websites niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimTu
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Mijn vraag
Ik kan op zeer veel websites komen maar niet meer op overheids websites zoals ministerie van justitie

Relevante software en hardware die ik gebruik
Tablet Lenovo, Android en VPN van Avast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse browsers: Firefox, Opera, Ecosia, met en zonders VPN
Heb de indruk dat mijn IP adres is geblokkeerd voor bepaalde overheids websites

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens een "echte" VPN (NordVPN, ExpressVPN). Als Avast VPN je een ander IP adres geeft, dan geeft dat aan dat het geen IP probleem is, maar eerder iets op jouw tablet.

Kun je die websites wel bezoeken op een laptop via je eigen Wifi netwer?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Het lijkt mij sowieso niet handig om al je gegevens te delen met een VPN provider. Je laat namelijk al het verkeer lopen via een ander zijn computer (server). Ik zou dat persoonlijk niet echt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:29

Marc H

- - Is wakker - -

oops, negeren svp. :P

[ Voor 75% gewijzigd door Marc H op 18-09-2023 12:35 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zet je VPN eens uit en probeer de sites te benaderen. Werkt het? Dan ligt de oorzaak ergens in de hoek van je VPN.

Wat er nog wel eens wil gebeuren, is dat IP-adressen uit bepaalde geografische gebieden worden geblokkeerd omdat er veel ddos- of andersoortige aanvallen vandaan komen. Klinkt hard, maar het is de waarheid. Tweakers doet dat overigens ook.

Als jouw VPN-provider toevallig een IP-adres aan jou toewijst uit zo'n geografisch gebied, dan kun je dus niet bij die websites komen.

Werkt het ook zonder VPN niet? Dan moet je verder zoeken - mogelijk een probleem bij je provider of in je HOSTS file.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat zie je dan precies bij het benaderen? Een time-out, of een bepaalde error?
En zo ja, welke? Screenshot kan ook handig zijn.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Bij mij is het ook ineens van het een op het andere moment dat niet alle websites meer openen. Er komt dan een time-out. Pingen gaat prima. Wat opvalt is dat het probleem bij mij alleen via de verbinding via Freedom gaat (geen VPN oid), ongeacht het apparaat (PC, smartphone). Wanneer ik via de mobiele verbinding van Odido dezelfde websites probeer te benaderen, dan openen de websites prima.

Twee sites die nu in ieder geval problemen geven zijn voor mij aliexpress.com en qoltec.com. Geen problemen bij overheidswebsites O-)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Dan zou de volgende stap een andere DNS server zijn. Die van google proberen bijvoorbeeld.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Hmmm, ik ben echt traag geworden :O |:( Herstart van de Fritzbox was alles wat er nodig was.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1