Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy.megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-05 17:46
Hi all!

Op m’n Apple TV, gekoppeld aan een AV-receiver van Yamaha, geven alle streaming diensten keurig 5.1 geluid door - behalve SkyShowtime. Wat ik ook start in de SkyShowtime app, wat ik ook probeer, ik zit series maar vooral ook films te kijken met 2.0 geluid. Kan natuurlijk de receiver er z’n trucs op los laten, maar gewoon “straight” 5.1 lukt alleen bij Netflix, Amazon, HBO, zelfs bij NL Ziet. Iemand van jullie dezelfde ervaring, en misschien een oplossing?

Configuratie:
Apple TV 4K (1st generation, A1842)
Yamaha RX-V685
Philips 65PUS7601
Apple TV levert input aan de AVR, TV aan de hdmi-out van de AVR.

Alle tips welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:08

FeaR

In GoT we trust

rudy.megens schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:53:
...maar gewoon “straight” 5.1 lukt alleen bij Netflix, Amazon, HBO, zelfs bij NL Ziet. Iemand van jullie dezelfde ervaring, en misschien een oplossing?
Aangezien diverse diensten op de Apple TV naar behoren werken lijkt het issue mij in Sky Showtime te zitten ik zou dan ook daar naar de instellingen van kijken, specifiek de app van SkyShowtime.

Google gaf mij overigens wel onderstaande. Iets meer dan een half jaar oud maar mogelijk de oorzaak van jouw probleem, https://www.reddit.com/r/...surround_sound/?rdt=43153
Only a handful of movies have 5.1 audio. Most is just stereo. The audio track will show 5.1 after the language name you select if it has 5.1

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy.megens
Dank je. De app heeft geen eigen instellingen. Het lijkt er idd op dat SkyShowtime eenvoudigweg de content nog vooral met stereo geluid aanbiedt. Ik ga me melden bij SkyShowtime en hopen/wachten dat de audiocontent verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rizzah77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-01 21:10
Ik ervaar hetzelfde op een Nvidia Shield TV.
Bij ShowTime chat praten ze veel maar zeggen ze niets .. Enige wat ik nog zou kunnen proberen is de app opnieuw te installeren.

Als iemand anders nog een idee heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 16:45

mwa

Komt dit niet gewoon omdat het meeste bij SkyShowtime gewoon in 2.0 gestreamed wordt? Zelfs nieuwe films die in 2.0 erop staan.. dit is een veel gehoorde klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudy.megens
Ja dat denk ik ook. SkyShowtime biedt eenvoudigweg (nog) geen 5.1 audio bij zijn bronmateriaal. Mag hopen dat dat wordt opgelost, maar ik heb de indruk dat het niet heel erg de aandacht heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rizzah77 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:09:
Ik ervaar hetzelfde op een Nvidia Shield TV.
Bij ShowTime chat praten ze veel maar zeggen ze niets .. Enige wat ik nog zou kunnen proberen is de app opnieuw te installeren.

Als iemand anders nog een idee heeft :)
Sommig media heeft wel 5.1, zoals Maverick, maar vaak wel op specifieke apparatuur, zoals je Shield TV.

Maar over het algemeen is het aanbod in 2.0, daar helpt ook geen opnieuw installeren van de app, het is gewoon niet beschikbaar in de app zelf.

Edit; voor Kodi gebruikers, er is een SkyShowtime addon, dan is 5.1 DD+ wel beschikbaar (bij sommig media).

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 21-11-2023 14:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwippet
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06 15:44
Hier hetzelfde. Wij hebben SkyShowtime bij Ziggo abonnement. We kunnen dan via de Ziggo Next box op de app kijken. Ook heb ik de app op de AppleTV. Helaas beiden geven alleen stereo (tot nu toe met Star Trek Stange new worlds).
Gelukkig heb ik een goede versterker (Marantz) die van stereo een goed surround kan maken.
Zal vast een kosten kwestie (goedkope streaming) zijn dat ze geen surround hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Bij mij is SkyShowtime op de Apple TV 4K stereo. En de app heeft geen mogelijkheid om de audio te veranderen.
Pagina: 1