Koopadvies voor Hi-Fi portable Speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 20:02
Dag mede Tweakers,

Ik ben in de markt voor een speaker. Hij moet "meeneembaar" zijn. Dit betekent niet perse accu.
Mijn belangrijkste wens is geluidskwaliteit. Dat boven alles. Accu is handig, volume is handig.
Maar ik ben opzoek naar de hoogste kwaliteit als ik Tidal of lossless wil streamen met bijvoorbeeld AirPlay2.

Mijn opties die ik heb gevonden

• Devialet Phantom 2 98Db (Mijn favoriet)
• Beosound A5
• JBL Authentics 500
• Bowers Wilkins Formation Wedge
• Beosound Balance (buiten budget toch voeg ik hem toe)
• Vifa Copenhagen 2.0

Misschien hebben jullie nog alternatieven. Het liefste maximaal 1500 euro voor een speaker. En wil hem wel mee kunnen nemen naar een hotel of vrienden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap helemaal wat je wilt, maar vraag me gezien de beoogde luistersituaties af of het het geld waard is.
Bedoel: bij vrienden zit je meestal te praten en niet te luisteren. Hotelkamer: neem aan ter ontspanning op zakenreis. Op die locatie ga je ook niet het maximale uit een speaker halen, want overal is de akoestiek anders.

Dat gezegd hebbend: ik kn de Devialets en de rest kan er niet aan tippen. Maar wat een geld voor een BT speaker.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:29
Ik was zelf wel gecharmeerd van "GET TOGETHER 2 XL" van Marley nu met 10% korting.

Maar 1000 mensen kunnen hun voorkeur aangeven, jij bent diegene die het goed moet vinden klinken.
Smaak is persoonlijk, al zeggen duizenden mensen dat je een JBL ding moet nemen en jij vindt het niet klinken dan neem je (hopelijk) niet de JBL omdat andere zeggen dat die wel goed klinkt.

Ga luisteren en neem dan een besluit n.a.v. wat de oren jouw vertellen.
En alles langs elkaar kan je vergelijken, eenmaal thuis hoor je die anderen niet meer en heb je alleen jouw keuze staan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Ik snap wat jullie bedoelen, maar ik heb zelf de Devialet beluisert en was wel daarom direct overtuigd. Maar ik vroeg me af of dan iemand zou zeggen van: Oh! maar B&O klinkt nog mooier volgens mij. Of probeer ook een deze speaker...

Vandaar deze vraag. Bedankt voor de reacties alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
The Eagle schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:53:
Ik snap helemaal wat je wilt, maar vraag me gezien de beoogde luistersituaties af of het het geld waard is.
Bedoel: bij vrienden zit je meestal te praten en niet te luisteren. Hotelkamer: neem aan ter ontspanning op zakenreis. Op die locatie ga je ook niet het maximale uit een speaker halen, want overal is de akoestiek anders.

Dat gezegd hebbend: ik kn de Devialets en de rest kan er niet aan tippen. Maar wat een geld voor een BT speaker.
Ik snap dat 1500 absurd veel geld kan zijn voor een bluetooth speaker. Maar vaak blijft audio goed en hoop er dan ook 5-10 jaar mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Ad de Jong schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:01:
Ik was zelf wel gecharmeerd van "GET TOGETHER 2 XL" van Marley nu met 10% korting.

Maar 1000 mensen kunnen hun voorkeur aangeven, jij bent diegene die het goed moet vinden klinken.
Smaak is persoonlijk, al zeggen duizenden mensen dat je een JBL ding moet nemen en jij vindt het niet klinken dan neem je (hopelijk) niet de JBL omdat andere zeggen dat die wel goed klinkt.

Ga luisteren en neem dan een besluit n.a.v. wat de oren jouw vertellen.
En alles langs elkaar kan je vergelijken, eenmaal thuis hoor je die anderen niet meer en heb je alleen jouw keuze staan.
Sorry ik vind persoonlijk Marley geen Hi-Fi merk. Meer wat standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FWIW: Ik hou ook van kwalitatief goed geluid. Als het kon had ik een paartje Driade Model 3S of nog liever een set Illumnia Magister MK2 in de woonkamer staan :)
Ik hoor prima het verschil tussen een Devialet of een standaard BT speaker, en sure, die Devialet is wel de next standard.
Punt is: komt een Devialet van 1500 euro wel tot zijn recht in de situaties die jij qua gebruik beoogd? Ik vermoed namelijk van niet, en vraag me af of het de uitgave waard is.

Ik heb ook een BT speaker. gewoon een JBL Flip 5 die ik ooit eens gekregen heb. Doet het prima voor incidenteel wat muziek buiten of op reis. Als ik echt HQ spul wil doe ik mijn IEM's wel in met losse USB DAC er aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:29
Acezeck schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:11:
[...]

Sorry ik vind persoonlijk Marley geen Hi-Fi merk. Meer wat standaard.
Snap ik, maar als het goed klinkt dan is het toch ook goed?
Of moet er een merkje op staan waarmee je de blits kan maken?

Je zegt zelf dat je een merk gehoord hebt en tevreden was, dan koop je die toch.
Twijfel je nog dan ga je naar een andere luisteren en trekt dan een conclusie.

Ga luisteren en oordeel dan.
Komen er suggesties neem die mee als je gaat luisteren.

Met een diepe portemonnee kan je heel veel beluisteren, heb je een budget dan ga je daarin zoeken en luisteren.
Best kans dat er merken waar je niet eens aan gedacht hebt misschien eens beter zouden kunnen klinken dan je van te voren had gedacht.
Maar als je daar al niet voor open staat dan heb je in ieder geval al wel iets wat je al af kan strepen dat weer wel ;) .

