NUC8i5BEK verkeerde voeding, lijkt dood

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hii

Ik had nog een Intel NUC8i5BEK liggen, die ik na een half jaar weer eens wilden aansluiten.
Ding deed helemaal niets meer. Bij nadere inspectie had ik een verkeerde voeding uit de la getrokken.
Hij had wel de juiste plug (dus fysiek past het prima), alleen het was de voeding van een PoE switch, en die is 54V in plaats van 19V ;(
Daarna ook met juiste voeding helemaal niets meer. Een dure vergissing ben ik bang.

Er zit niet toevallig een zekering oid of een reset feature in zo'n NUC?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:51
Batterij eruit + CMOS reset is denk ik iets dat je nog zou kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Wellicht, maar dan moet je even wat foto's sturen van de componenten rondom de dc input.
Echter, of de zekering ook beschermt tegen dit soort situaties is maar de vraag. Meestal zijn die er om brand te voorkomen, niet om apparaten te beschermen.

De tech specs zeggen er niets over.
https://www.intel.com/con...NUC8i7BE_TechProdSpec.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

54V is wel significant meer dan 19V, 12->19 zou hij misschien kunnen overleven maar 19->54 kan ik me goed voorstellen dat er een beveiliging is geknapt.

Zou goed kunnen dat het een kwestie van zekering vervangen is, maar zoals @jeroen3 aangeeft zullen we dan op z'n minst wat foto's moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
gehuegen er even uit geklikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBQfXTveKpw8fbbwAZbNM-XdMf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4BuN39nqXasPpDjCwJtNTCR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Niet online
Net CMOS batterij stekkertje los gehaald, nog steeds niks.
Hij gaat op marktplaats voor onderdelen....
Pagina: 1