Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Momenteel heb ik een LG uit 2020 die ik destijds voor 400 euro oid heb gekocht. Nu ik ga verhuizen wordt het tijd voor een betere tv, mijn voorkeur gaat uit naar een TV met Ambilight en dacht aan een Philips Oled 808.

Wat mijn LG perfect doet is alle content die ik open vanuit WebOS automatisch op de juiste framerate afspelen, dus bijvoorbeeld in Netflix als ik een film open dan speelt de film perfect vloeiend af zonder blackouts (dat je scherm vlak of tijdens het het starten van een film van framerate wisselt wat resulteert in een zwart scherm als ik bijvoorbeeld een Google TV Chromecast gebruik etc). Nu vroeg ik mij af, de Philips heeft Android TV, wordt 24fps content ook vloeiend afgespeeld zonder blackouts of gaat het scherm eerst eerst even op zwart om de framerate te wisselen. Ondersteund de tv uberhaupt framerate matching?

Op dit vlak heb ik echt OCD, heb mij destijds gewaagd aan een Chromecast met Google TV maar werd gek dat ik telkens van framerate moest wisselen afhankelijk van de content, kijk je film dan moest de Chromecast op 24, kijk je serie dan moest de Chromecast op 50 etc etc. Ik ben heel gevoelig voor judder dus de Chromecast is retour gegaan destijds en maak nog gebruik van de ingebouwde apps in WebOS. Omdat de Philips gebruik maakt van Android TV vraag ik mij af hoe de experience is betreft afspelen van 24fps content, blackouts is voor mij een big no-go omdat ik mij daar ga lopen ergen, dat weet ik nu al. Mijn ouders hebben een ouwe Panasonic met een Ziggo Next Mini. In de instellingen van de Mini heb ik automatisch framerate aanpassen aangezet, Netflix gaat even op zwart nadat de film is gestart, Prime in het film menu, de enige die het nog een beetje goed doet is Disney die gaat op zwart vlak voordat de film is gestart. Kortom ik vind het zeer irritant en vraag mij af hoe een Android TV hier mee omgaat.

Nu is een Apple TV icm met HDMI 2.1 ook nog een mogelijkheid maar als ik dit filmpje bekijk wordt ik ook niet echt blij van:

YouTube: Sorry, but Apple TV 4K (2022) Quick Media Switching is a LETDOWN

Nu zal mijn LG ook vast en zeker van modus wisselen maar er vind eigenlijk geen blackouts plaats en zo wel (bijvoorbeeld af en toe van SDR naar HDR) dan is het niet storend op de manier hoe het gedaan wordt.