Nogmaals gehoor en smaak is persoonlijk, luisteren, luisteren, luisteren.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgelopen week verbleven in huisje van Upland Parcs te Winterberg Dld. en daar had ik één Apple Homepod Mini mee naar toe genomen, dus niet eens het stereopaar wat normaliter de muziek in m'n keuken verzorgt, en dat was voor mij (en de buren daar) al meer dan voldoende qua geluid. In het verleden nam ik dan vaak een setje Yamaha Musiccast 20 speakers mee welke een veel groter dynamisch bereik én BT hebben, maar.....

Het maakt natuurlijk ook veel uit naar wát voor een muziek je wenst te luisteren maar voor een beetje achtergrondmuziek is zo'n Homepod Mini ding eigenlijk al méér dan afdoende tijdens een vakantie. Als ik een (klassiek?) concert wil beluisteren dan doe ik dat wel thuis op m'n HiFi set, aan één speaker heb je dan meestal toch niet heel erg veel..... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:16
Je bent dus opzoek naar heel goed geluid, maar wel mono?

Dat alleen al gaat er bij mij niet in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inverted_World schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:16:
Je bent dus opzoek naar heel goed geluid, maar wel mono?

Dat alleen al gaat er bij mij niet in haha.
Nofi, maar dan heb je duidelijk geen idee waar het over gaat :)
Die portable speakers hebben meerdere drivers en doen gewoon stereo.

Dat het 1 device is wil niet zeggen dat het mono is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
The Eagle schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:19:
[...]

Nofi, maar dan heb je duidelijk geen idee waar het over gaat :)
Die portable speakers hebben meerdere drivers en doen gewoon stereo.

Dat het 1 device is wil niet zeggen dat het mono is ;)
Ik snap dat je het niet luisterd als mono kanaal. Maar je hebt geen stereobeeld.

Dan zou ik eerder twee koppelbare speakers aanschaffen.

Alles wat heel veel te maken heeft met goed geluid is lastig in mobiele vorm, tenzij je heel flink wilt uitpakken. Plaatsing, akoestiek, draagt bij aan stereobeeld en soundstage.

Ik zou dan wellicht nog 2 actieve monitoren overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 18-09-2023 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sure, dat stop je ook zo makkelijk in een reiskoffer of handbagage :+

@Acezeck bedenk jezelf ook even dat als je een device van 1500 euro mee op reis neemt, je reisverzekering wel eens lastig kan doen mocht ie verloren gaan. Idem voor meenemen naar vrienden (check inboedel / opstal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
The Eagle schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:28:
Sure, dat stop je ook zo makkelijk in een reiskoffer of handbagage :+

@Acezeck bedenk jezelf ook even dat als je een device van 1500 euro mee op reis neemt, je reisverzekering wel eens lastig kan doen mocht ie verloren gaan. Idem voor meenemen naar vrienden (check inboedel / opstal).
Ik denk als 2x de kleinste Genelec monitoren meeneemt dat je minder ruimte kost dan een Devialet Phantom 2 98Db?:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inverted_World schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:54:
[...]

Ik denk als 2x de kleinste Genelec monitoren meeneemt dat je minder ruimte kost dan een Devialet Phantom 2 98Db?:)
Fair enough, ik wist niet dat Genelec ook melkpakjes maakte :P

Daarentegen gaan zelfs de grootste actieve Genelecs bij lange niet zo laag door als de Devialet, en heeft Genelec geen BT enzo, alleen maar xlr aansluiting. Maar goed, daar zit dan ook een flink prijsverschil tussen beiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
The Eagle schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:43:
[...]

Fair enough, ik wist niet dat Genelec ook melkpakjes maakte :P

Daarentegen gaan zelfs de grootste actieve Genelecs bij lange niet zo laag door als de Devialet, en heeft Genelec geen BT enzo, alleen maar xlr aansluiting. Maar goed, daar zit dan ook een flink prijsverschil tussen beiden :)
Snap ik inderdaad. Maar wellicht dat twee keer een Devialet 95db, een aanzienlijk betere ervaring biedt dan een enkele 98db, ook flink omhoog in prijs natuurlijk. Maar wellicht kunnen ze een dubbel doel krijgen in de studeerkamer bijvoorbeeld :P .

Er vanuitgaande dat er al een leuke hifi setup is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Inverted_World schreef op maandag 18 september 2023 @ 23:34:
[...]

Snap ik inderdaad. Maar wellicht dat twee keer een Devialet 95db, een aanzienlijk betere ervaring biedt dan een enkele 98db, ook flink omhoog in prijs natuurlijk. Maar wellicht kunnen ze een dubbel doel krijgen in de studeerkamer bijvoorbeeld :P .

Er vanuitgaande dat er al een leuke hifi setup is :)
Het is wel noodzakelijk om ze mee te nemen, heb thuis 2 setjes met B&W speakers. Wil ook de tas bij de Phantom halen. De man in de winkel zei dat de Phantom 2 niet zo fragiel is. Dat scheelt, maar ik ga hem natuurlijk niet meenemen als ik wat ga drinken bij vrienden of wat dan ook. Ik ben altijd wel zuinig op mijn spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
Inverted_World schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:54:
[...]

En ik weet bijna wel zeker dat Devialet een betere luisterervaring bied omdat die Phantoms beter in het laag klinken.
Pagina: 1