Tijdens mijn studie heb ik gewoond in Nijmegen (Bottendaal), en vervolgens ben ik voor werk naar Utrecht verhuisd (huurhuis). Onlangs heb ik besloten om op zoek te gaan naar een koophuis, en ik merk dat ik gewoon meer binding heb met Nijmegen dan met Utrecht. Echter hoef ik niet perse weer in de stad te wonen (en wil ik het ook graag betaalbaar houden), dus ik ben op zoek naar een huis/dorp op fietsafstand van Nijmegen (tot 30 minuten) om te wonen - waarbij ik ben uitgekomen bij Bemmel, Beuningen, Weurt, Malden, Ewijk. Oosterhout/Lent zijn afgevallen vanwege de prijzen, en Wijchen trekt me niet door de grootte (“storp”) en een stukje onderbuikgevoel.
Ondanks dat ik Nijmegen best goed ken, vind ik het moeilijk om een goed beeld te vormen van de omliggende dorpjes (als student kwam ik daar nooit echt). Nu ga ik uiteraard zelf ook onderzoeken (bv. weekendje kamperen, hotelletje), maar ik ben ontzettend benieuwd naar meningen van mensen die er wonen of gewoond hebben! Dus wat vind je er leuk aan/wat niet, wat zijn leuke/slechte wijken, hoe is het qua voorzieningen, is er een gevoel van gemeenschap?
Als ik dorpjes over het hoofd heb gezien hoor ik het ook graag, letterlijk alle informatie is welkom
Ondanks dat ik Nijmegen best goed ken, vind ik het moeilijk om een goed beeld te vormen van de omliggende dorpjes (als student kwam ik daar nooit echt). Nu ga ik uiteraard zelf ook onderzoeken (bv. weekendje kamperen, hotelletje), maar ik ben ontzettend benieuwd naar meningen van mensen die er wonen of gewoond hebben! Dus wat vind je er leuk aan/wat niet, wat zijn leuke/slechte wijken, hoe is het qua voorzieningen, is er een gevoel van gemeenschap?
Als ik dorpjes over het hoofd heb gezien hoor ik het ook graag, letterlijk alle informatie is welkom