Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:00
Dag allen,

ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon.
Op dit moment heb ik een Xiaomi Redmi Note 9 Pro en daar ben ik al meer dan 3 jaar heel gelukkig mee. Op zich doet deze het nog prima maar het begint toch een beetje te kriebelen om een nieuwe telefoon aan te schaffen. (toch allemaal weer net wat sneller, batterij die nog wat langer meegaat etc).

Aangezien ik 3 jaar tevreden ben geweest met dit toestel lijkt het me dat een nieuw toestel niet meer dan 300 euro zou moeten kosten. (liever 250 euro)

Ik gebruik de telefoon voor hele basic dingen: Internet, whatsapp, netflix, fotos maken, 1 game: Hearthstone

Voorkeuren:
fingerprint scanner aan de zijkant vind ik prettig
3,5mm jack aansluiting is handig, maar dit is ook op te lossen met een usb-c verloopstekker?
64 gb opslag die ik nu heb volstaat net, dus met 128 gb heb ik waarschijnlijk al weer voldoende
Quick charge, volgens mij heeft mijn huidige telefoon een 30w lader en daar ben ik al blij mee (mag beter, hoeft niet)

Aangezien ik weer hoop 2-3 jaar met de telefoon te kunnen doen lijkt het me wellicht goed om vast voorbereid te zijn op 5G? Ik ben geen early adopter, kan me voorstellen dat de abonnementskosten in het begin (als de echte 5g snelheden beschikbaar zijn) nog best hoog zijn.

Vanuit mijn ervaring met Xiaomi en de BBG van afgelopen maand staan deze nu op de shortlist:
Motorola Moto G72 (8gb, 128gb)
Xiaomi Redmi note 12, (8gb, 256gb)
Xiaomi Redmi Note 12 pro 4G, (8gb, 256gb)
Poco x5 Pro 5G (6gb, 128gb)
Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G (8gb, 256gb)
Galaxy A34 (6gb, 128gb)
Oneplus Nord 2T *8gb, 128 gb)

Graag jullie hulp om dit wat verder te filteren (of evt hele goede alternatieven aan te dragen uiteraard).

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 18-09-2023 13:13 ]

Louzy#2475

Beste antwoord (via louzy82 op 21-09-2023 06:59)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Pak de Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G (8gb, 256gb) uit je lijstje, dat is de opvolger van wat je nu hebt. Er is ook een 4g only variant, maar met de uitfasering van 2g/3g, is 5g op 700 MHz wel de betere dekking op veel plaatsen. Lage frequenties reiken veel verder dan hogere frequenties.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-10 15:54
n.a.v. de BBG heb ik andere halve week terug de Samsung A34 gekocht en die bevalt erg goed, wat mij persoonlijk opvalt zijn het geluid (stereo) en de beeld kwaliteit.
ik heb nog geen nadelen ondervonden en werkt het zoals je mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 08:48
Mijn schoonmoeder heeft een a34 en mijn schoonvader een redmi note 9 pro. Ik denk dat je niet blij wordt van een a34. De vormgeving doet je vermoeden dat je een generatie achteruit gaat vanaf de note 9 pro.

Aangezien je al aan miui gewend bent, lijken mij de poco x5 pro en redmi note 12 pro uitstekende keuzes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Ik kan ook maar niet wennen aan de Samsung UI. Dat is uiteraard persoonlijk en je kan het ook wel oplossen door een andere launcher. Vanwege reparatie aan mijn huidige Motorola Edge 20 ben ik veroordeeld tot een Samsung A41 en dat is soms redelijk frustrerend. Hij scant mijn vinger na meerdere pogingen niet en gezichtsherkenning werkt ook ruk. Kan aan het toestel liggen omdat het een budget model is maar ik word er echt niet vrolijk van en ben absoluut geen Samsung man.

Ik denk dat je inderdaad het beste kunt kijken naar Poco / Xiaomi. Oneplus maakt ook mooie toestellen.
Mijn eisen zouden wel een beetje hetzelfde zijn als bij jou. Vingerafdrukscanner aan de zijkant, min 128GB en snel laden. Heb je al naar Oppo gekeken? Volgens mij hebben die alleen wat vaker de vingerafdrukscanner in het scherm zitten maar mijn oude Oppo Reno2z was een heel fijn toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-09-2023 16:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Pak de Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G (8gb, 256gb) uit je lijstje, dat is de opvolger van wat je nu hebt. Er is ook een 4g only variant, maar met de uitfasering van 2g/3g, is 5g op 700 MHz wel de betere dekking op veel plaatsen. Lage frequenties reiken veel verder dan hogere frequenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Dank allemaal.

Het is de Redmi note 12 pro 5g 8gb 256gb geworden !

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cristiano93
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik wilde ook de redmi pro halen,maar ben uiteindelijk toch voor de moto g200 5g gegaan. Ongeveer gelijkwaardig in prijs,maar de moto is iets sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Die kende ik nog niet. Uit nieuwsgierigheid even bekeken maar ik was uiteindelijk dan alsnog voor de Redmi note 12 pro gegaan

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Moto G200 5G heeft nog maar net meer dan een jaar aan beveiligingsupdates (en geen OS upgrades). Die zou ik zeker niet aanraden. Dan kun je beter voor de nieuwe Moto G84 gaan. Die heeft wel een tragere SoC, dus de duurdere Edge 40 Neo zou dan ook een optie kunnen worden voor iemand die graag een rappere Motorola/Android met lichte schil wilt.

De G72 en Nord 2T die hier in het lijstje stonden hebben ook nog maar 2 jaar aan updates, dus die Redmi Note 12 Pro is zeker een goede keuze met nog minstens 3,5 jaar aan beveiligingsupdates.
Pagina: 1