maar ik sta ook open voor de groene concurrent. Ook een nieuw moederbord (heb het idee dat degene die ik nu heb enigszins gebrekkig is, veel random vastlopen en reboots van de pc), liefst met usb-c en wifi. Vraag zit hem vooral in of de CPU houdbaar is. Ik heb ergens een bench gezien dat een CPU upgrade een fors aantal punten in FPS kan schelen. Ook van de RAM weet ik niet per se of ik die hoef up te daten. SSD is net nieuw dus houd ik lekker
.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit al lang zonder problemen bij AMD. Maar sta best open voor de concurrent.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk en een beetje esthetische kast
. RGB hoeft niet per se, maar mag wel. Twijfel over waterkoeling; enerzijds wel cool en wsl stil, maar anderzijds duur en onderhoud staat me ook niet helemaal aan.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eindelijk een grotemensenbaan met dito salaris en wil eindelijk een computer die gewoon op een fatsoenlijke framerate de laatste games kan spelen. Het hoeft niet heel fancy 4k, maar iets van de voorhoede zou wel fijn zijn. Ik twijfel daarom over balans prijs/kwaliteit en ruwe performance.
Dus ik ben eigenlijk begonnen bij de BBG, maar kwam er in mijn eentje niet goed uit of ik gewoon die moet volgen, of dat een paar simpele tweaks mijn systeem beter kunnen maken. Dus graag jullie advies
.
Voornamelijk gamen; primair wil ik me richten op 1440p >60fps gaming en een redelijke toekomstbestendigheid. Ben vooral nu aan het oriënteren, ben van plan rond cyber monday te kijken wat ik allemaal kan aanschaffen. Ik zou ook graag willen experimenteren met VR in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500 euro, maar budget is erg flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Atm is mijn pc als volgt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed | € 194,66 | € 194,66 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M-HDV | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G MI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 17,58 | € 17,58 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 88,74 | € 88,74 |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB | € 146,86 | € 146,86 |
| Totaal | € 568,64 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou eigenlijk systeem willen hebben rondom een 7900XT, maar ik sta ook open voor de groene concurrent. Ook een nieuw moederbord (heb het idee dat degene die ik nu heb enigszins gebrekkig is, veel random vastlopen en reboots van de pc), liefst met usb-c en wifi. Vraag zit hem vooral in of de CPU houdbaar is. Ik heb ergens een bench gezien dat een CPU upgrade een fors aantal punten in FPS kan schelen. Ook van de RAM weet ik niet per se of ik die hoef up te daten. SSD is net nieuw dus houd ik lekker
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit al lang zonder problemen bij AMD. Maar sta best open voor de concurrent.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil mogelijk en een beetje esthetische kast
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eindelijk een grotemensenbaan met dito salaris en wil eindelijk een computer die gewoon op een fatsoenlijke framerate de laatste games kan spelen. Het hoeft niet heel fancy 4k, maar iets van de voorhoede zou wel fijn zijn. Ik twijfel daarom over balans prijs/kwaliteit en ruwe performance.
Dus ik ben eigenlijk begonnen bij de BBG, maar kwam er in mijn eentje niet goed uit of ik gewoon die moet volgen, of dat een paar simpele tweaks mijn systeem beter kunnen maken. Dus graag jullie advies
[ Voor 2% gewijzigd door Majora op 18-09-2023 13:41 . Reden: een vraajge gemisdt ]